شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۸۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
سیدشریف حسینی:
اینکه برای شهرداری اهواز زمان شش ماه و یا یک ساله به عنوان ضرب الاجل تعیین کنیم دخالت در امور کار شوراست.
 نماینده مردم اهواز در مجلس شواری اسلامی گفت: قانون ، مسئولیت مستقیم نظارت بر کار شهرداری ها را بر عهده شوراهای شهر اهواز گذاشته است.

سیدشریف حسینی اظهار کرد: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی تصرح شده است؛ همان طوری که قانون، مسئولیت مستقیم نظارت بر کار شهرداری ها را بر عهده شوراهای شهر اهواز گذاشته است. البته هر نماینده مجلسی به عنوان یک شهروند می تواند نقطه نظرهای خود را در خصوص مدیریت شهری بیان کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وظیفه شورای شهر نظارت، سئوال و استیضاح بر کار شهردار است.

حسینی بیان کرد: اینکه برای شهرداری اهواز زمان شش ماه و یا یک ساله به عنوان ضرب الاجل تعیین کنیم دخالت در امور کار شوراست و این شورای شهر است که مکانسیم نظارت را بر کار شهردار را تعیین می کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی یاداور شد: نمایندگان مجلس در کلانشهر اهواز این آمادگی را دارند که با اعضای شورای شهر و شهردار اهواز نشست های تخصصی برگزار کنند و از ظرفیت های متقابل همدیگر در جهت توسعه و عمران اهواز استفاده لازم را ببرند.

حسینی بر ضرورت همکاری نمایندگان، شورای شهر و شهردار بر دریافت عوارض آلایندگی از صنایع بزرگ استان اعتبارات عمرانی لازم و مالیات بر ارزش افزوده در جهت توسعه و عمران شهر اهواز تاکید کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱۳
comment
comment
نويد قائدي
|
United States
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
comment
2
0
comment جناب نماينده محترم
نياز باشد شهردار و نمايندگان شورا خود اظهار نظر خواهند نمود نمي دانم [...]
comment
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
comment
0
2
comment نظر حضرتعالی بعنوان نماینده فهیم و دلسوز شهر قابل احترام است و ما هم با شما هم عقیده هستیم و اعتقاد داریم همانطور که پارلمان مرکزی برای کل کشور قانون وضع میکند شورای شهر هم بعنوان پارلمان محلی برای موارد محلی قانون وضع میکند و مهمتر از آن بر اجرای قانون نظارت میکند. ذکر این نکته ضروری است که من بعنوان یک شهروند در تمام جلسات شورای شهر در روز روز های دوشنبه شرکت میکنم و می بینم که نمایندگان واقعی مردم در شورای شهر در نطق های پیش از دستور خود چقدر مشتاق هستند که شما نمایندگان محترم در جلسات شرکت کنید و بحث فاضلاب و دیگر مسائل کلان شهر را با همفکری حل نمایید اما دریغ از اینکه هر سه نفر شما بعنوان نمایند شهر یکبار به دعوت این عزیزان لبیک بگوید شما نمایندگان محترم باید بدانید که ما مردم دستمان از شما کوتاه است و همیشه سراغ نمایندگان شورای شهر میرویم و با آنها درد دل میکنیم در پایان به شما نمایندگان محترم یاد آور میشوم که همانطور که شما نمایند مردم در مجلس هستید این عزیزان هم نماینده مردم در پارلمان محلی هستند پس بجای اولتیماتوم به منتصب این عزیزان بهتر است به شعار های انتخاباتی خود عمل نمایند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
comment
2
6
comment سید شکرخدا از حق مردم دفاع میکند فقط و فقط
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
comment
0
0
comment شما اگر شورای شهر را به حال خود بگذارید بزرگترین خدمت به اهواز میباشد چو ن کار شما در[...] عقب می افتد
comment
پیش بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
comment
0
0
comment جناب اقای سید شریف ،تدوین برنامه استراتژیک برای توسعه مدیریت شهری اهواز به همراه برنامه ارزیابی وکنترل ان کار سختی نیست وتنها راهکار برون رفت از این معضل برنامه استراتژیک با مشخصات خاص میباشد.اگر گوش شنوایی باشد ،منتظریم.
comment
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment آقای سیدشریف حسینی عزیز. طبق قانون اساسی، نمایندگان مجلس حق اظهارنظر در همه امور کشور را دارند. همچنین نمایندگان حق نظارت و حتی تحقیق و تفحص در همه زمینه ها را دارند، آقای شکرخدا موسوی هم بر همین اساس در خصوص عملکرد شهرداری تذکراتی را دادند. ولذا اظهارنظر شما از نقطه نظر تحدید اختیارات و جایگاه نمایندگان مجلس قابل نقد جدی است و مایه تعجب بود. امیدوارم همگان در اظهاراتشان، تعصب و...را کنار بگذارند. برایتان آرزوی توفیق دارم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment آقای حسینی. یعنی واقعا براین عقیده اید که نمایندگان مجلس حق دخالت در امورات مدیریت شهری را ندارند؟ آیا در زمان شهردار سابق هم چنین رویکردی داشتید و به آن عمل نمودید؟
comment
عبدالخانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment به نظر من در موضع گیری ها و اظهارنظرها مخصوصا آنجایی که حقوق مردم مطرح است باید به نفع مردم گام برداشت و از اظهار نظرها و دفاع هایی که شایبه [...]و... دارد پرهیز شود. باید نظر و خواست مردم و مشکلات آنان مدنظر قرار بگیرد و جانبداری ها بر اساس ملاک و معیار باشد نه انگیزه ای دیگر.
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment واقعا براي[...]متاسفم كه خود را براى كانديداتورى دور بعد در كنار[...] تا از [...] چرا به [...]كه منتخب يك پيمان كار است اينگونه [...]
comment
محراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment [...] از حقوق مردم حمایت نمی کند از عده خاصی حمایت می کند/ متاسفانه ایشان اعتماد مردمی[...] را به منافع گروهی خاص [...]است.
comment
[...]
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
1
1
comment درود خدا بر سید شکر خدا مدافع حقوق مظلومین
comment
اصغر
|
United States
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment نقدی بر سخنان سیدشریف حسینی عزیز
محمد رضایی
آقای سیدشریف حسینی نماینده مردم شریف اهواز در مجلس در مصاحبه با سایت شوشان، مطالبی را در پاسخ به انتقاد یکی دیگر از نمایندگان اهواز آقای سیدشکرخدا موسوی بیان داشتند که قابل تامل و نقد است.
اگرچه آقای حسینی در مجلس نطق های خوب و قوی بویژه در دفاع از حقوق مردم استان داشته اند که قابل تقدیر است اما به نظر می رسد سخنان اخیر ایشان مورد نقد جدی است:
در ابتدا بخشی از سخنان ایشان ذکر می شود:
« قانون ، مسئولیت مستقیم نظارت بر کار شهرداری ها را بر عهده شوراهای شهر اهواز گذاشته است. وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی تصرح شده است؛ همان طوری که قانون، مسئولیت مستقیم نظارت بر کار شهرداری ها را بر عهده شوراهای شهر اهواز گذاشته است. البته هر نماینده مجلسی به عنوان یک شهروند می تواند نقطه نظرهای خود را در خصوص مدیریت شهری بیان کند.»
در این زمینه باید گفت اگرچه بگفته ایشان قانون وظیفه نظارت مستقیم را بعهده شورای شهر گذاشته اما این، نافی نظارت نمایندگان مجلس بر فعالیت شهرداری ها(و به طریق اولی تر شوراها) نیست. چنانچه که حتی در هیئات های حل اختلاف که به بررسی عملکرد شوراها و حتی انحلال آنان و یا سلب عضویت آنان می پردازد طبق قانون حضور نمایندگان پررنگ است.
از طرفی می دانیم طبق قانون اساسی، نمیاندگان مجلس حق نظارت بر تمام امور کشور و حتی تحقیق و تفحص در همه زمینه ها را دارند چنانچه قانون اساسی در اصل84 نمایندگان مجلس را در برابر همه ملت مسوول می داند و در اصل76 صراحتا آمده است:« مجلس‏ حق‏ تحقيق‏ و تفحص‏ در تمام‏ امور كشور را دارد.» این موضوع نشان دهنده جایگاه بالای نظارتی نمیاندگان مجلس در همه امور کشور است.
از طرفی این گفته آقای حسینی که «هر نماینده ای به عنوان یک –شهروند- می تواند نقطه نظرهای خود را در خصوص مدیریت شهری بیان کند»صحیح نیست چرا که نمایندگان مجلس نه تنها به عنوان یک شهروند بلکه بعنوان نماینده مجلس و وکیل شهروندان اهوازی می تواند در این خصوص نظراتش را اعلام و پیگیری کند چرا که طبق اصل 84 قانون اساسی:« ھﺮ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪه در ﺑﺮاﺑﺮ ﺗﻤﺎم ﻣﻠﺖ ﻣﺴﻮول اﺳﺖ و ﺣﻖ دارد در ھﻤﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ داﺧﻠﻲ و ﺧﺎرﺟﻲ ﻛﺸﻮر اﻇهارﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﻳﺪ.»
از طرفی بیان چنین دیدگاه هایی می تواند القا کننده تحدید اختیارات نمایندگان مجلس باشد و حتی دست خود آقای حسینی و دیگر نمایندگان را در نقد و نظر به مدیریت شهری در جایگاه نمایندگی مجلس می بندد.
ایشان اگر به متوای سخنان آقای شکرخدا موسوی نقدی دارند می بایست در خصوص همان محتوا نظرشان را بدهند و همانگونه که سیدشکر خدا موسوی از این حق قانونی استفاده کردند آقای حسینی نیز چنین کنند و اگر عملکرد شهردار را مثبت می دانند صراحتا نظرشان را بیان کنند و شاخص ها و ملاک هایی که در تایید این عملکرد و فعالیت های چند ماه گذشته مدیریت شهری در ذهن دارند با موکلان شان در میان بگذارند تا آنان نیز در جریان امور قرار بگیرند. اگر چنین شود دیگر کسی تصور نمی کند که برخی نمایندگان حق انتقاد به شهرداران را در برخی دوره ها برای خود و همکاران مجلسی شان قائل اند اما در دوران برخی دیگر از شهرداران، آن را دخالت در کار شورا می دانند، چنانچه آقای حسینی نیز در دوره شهردار سابق در مواردی منتقد شهردار بوده اند.
امیدوارم در دفاع از عملکردها و مدیریت ها و بیان نقطه نظرها و حتی در تنقد و پرسش ها، ملاک ها و شاخص هایی قانع کننده مورد استفاده قرار بگیرد.
comment
قانون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
comment
0
0
comment بار دیگر فرق یک نماینده قانون مند را یا یک نماینده ... فهمیدیم . جناب آقای[...] بفکر مرتفع کردن فاضلاب شهر باشید . ای کاش به اندازه یک ریع شهردار برای مردم شهر زحمت می کشید . امروز مردم ما به بلوغ کامل سیاسی رسیده اند دیگر فرق مسئولین زحمت کش و بدون حاشیه را با مسئولینی که فقط بدنبال عزل و نصب در [...] - شرکت [...]و [...]هستند را می شناسند . جناب [...] دوره بعدی از موج های انتخاباتی خبری نیست . کاندیداهایی رای خواهند آورد که کارنامه قبولی داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار