اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
اولين نشست تخصصي فرهنگي، اجتماعي و آموزشي با اعضاء محترم كميسيون فرهنگي شوراي شهر اهواز در محل معاونت امور اجتماعي و فرهنگي برگزار شد.

به گزارش سايت شهرداري اهواز، در اين جلسه كه با حضور برخي از اعضاء شوراي شهر و كميسيون فرهنگي ، سرپرست، مديران و پرسنل معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري و معاونين امور اجتماعي و فرهنگي مناطق برگزار شد در خصوص راهبردهاي فرهنگي و زمينه هاي رشد فرهنگي در شهر اهواز بحث و تبادل نظر شد.
در ابتداي اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي در چند ماهه اخير ، سرپرست اين معاونت با تبريك ميلاد حضرت فاطمه(س) و خير مقدم به اعضاء محترم شوراي شهر گفت: در سال 1387 با ابلاغ وزارت كشور چارت معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري مصوب شد هرچند مقاومتهاي زيادي در اين خصوص صورت گرفت زيرا برخي كار شهرداري را تنها خدماتي و عمراني مي ديدند ولي امروز مي توانيم بگوئيم شهرداري اهواز از يك سازمان خدماتي به نهادي فرهنگي تبديل شده است.
آهن جان در ادامه گفت: با توجه به نامگذاري امسال با نام اقتصاد و فرهنگ از شوراي محترم شهر و كميسيون فرهنگي درخواست دارم نسبت به ساماندهي معاونت فرهنگي در سيستم شهرداري توجه بيشتري نشان دهند زيرا موازي كاري در سيستم شهرداري به ضرر منافع شهرداري است.
وي درادامه گفت: شهرداري متولي كار فرهنگ و هنر در شهر اهواز نيست ولي ميتوان از ظرفيت هاي فرهنگي و هنري استفاده بهينه نمود متاسفانه حدودا 6 سالي كه معاونت فرهنگي تشكيل شده است ولي هنوز نتوانسته ايم يك فرهنگسرا به اين شهر اضافه كنيم و اميدواريم امسال با همكاري كميسيون فرهنگي حداقل كلنگ 7 فرهنگسرا در 7 منطقه از اهواز به زمين زده شود.
در ادامه اين جلسه حجت الاسلام سواري عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر به نيابت از تمامي اعضاي شوراي شهر از فعاليت هاي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي تقدير و تشكر نمود. 
وي در ادامه ضمن اشاره به اهميت ايجاد اتاق فكر فرهنگي در شهرداري اهواز گفت: كار در زمينه فرهنگي و اجتماعي تخصصي است و بايد در اتاق فكر در راستاي فعاليت هاي فرهنگي برنامه ريزي و خط دهي صورت گيرد. البته در مناطق نيز ايجاد اتاق فكر با شناسايي اساتيد مرتبط در زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي ضروري به نظر مي رسد.
حجت الاسلام سواري ضمن اشاره به اينكه تا كنون در مناطق مختلف شهر اهواز آسيب شناسي صورت نگرفته است گفت: با آسيب شناسي ما مي توانيم با هدف و برنامه ريزي كارها را انجام دهيم. نكته ديگر كه از اهميت بسياري برخوردار است استفاده از نيروهاي متخصص در كار فرهنگي است كه مي تواند در پيشرفت كارها موثر باشد.
عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر در خصوص مشاركت با مساجد در برگزاري مراسمات مذهبي گفت: نمود مشاركت در مساجد و برنامه هاي فرهنگي بايد مشخص شود و در زمينه هاي مختلف بايد با نظارت هزينه شود زيرا پول شهرداري پول بيت المال است.
در ادامه اين جلسه ناصري عضو ديگر شوراي شهر اهواز با اشاره به اينكه كساني كه درگير كار فرهنگي هستند بايد ذوق و شوق و ابتكار و خلاقيت داشته باشند گفت: بايد متناسب با روز و بانوآوري كارهاي فرهنگي انجام شود. وي افزود: طي جلسه اي كه با آيت ا... جزايري داشتيم مشكلاتي مطرح شد يكي از آنها عدم ساماندهي فعاليت هاي فرهنگي است و بايد بتوانيم از هدر رفتن امكانات و موازي كارها جلوگيري كنيم و با تشخيص صحيح ، كارها در زمان و مكان مطلوب انجام شود. متاسفانه بسياري از نهادهاي فرهنگي خود را از كار فرهنگي كنار كشيده و كارها را كاملا به شهرداري سپرده اند كه اين گونه نبايد باشد. ناصري بر انجام نظر سنجي در خصوص برنامه هاي مختلف نيز تاكيد كرد.
شيرمردي عضو ديگر شوراي شهر اهواز نيز در اين جلسه گفت: ما بايد بدانيم كه معاونت فرهنگي شهرداري داريم نه مسئول فرهنگي كل شهر اهواز. متاسفانه سازمان ها و نهادها به تصور اينكه شهرداري تمامي كارها را انجام مي دهد ديگر كاري انجام نمي دهند. اين در حالي است كه شهرداري بايد كارهاي فرهنگي پايدار در عين حال درآمدزا داشته باشد.
در اين جلسه كه بعد از ظهر چهارشنبه 27 فروردين ماه در سالن جلسات معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري برگزار شد دو نفر از معاونان فرهنگي و اجتماعي مناطق به نمايندگي از سايرين در خصوص مشكلات در روند اجراي كارها توضيحاتي ارائه دادند.
گفتني است :پيش از اين جلسه اعضاء شوراي شهر از كتابخانه مولوي واقع در معاونت اموراجتماعي وفرهنگي شهرداري بازديد نمودند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار