شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۲۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
به بهانه برگزاري جشن بزرگ مادر خوبي ها همزمان با ميلاد با سعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)
پنج شنبه شب هفته گذشته اتفاق خوشايندي در اهواز رخ داد كه بي ترديد در نوع خود اگر نتوان گفت بي نظير بود اما به جرات مي توان گفت كم نظير بود
شوشان / فاطمه موسي زاده  :
  پنج شنبه شب هفته گذشته اتفاق خوشايندي در اهواز رخ داد كه بي ترديد در نوع خود اگر نتوان گفت بي نظير بود اما به جرات مي توان گفت كم نظير بود. اتفاقي بزرگ و قابل تقدير كه در سكوت رسانه اي خبرگزاري ها و مطبوعات محلي استان خوزستان رنگ باخت و خبر آن به گوش ديگر مردم شهرها و استان هاي كشورمان نرسيد. بله! در شب پنج شنبه مورخ چهارم ارديبهشت ماه جاري به مناسبت ميلاد با سعادت دخت رسول خدا (ص) حضرت فاطمه مرضيه (س) و فرا رسيدن روز زن  و مادر، جشن بزرگي در ساحل كارون اهواز با عنوان جشن مادر خوبي ها برگزار شد كه متولي آن اداره كل بانوان و امور خانواده استانداري خوزستان بود و با همكاري ارگان هاي متعددي چون شهرداري اهواز، نفت، ملي حفاري، فولاد اداره ارشاد و فرهنگ اسلامي استان خوزستان شركت و نيز برق منطقه اي خوزستان برگزار شد.

 در اين مراسم كه با مدیریت دكتر الهه موالي زاده مديركل امور بانوان و خانواده استانداري استان خوزستان و جمع زيادي از مسئولان شهري برگزار مي شد محمد اصفهاني خواننده محبوب كشورمان براي اولين بار در تاريخ شهر اهواز به اجراي زنده موسيقي در فضاي باز پرداخته كه مورد استقبال و تشويق گسترده بيش از 12هزار نفر از شهروندان اهوازي قرار گرفت. شهرونداني كه از يك ساعت قبل از شروع برنامه به استقبال آغاز كنسرت زنده محمد اصفهاني رفته بودند و در نهايت آرامش و متانت به پاي سخنان دكتر موالي زاده مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري خوزستان نشسته و با گوش جان به شنيدن نواي دل انگيز موسيقي در كنار كارون پرداختند. متانتي بي نظير كه تنها از شهرونداني فهيم و با فرهنگ چون شهروندان اهوازي مي توان انتظار داشت. بله! بي ترديد پرداختن به اين رويداد خجسته از زواياي گوناگون لازم و متقن است چراكه تنها درسايه پرداختن، تجزيه و تحليل نمودن، نقد عادلانه و منصفانه كردن، و حتي تشويق و تمجيد نمودن چنين رويدادهايي است كه مسئولان برگزار كننده اين قبيل برنامه هاي سنگين و نفس گير مي توانند از بازخورد برنامه ي اجرا شده خود مطلع شده و در صورت بروز نواقص و كمبودها به رفع كمبودهاي احتمالي پرداخته و نيز در جهت تقويت نقاط مثبت برنامه هاي خود بپردازند. 
ز نظر نگارنده حقير بي ترديد به پرداختن به چنين برنامه هاي هاي مفرحي با محوريت برنامه هاي فرهنگي و مذهبي نه تنها امري مثبت و اثرگذار در بالا بردن روحيه نشاط و شادماني شهروندان است كه در نوع خود نيازي حياتي است كه نپرداختن به آنها نتيجه اي جز اشاعه ياس ونااميدي و افسردگي و دلزدگي در ميان مردم نخواهد داشت. 

پرواضح است كه زندگي در كلان شهرهايي چون اهواز با اين ميزان مشكلات معيشتي كه آلودگي هاي زيست محيطي و آب وهوايي  نيز به آنها دامن زده و هر لحظه بيش از پيش به آنها مي افزايد خود به تنهايي شهروندان ساكن در اهواز را دچار نوعي استرس هاي دروني و فشارهاي روحي و رواني مضاعف مي نمايد كه طي روزها و ماهها در درون جسم و روح افراد رخنه كرده و مجالي نيز براي رهايي و يا كاهش اين ميزان فشار نيست و اين نيازمند تدبيري عميق از سوي مسئولان شهري و استاني است كه براي رهايي شهروندان از اين همه هجمه و فشار روحي و رواني چاره انديشي كرده و در راستاي پويايي و نشاط شهر و شهروند اقدام هاي عاجل و اثرگذارنمايد و چه نيكوست كه اين اقدامات در سايه برنامه هاي فرهنگي و مذهبي اي قرار گيرد كه نه تنها مردم را از داشتن چنين دين مبين و مطهري خشنود و مفتخر كند كه به تعلق خاطر شهروندان از زيستن در چنين شهري بفزايد. شهري كه در آن مسئولان قدر مردم را مي دانند و با نهايت اعتماد و احترام به حقوق و خواسته و نياز مردم خويش دست به اجراي برنامه هايي با ريسك بالا مي زنند .مسئولاني كه بطور يقين هدفشان از اجراي اين برنامه ها كسب رضايت خدا و رسول مطهرش حضرت محمد مصطفي (ص) و نيز شهروندان گرامي شهر اهواز بوده و هست. از سوي ديگر اين اولين تجربه شهروندان اهوازي( حداقل پس از به وقوع پيوستن انقلاب اسلامي تا كنون ) است كه با اين ميزان جمعيت چنين كنسرتي با استانداردهاي لازم و كيفيت بسيار بالا و در نهايت امنيت وآرامش براي شهروندان و خانواده هاي اهوازي برگزار مي گردد كه در جاي خود قابل تقدير و ستايش است و خود نشانگر اين حقيقت است كه هرگاه مسئولان به مردم اعتماد كرده و در نهايت احترام با آنها برخورد نموده اند شهروندان نيز در روسفيد كردن مسئولان از هيچ امري كوتاهي نمي كنند نمونه آن همين برنامه كنسرتي است كه ما از آن سخن مي رانيم. 

همراهي مردم اهواز در برپايي جشن مادر خوبي ها مثال زدني و در خاطره ها ماندني است و اين امر نقطه عطفي است كه هم به مسئولان شجاعت برگزاري چنين برنامه هاي سنگيني را در آينده خواهد داد و هم برگ زريني است در كارنامه مردم اهواز و حتي مسئولان چراكه به زعم بنده اين اولين برنامه فرهنگي مذهبي در تاريخ شهر اهواز بود كه با  اين وسعت هماهنگي بين بخشي دستگاههاي دولتي و غير دولتي و با اين ميزان نظم و كيفيت برگزار گرديد.

 كوتاه سخن آنكه ضمن تقدير از انجام چنين عمل شايسته و نيكويي ازمتوليان و دست اندكاران اجراي جشن بزرگ مادر خوبي ها  جا دارد متذكر اين نكته مهم و حياتي شد كه شادي حقي است كه خداوند به انسانها اعطا نموده و به تبع آن نيز شهروندان فهيم كلانشهر اهواز  از مسئولان  خود خواهان اجراي چنين برنامه هاي مفرح و متيني در آينده هاي نه چندان دور هستند .نيازي كه هرگز نبايد از نظر دور نگاه داشت و يا آنرا كم اهميت ديده و به آن بي اعتنا بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
comment
0
3
comment بعضی از اعضای شورا که به این کنسرتها اعتراض کردند انگار قصد. ندارن خوشحالی مردم را ببینن
comment
نويد قائدي
|
United States
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
comment
0
2
comment افرين مطلب بسيار بجا و زيبايي بود انشا... در آينده استمرار داشته باشد و شادي هاي همگاني ضرورتي براي جامعه ي ماست
comment
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
comment
0
1
comment مطلب كه جالب بود ، برنامه هم كه خيلي خيلي جالب بود ولي جالب تر اينه كه شما بعد از دو روز مطلب را سانسور كردين واسم برگزار كننده رو پاك كردين و جالبتر اين بود كه كانت هاي قبلي رو هم كاملا پاك كردين!!!! مگه برگزاري اين برنامه واسه كسي تهديد بود كه مجبور به اين همه سانسور شدين....!
مدیر پایگاه بنده خدای عزیز. مطلب شما درست است نام آقای شاعری هم به عنوان مجری ذکر شده بود که از استانداری خوزستان با شوشان تماس گرفتند و گلایه و اعتراض کردند که ایشان پیمانکار برنامه بوده اند و مراسم توسط امور بانوان استانداری انجام شده و خواستار اصلاح مطلب شدند که این اصلاح را شوشان انجام داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار