اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
دشت سوسن در 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه واقع شده است که کوه چیوه مابین آن دو قرار گرفته است و به همین دلیل باید از ایذه مسیری در حدود 35 کیلومتر را طی کنیم تا رشته کوهی را که در دنباله کوه چیوه قرار دارد دور بزنیم و به ابتدای دشت سوسن برسیم

دشت سوسن در 35 کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه واقع شده است که کوه چیوه مابین آن دو قرار گرفته است و به همین دلیل باید از ایذه مسیری در حدود 35 کیلومتر را طی کنیم تا رشته کوهی را که در دنباله کوه چیوه قرار دارد دور بزنیم و به ابتدای دشت سوسن برسیم. که بدلیل عبور رودخانه کارون از میان دشت و تقسیم آن به دو بخش شرقی و غربی دارای گونه های مختلف گیاهی ازجمله درختان انار، بلوط، انجیر و.. می باشد و مردم منطقه علاوه بر دامپروری به کشت برنج و دیگر محصولات کشاورزی نیز می پردازند. علاوه بر طبیعت بسیار زیبای دشت سوسن خصوصا" در فواصل بین بهمن ماه تا خرداد ماه، دارای غنای بسیار بالای آثار تاریخی شامل اتلال باستانی، پل، بردگوری و ... نیز می باشد.

دیدن دشت سرسبز سوسن و رودخانه کارون که از میان آن می گذرد و در آنجا از همه جا آبی تر به نظر می رسد، از بلندی های مجاور لذت بخش است. دیدن کارون نیز در این دشت لذت دیگری دارد زیرا هنوز آغشته به فاضلاب نشده و رنگ آبی خود را از دست نداده است. در عکسها چند منظره از این سرزمین نشان داده شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار