اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
باید حتی هفته ایی یک روز را در پارک های منطقه ایی و دیگر پارک های بزرگ اهواز به زنان اختصاص داد.
شوشان؛ میثم حلالی نصب:هفته بزرگداشت زن، بهانه خوبی بود تا با دو تن از زنان فعال در عرصه اجتماعی و فرهنگی خوزستان به گفتگو بنشینیم. زیبا صالح پور و آذر زمان پور دو عضو شورای اسلامی شهر اهواز در بازدید از روزنامه فرهنگ جنوب در میزگرد روزنامه حضور یافتند و از دغدغه های زنان خوزستانی سخن گفتند. 
صالح پور و زمانپور از جمله اعضای فعال این دوره شورای شهر اهواز هستند که در ماه های گذشته، حضور فعالی در مباحث صورت گرفته شورا از خود نشان دادند و در جریان تصویب بودجه سال93، تلاش های بسیاری برای تصویب طرح هایی برای افزایش فضاهای فرهنگی و تفریحی ویژه بانوان اهوازی از خود نشان دادند. صالح پور پیگیری مجتمع تفریحی ورزشی شهربانو را در دستور کار قرار داده و زمانپور با حضور در محلات و مناطق محروم اهواز، سعی کرده ضمن بازدید از اینگونه مناطق، مطالبات و مشکلات مردم را در شورا بیان و مورد پیگیری قرار بدهد.
 شما هم سخنان دو عضو پیگیر شورای شهر اهواز را بخوانید :

سخنان مدیرمسوول روزنامه
در ابتدای این جلسه امید حلالی مدیر مسئول روزنامه فرهنگ جنوب ضمن خوش آمدگویی به دو عضو شورای شهر اهواز و همچنین تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز مادر و هفته زن گفت : شورای شهر نهادی برخاسته از آرای مردم است و قطعا همین مسئله توقعات مردم را برای به ثمر رسیدن خواسته هایشان بالا می برد. وی افزود: جنس مطالبات مردم بیشتر شهروندی است تا سیاسی، زیرا تب چپ و راست بودن و جناحی عمل کردن در مردم تنها برای 2 تا 3 ماه قبل از انتخابات به اوج مکی رسد سپس همگی به فکر تامین نیازهای معیشتی شان هستند.
وی بیان داشت : در  دسترس ترین مسئول برای مردم، عوض شوراست تا بتوانند مطالبات آنها را پیگیر و پاسخگوی نیازهایشان باشند، از این رو طبیعی است شهروندان شعار کاندیداها را در ایام انتخابات به خوبی به خاطر بسپارند و به همین دلیل نباید در شعارها توقعی ایجاد شود که توان انجام و اجرای آن وجود نداشته باشد، زیرا این موضوع باعث دلزدگی مردم در مشارکت های شهری می شود.
مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که شورا باید به جد پیگیر به ثمر رسیدن آن باشد، نظارت بر تمامی مسائل خدماتی و مدیریت شهر در قالب مدیریت واحد شهری است اما متاسفانه اکنون نظارت شورا فقط بر بخش هایی از فعالیت شهرداری ها متمرکز است و نظارت آن بر سایر دستگاه های خدماتی پس زده می شود و منشاء قانونی نمی یابد از این رو شورای شهر همان شورای شهرداری یا هیات مدیره شهرداری است.
وی گفت : شما به این موضوع نگاه کنید که هزینه های هنگفتی در شهرداری صورت می گیرد مثل چاپ بنرها یا یادمان بین الحرمین با هزینه چپیمان چند صد میلیونی که بهتر است این تجمعات در مرقد اقا علی ابن مهزیار اهوازی و بدون هزینه صورت گرفته و مخارج صرف تکمیل عملیات ساخت مرقد متبرک شود یا اینکه اگر شهرداری توان مالی دارد برود و  بخش عمده ای از مشکلات 400 هزار نفر حاشیه نشین را مرتفع نماید، اما متاسفانه این جمعیت از خدمات اولیه نیز بی بهره هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد : متاسفانه عدم رعایت حقوق شهروندی و زندگی های آپارتمان نشینی برای زنان خوزستانی مشکلات فراوانی را بوجود آورده است، اعم از چاقی و افسردگی و بدلیل اینکه فضایی برای تفریح زنان وجود ندارد چنین مشکلاتی هر روز، بیشتر می شوند و باید در شورایی که 4 عضو خانم دارد برای رفع این معضل فکری اساسی شود، زیرا اگر زنان شرایط روحی مناسبی نداشته باشند نمی توانند نسل خوبی را تحویل جامعه آینده ما بدهند و فضاهای 70 متری خانه های آپارتمانی این مشکل را بیش از پیش می کنند و امیدوارم که فراکسیون بانوان در شورا تشکیل و حقوق زنان در آن رعایت و دنبال شود.
مدیرمسئول روزنامه فرهنگ جنوب گفت: بخاطر داریم که قرار بود بوسیله آموزش و پرورش طرحی اجرا شود که فضای مدارس دخترانه به لحاظ فیزیکی به نحوی ساخته شود و مکان یابی صورت گیرد که دختران بتوانند حتا حجاب خود را بردارند و از محیط به دلیل گرمای بالای خوزستان برای مسائل آموزشی بهره بهتری بگیرند، اما متاسفانه این موضوع به نتیجه نرسید و همچنان شرایط سخت برای دختران وجود دارد، حتی ما یک پارک بانوان در اهواز نداریم و فکر می کنم بتوانیم از پارک جزیره برای این موضوع بهترین بهره را بگیریم ولی باید امنیت آنجا به خوبی تامین شود.
وی گفت: در کشورهای غربی و همچنین در غرب آسیا برای بانوان تاکسی صورتی ایجاد شده است و بانوان می دانند برای تردد از چه خودرویی استفاده کنند، اما در ایران و به خصوص خوزستان و اهواز هنوز تاکسی مدارس دخترانه را آقایان انجام می دهند که این مسئله آزار دهنده و بعضا حادثه آفرین بوده است و باید برای این موضوع با توجه به سوابق خانم زمان پور در شورای شهر فکری شود.
حلالی گفت : اکنون بسیاری از ظرفیت های ما در خوزستان ظرفیت های ملی هستند ولی از این ظرفیت های ملی هیچ گونه استفاده ایی برای رفاه زنان صورت نگرفته است و یا اینکه ما با توجه به این ظرفیت ها بیشتر به این فکر بوده ایم تا ابلاغیه و یا طرحی از مرکز به ما داده شود و بعد ما برای انجام آن تلاش کنیم، این در حالی است که ما باید خود طرح های فراوانی را طراحی و اجرای موفق کنیم تا برای  مرکز تبدیل به سرمشق شود، از طرفی ما در خوزستان عادت کرده ایم که تنها برای خودمان و انفرادی کار کنیم و هیچ وقت به کار دست جمعی و هم افزایی عادت نداریم.
وی در پایان صحبت هایش گفت: شورا برآیند رای تک تک مردم است و حیف است که تک بعدی فعالیت های خود را انجام بدهد و از ظرفیت رسانه ها و دیگر گروه های مرجع برای هم اندیشی بهره ای برده نشود.

صالح پور: افسردگی و نبود امکانات
 رفاهی زنان
همچنین در ادامه زیبا صالح پور عضو شورای شهر اهواز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز زن گفت: در دوره چهارم شورای شهر اهواز خوشبختانه 4 زن حضور دارند که این 4 نفر یک وظیفه عمومی و عام دارند و یک وظیفه خاص به عنوان نماینده زنان در شورای شهر و اداره کردن شهر، از این رو باید نیازهای خاص جامعه زنان را چون هم جنس ما هستند به خوبی در صحن علنی شورا پیگیری نماییم، زیرا متاسفانه زنان اهوازی به عنوان زنان یک کلانشهر، در میان سایر کلانشهرهای کشور به لحاظ امکانات در رتبه آخر قرار دارند و این وضعیت بسیار بدی است.
وی بیان داشت: هنوز در کلانشهر اهواز فضایی برای تفریح زنان مثل پارک بانوان وجود ندارد و این مسئله باعث افسردگی های روحی در بخش عظیمی از جامعه اهواز شده است که مسئولیت سنگین تربیت فرزندان و نسل آینده را عهده دار هستند و متاسفانه همیشه در شورای شهر نگاه ها در بستن بودجه به سمتی رفته است که زنان در آن به هیچ عنوان نگریسته نشده اند، اما امیدواریم ما 4 زن عضو شورا بتوانیم این دیدگاه را عوض نمائیم و در برنامه 4 ساله به بخشی از خواسته های زنان اهوازی برسیم که مهمترین این فعالیت ها شامل احداث پارک، استخر و زمین های بسته ورزشی و ... می باشد.
صالح پور ادامه داد : متاسفانه علیرغم میل باطنی باید عرض کنم که نگاه های جامعه ندیدن زنان است، در غیر این صورت باید تمامی امکانات به صورت مساوی ایجاد می شد تا بتوانیم شاهد حضور مثمر زنان در جامعه باشیم و این روند غلط بوجود آمده را کنترل نمائیم، به همین دلیل از شرایط بوجود آمده برای زنان راضی نیستم و البته چیزی را هم بیشتر از آنچه که قانون برای زنان وضع کرده است را طلب نمی کنیم و حتما آنها را مطالبه خواهیم نمود.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت : ما هر آنچه که اسلام برای حقوق زنان خواسته است را می خواهیم، زیرا زن اول مادر است، سپس همسر و البته  باید از توانمندی آنها در اداره کردن شهر و کشور استفاده شود، زیرا زنان می توانند در بسیاری از مقدرات کشور نقش اساسی ایفا کنند و این فرموده حضرت امام خمینی است، همچنین رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در حمایت از حقوق بانوان صحبت های فراوانی داشته اند و اشاره داشته اند که باید شرایط برای ایفای نقش زنان در اداره کشور و جامعه فراهم شود و باید از نقش مدیریتی زنان به خوبی برای اداره کشور استفاده نمود، زیرا بدترین تصویر برای من این است که یک زن باید در یک محیط اداری یک مدیر مرد ضعیف را تحمل کند.
وی تصریح کرد : اگر هدف توسعه جامعه و انسان است پس باید به صورت مساوی از توان زن و مرد استفاده شود و باید این مهم به عنوان یک مسئله فرهنگی در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم بدون نگاه جنسیتی و به سرعت رشد کنیم، زیرا من معتقدم اگر زنان به خودباوری برسند می توانند نقش بسیار موثری را در مسائل اساسی کشور ایفا نمایند و قطعا ما در شهرداری و شورای شهر پیگیر این موضوع خواهیم بود.
صالح پور خاطر نشان کرد : اگر ما بتوانیم در هزینه کرد بودجه شهرداری یک سری اختیارات برای زنان داشته باشیم می توانیم بسیار عملکرد بهتری برای زنان داشته باشیم، شما در نظر بگیرید شهرداری اهواز 15 سازمان دارد و هر کدام اساسنامه ایی که متاسفانه شورا در آن نقشی نداشته است و دولت هم مدام باعث تضعیف شورای شهر به واسطه قوانین اشتباه شده است، شما در نظر بگیرید بدلیل عدم وجود مدیریت واحد شهری سالیانه چه مقدار اعتبار خرج چند بار کاری ها می شود، این در حالی است که بسیار می توان با این اعتبارات مشکلات زیادی از جامعه بانوان و حتی عمرانی شهر را مرتفع نمود که انتظار می رود دوستان ما در مجلس فکری برای این موضوع بنمایند.
صالح پور گفت : اکنون در تهران مرکز شهربانو به وسعت 7 هکتار با تمامی تجهیزات ساخته شده است و هر سال بودجه بسیار خوبی در شورای شهر برای بانوان در نظر گرفته می شود، اما در کلانشهر اهواز اعتبار یک میلیارد تومانی و زمین در نظر گرفته شده جهت شهر بانو توسط معاونت فرهنگی گرفته می شود.

بیکاری؛ مشکل اول اهوازی ها
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد: اینکه مشکل اول کشورم و شهرم بیکاری است را می دانم، اما اینقدر دچار روزمرگی ها شده ایم که برای انجام کارهای بزرگ هیچ گونه فکری نداریم و به همین دلیل من هر آنجا که متقاضی برای انجام کاری در شهر داریم و کاری از دستم برنمی آید بعضا با او می نشینم و گریه می کنم و سعی هم می کنم دروغ نگویم تا شهروندان را دلخوش به دروغ ها و وعده های بی اساس کنم. باید ظرفیت های اساسی برای حل مشکل اشتغال ایجاد شود.
دارنده بیشترین رای از اهوازی ها در شورای چهارم افزود : واقعیت این است که ما در شورا از امکانات و اختیاراتی برای کمک به حل مشکل اشتغال مراجعان به شورا برخوردار نیستیم و دولت و سیاستگزاران آن می بایست با حمایت از تولید و بخش خدمات، زمینه اشتغال جوانان خوزستانی را فراهم کنند اما واقعیت این است که اعضای شورای شهر، در صف مقدم مراجعه شهروندان در این زمینه هستند.
در همین زمینه کامبیز بهادری مدیر اجرایی پایگاه خبری شوشان گفت : یکی از مسائلی که شهرداری اهواز باید برای پیشبرد اهداف اش مد نظر قرار دهد، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است و انتظار می رود شهرداری و شورای شهر در این زمینه فعالیت گسترده ای داشته باشند و شرایط را برای حضور سرمایه گذاران فراهم نمایند، به طور مثال فردی برای احداث 40 پله برقی در اهواز اعلام آمادگی کرده بود و تنها فضای تبلیغات دور پله برقی را خواستار بود که بدلیل مخالفت های فراوان از این کار منصرف شد، این در حالی است که می شد اهواز را صاحب 40 پله برقی برای جلوگیری از ترافیک و تصادفات کرد.
صالح پور همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت : ما می پذیریم که باید برای مشارکت بخش خصوصی فعالیت های گسترده ایی انجام دهیم، اما نباید تبلیغات ما تنها هزینه باشد و باید نتیجه این مهم را هم بگیریم، شما در نظر بگیرید سرمایه گذار تنها برای برگشت و البته سود به فکر سرمایه گذاری است، پس باید این موضوع در ابتدا در نظر گرفته شود که باز هم شاهد سرمایه گذاری باشیم در غیر این صورت تمامی سرمایه گذاران به سرعت سرمایه خود را از کار بیرون می آورند و به فکر فعالیت در بخش های دیگر می شوند.
وی گفت : متاسفانه در سال های گذشته یکی از بخش هایی که همیشه راندمانش در شهرداری اهواز صفر بوده است، حضور بخش خصوصی است، اما وقتی می خواهیم عملکرد شهرداری مشهد را در این بخش مقایسه کنیم می بینیم 2 برابر بودجه کل مشهد شهرداری موفق به جذب مشارکت های بخش خصوصی شده است، حال سوال ما اینجاست که مشهد دارای رودخانه عریض و طویلی همانند کارون است که این گونه سرمایه گذار برای سرمایه گذاری متقاعد است.
این عضو شورای شهر اهواز خاطر نشان کرد : نکته منفی دیگر اینکه فکرها و دیدها این است که سرمایه گذار پول خود را از چه طریقی بدست آورده است و مبادا این پول نامشروع باشد و همین مسئله باعث بی رغبتی سرمایه گذار برای سرمایه گذاری است، همچنین شما در نظر بگیرید در یکی از اخبار آلوده ترین شهر دنیا را اهواز نامگذاری کنند و مشکلات فراوان دیگری که علیرغم امکان سرمایه گذاری در بسیاری از بخش های اهواز، اما سرمایه گذاران را منصرف از سرمایه گذاری در اهواز کند که بسیار باعث تاسف است.
صالح پور گفت : اما خدا را شکر علیرغم تمامی مشکلات فوق 14 مورد جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف به شهرداری اهواز مراجعه کرده اند که میزان سرمایه گذاری آنها قریب به 300 میلیارد تومان خواهد شد و امیدواریم این مهم به نتیجه برسد و مشکلات هر چه سریعتر به پایان برسد.
وی بیان داشت : بسیار متاسف هستم در بخشی از شهر اهواز بدلیل انجام پروژه ای شاهد بی خانمان شدن 13 خانوار باشیم و بعد هم شهرداری نتواند مشکلات این خانواده ها را مرتفع نماید و حق و حقوق آنها را بپردازد.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شما در نظر بگیرید آقای کتانباف شهردار سابق اهواز فعالیت های خوب و مناسبی در شهر اهواز داشت، اما انتخاب حق اعضای شورا است، اما متاسفانه هم اکنون هم افرادی که با شهردار ماندن کتانباف مشکل داشتند و به آقای موسوی رای داده اند، اکنون با آقای موسوی مشکل پیدا کرده اند و این بسیار موضوع بدی برای پیشبرد اهداف شهر است. در این مدت هم شاهد فعالیت های خوبی بوده ایم اما برخی مدام می خواهند با مخالفت کردن، فضای کار کردن را دچار مشکل کنند.
 
زمانپور و انتقاد از محدودیت های فرهنگی برای زنان خوزستانی
در ادامه آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر اهواز گفت : زنان در استان ما با محدودیت های مختلف فرهنگی مواجه هستند و تا این لحظه نتوانسته اند به حقوق واقعی و حقه خود برسند و عموما می توان گفت تنها سمت مهمی که در استان به زنان داده شده است مدیریت یک مدرسه است و این موضوع بسیار دردآور است، زیرا بارها شاهد این بوده ایم که زنان هر آنجا که فرصت عرض اندام یافته اند عملکرد و بیلان کاری بسیار بهتر از مردان داشته اند و اگر مدیر مجموعه ایی شده اند با حس مادرانه با آن مجموعه نگاه می کنند و مجموعه موفقی را ایجاد می کنند.
وی ادامه داد : شما در نظر بگیرید، اکنون خانم ها به عنوان راننده پایه یک در بیابان ها مشغول کار ترانزیت کالا هستند و بسیار هم موفق بوده اند و من هم به عنوان یک زن از سال 76 تاکنون که کارم را شروع کرده ام در کنار مردان توانسته ام همچون زنان دیگر نان حلال به خانه ام ببرم، اما متاسفانه شاهد بسیاری از عدم توجهات به زنان هستیم حتی در تغذیه و ورزش و همین موضوع باعث مشکلات فراوان برای زنان و دختران ما شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شما در نظر بگیرید، دختران امروز مادران فردا هستند و قرار است نسل آینده را پرورش بدهند، حال این زنان با مشکلات جسمی و تغذیه ای فراوان و نبود فضاهای تفریحی برای سلامت جسم و روان شان، چگونه می تواند بدون خطر صاحب فرزند سالم شوند و نسل آینده ساز این کشور را تربیت کنند؟ امیدوارم به این موضوعات توجه ویژه و جدی شود.
زمانپور تصریح کرد : وقتی در دولت آقای احمدی نژاد خانم دستجردی به عنوان وزیر بهداشت از مجلس رای آورد بسیار به خود بالیدیم و خوشبختانه وی به عنوان یک وزیر زن بسیار موفق بود و فعالیت های مثمر ثمری در حوزه بهداشت و درمان داشت که در یک مورد به گفته خبرنگاران توانست یک درمانگاه بسیار مجهز را به این قشر زحمتکش هدیه کند، اما متاسفانه در دولت آقای روحانی شاهد چنین رویکردی نبودیم و این باعث تاسف است.
وی گفت : بدون شک برای رسیدن به یک مهم نیاز به حرکت همه جانبه در تمام بخش ها است والبته در این میان رسالت رسانه ها نیز بسیار مهم است. امیدوارم رسانه ها برای احقاق حق زنان بیشترین تلاش را انجام دهند، زیرا یک شبه و یک ساله نمی توان به تمامی خواسته ها در هر زمینه ایی دست یافت.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز اضافه کرد : من فکر می کنم باید زنان در تمامی عرصه ها فرصت برابری برای رقابت داشته باشند، زیرا اراده و خودباوری آنها جامعه ای با اراده بوجود می آورد، همچنین به نظر من وقتی در کلانشهری همچون اهواز رای اول شورای شهر به یک خانم تعلق می گیرد، پس باید مسئولین استان به بانوان احترام بگذارند و توجه ویژه ای به رای مردم نمایند.
زمانپور گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه های ما در شورا پارک بانوان است، اما به نظر من پرداختن تنها به این موضوع ظلم به زنان است، زیرا این مهم یکی از ابتدایی ترین حقه زنان است و باید بیشتر از اینها به زنان پرداخت و حتی هفته ایی یک روز را در پارک های منطقه ایی و دیگر پراک های بزرگ اهواز به زنان اختصاص داد.
وی تصریح کرد : متاسفانه عقب ماندگی در زمینه توجه به زنان آن قدر بالاست که هر آنچه کار کنیم باز نمی توانیم عقب ماندگی ها را جبران نمائیم و انتظار می رود تمامی دستگاه های شهرداری هر 6 ماه یک بار گزارش کاری خود را به 4 زن عضو شورا جهت فعالیت در امور بانوان ارائه دهند و البته این گزارش باید در تمامی بخش ها باشد، همچنین شهرداران هر منطقه باید در مناطق خود فرهنگسراهایی جهت استفاده بانوان داشته باشند.
این عضو کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر اهواز گفت : من به شخصه قبل از قهرمانی فولاد خوزستان و صعود نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر چنین خواسته و آرزویی را برای شادمانی مردم داشتم و حتی برای استقبال از تیم قهرمان فولاد خوزستان به فرودگاه رفتم و تا ساعت 3 شب شاهد شادمانی مردم در خیابان ها بودم، حال که این ظرفیت وجود دارد تا جوانان ما در عرصه های مختلف افتخار آفرینی کنند، چرا کمتر به این موضوع پرداخته می شود، چرا از ورزشی که قدرت ترانسفر کردن بازیکن را دارد به خوبی استفاده نمی کنیم، مگر ورزش برزیل چگونه توانسته است به موفقیت در عرصه های مختلف برسد، آن چیزی نیست جز ترانسفر کردن بازیکنانش که اکنون به عنوان میزبان جام جهانی شناخته شده است.
زمانپور گفت : در حال حاضر بودجه شهرداری اهواز هزار و 20 میلیارد تومان است که می تواند رقم خوبی باشد و باید تمامی دستگاه ها و سازمان های شهرداری به صورت ماهانه گزارش عملکرد خود را به شورا بدهند که این مبلغ کجا و به چه میزان هزینه شده است تا شهروندان بتوانند مطالبات خود را به خوبی از طریق رسانه ها پیگیر باشند و نظارت ها بالاتر برود.
وی گفت : یکی از موضوعاتی که من به شدت دنبال تحقق آن بودم ولی به نتیجه نرسیدم، تاکسی صورتی مخصوص بانوان بود تا بتوانیم سرویس مدارس دختران را هم تحت پوشش درآوریم و رانندگان را با لباس فرم و نام و نام خانوادگی و سن و سال و خانواده و ... را بشناسیم و بدانیم فرزندمان را به دست چه کسی برای رساندن به مدرسه می سپاریم، حتی باید با آموزش و پرورش برای تهیه سی دی های آموزشی در خودرو به سرانجام مطلوبی برسیم تا مبادا موسیقی های آنچنانی به گوش فرزندانمان برسد.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز بیان داشت: غفلت از فرزندان ما که نسل آینده را تشکیل می دهند عمری پشیمانی به بار می آورد و باید از تمامی لحاظ به فکر تامین نیازهای فرزندان مان به خصوص در مدارس باشیم، حتی نحوه تغذیه آنها و در نهایت احترام گذاشتن به حقوق شهروندی.
زمانپور همچنین از مدیریت ارشد استان خواست نگاه مثبت و حمایتی به جامعه زنان خوزستانی داشته باشند و از توانمندی ها و ظرفیت های آنان در بخش های مختلف مدیریتی استفاده کنند.
زمانپور گفت: متاسفانه اکنون نمایندگان مجلس بیشتر به فکر انتخاب مدیرانی هستند که بتوانند منافع شخصی آنها را پیگیری نماید و شایسته سالاری کمتر در خوزستان به چشم می خورد و همین مسئله باعث شده که مدیریت اثر بخشی نداشته باشیم، اما این موضوع برای من در شورا فرق می کند و تاکنون نقشی در انتصابات شهرداری نداشته ام.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: طبق اولویت بندی که از معاون مشارکت های مردمی شهرداری اهواز در خصوص اینکه در چه بخش هایی می توان سرمایه گذاری کرد پرسیدم، آنها اولویت را خواسته سرمایه گذار دانسته اند ولی من فکر می کنم هر چه در زمینه اشتغالزایی و کار آفرینی سرمایه گذاری کنیم باز هم فضا در اهواز برای این مهم وجود دارد، اما نباید در این مسیر دیدها تنگ نظرانه باشند تا سرمایه گذار از کاری که می خواهد انجام دهد منصرف شود و البته باید مشاورانی در این راه وجود داشته باشند تا سرمایه گذار در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند سود خوبی عایدش شود و باز هم به فکر انجام پروژه هایی باشد که بتواند باعث رضایت مندی مردم گردد.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده اگر در فعالیت هایی که می خواهد صورت گیرد بتوانیم به نحو احسن از نیروی جوان استفاده کنیم می توانیم بسیار در انجام کارهایمان موفق باشیم، زیرا نیروی جوانی که از بیکاری رنج می برد می تواند با اعتمادی که به او می شود بسیار در انجام کارهایش موفق باشد، به این دلیل که تا قبل از این موضوع بدلیل بیکاری خود را یک فرد بی هویت به لحاظ شغل می دانسته و این بسیار خطرناک است.
وی در پایان با اشاره به اینکه بلای بیکاری کمتر از بلای اعتیاد نیست گفت: شغل هر فردی باعث پیشرفت اوست و می تواند شخصیت او را در جامعه بسازد، اما اگر این موضوع وجود نداشته باشد با ناهنجاری های فراوانی روبه رو می شویم، از این رو انتظار می رود دولت جدید برای این موضوع فکری کند، زیرا تاکنون دولت آقای روحانی در این راستا گامی برنداشته است.








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار