شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
همایش دلواپسان روز گذشته با حضور پر رنگ اعضای جبهه پایداری و حامیان ˈمحمود احمدی نژادˈ برگزار شد. همایشی که با واکنش رسانه های اصلاح طلب و نزدیک به دولت یازدهم روبه رو شده است.
به گزارش سایت فرارو، رسانه های نزدیک به دولت و اصلاح طلبان به نقد این همایش پرداختند. تیترهای روزنامه ها و گزارش های منتشر شده از سوی این رسانه ها کنایه ای و انتقادی است. 

روزنامه ˈقانونˈ با تیتر ˈدلواپسی نژادهاˈ به انتشار گزارشی از این مراسم پرداخت. این روزنامه در گزارش خود با اشاره به حضور اعضای جبهه پایداری و حامیان احمدی نژاد، نوشت: ˈخبر تجمع و همبستگی طرفداران مشایی، احمدی نژاد و جلیلی آنقدر هم دور از تفکر نیست.ˈ 

قانون در ادامه آورده است: «داعیه داران اسلام(!)، در روز شهادت امام هادی(ع) با دشمنان این امام شیعیان هم صدا شدند و با دعوت از خواننده ای، شروع به پخش موسیقی کردند.»

روزنامه ˈاعتمادˈ برگزاری این تجمع را در صفحه اول پوشش داد. این روزنامه گزارشی با تیتر ˈمعترضان «دلواپس» علیه مذاکرات هسته یˈ، این گردهمایی را ˈگردهمایی اقلیت منتقد دولتˈ دانست. 

اعتماد نوشت: «گروه برگزار کننده مراسم نامش «کمیته صیانت از منافع ایران» بود، همان گروهی که مسوولیت تجمع در مقابل فرودگاه مهرآباد هنگام بازگشت روحانی از سفر نیویورک را پذیرفت، اما پرتاب کفش به سوی رییس جمهوری را گردن نگرفت.»

روزنامه ˈشرقˈ هم گزارشی کامل از مراسم روز گذشته و حاشیه های آن منتشر کرد. از نکات جالب توجه این است که رسانه های اصلاح طلب بیش از رسانه های اصولگرا و همفکران ˈدلواپس هاˈ به این همایش پرداختند. 

روزنامه ˈآرمانˈ با نگاهی به پیشینه منتقدین گزارشی با تیتر ˈحامیان دیروز، دلواپسان امروزˈ منتشر کرد. 

همچنین ˈاحمد شیرزادˈ فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در این روزنامه نوشت:

«برگزاری همایش ˈدلواپسیمˈ برنامه ای برای ابراز نگرانی دسته ای درباره روند مذاکرات هسته ای کشور بود؛ رفتاری که این دسته از نمایندگان و گروه های مخالف پیش گرفته اند مسلما تاثیر چندانی بر روند امور ندارد، بلکه این دسته کسانی هستند که معمولا سروصدای فراوان ایجاد می کنند. برخی رفتارهای جبهه پایداری در مجلس و همچنین در این برنامه بیشتر شبیه پاکوباندن دارد.»

در ادامه این یادداشت آمده است: ˈاگر افرادی برای مذاکرات احساس نگرانی می کنند بهترین راه برای نشان دادن نگرانی و اینکه بتوانند حرف خود را بزنند، گفت وگوی منطقی است. همانطور که از طرف دولت بارها اعلام شده است که ما با مخالفان خارج از کشور خود وارد گفت وگو و مذاکره می شویم، همین رویکرد نیز در برابر مخالفان داخلی مصداق دارد. این افراد باید آگاه باشند که با فضاسازی، اتهام زنی و تردیدافکنی به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهند کرد.ˈ

شیرزاد معتقد است: «شواهد نشان می دهد احتمال توافق نهایی در چند ماه آینده بسیار قوی است، ولی اگر این مخالفان به دولت فشار آورند می توانند در روند کلی مذاکرات تاثیر منفی بگذارند. خوشبختانه این افراد کمترین نفوذی در جامعه ندارند، اما مخالفت هایشان از حد معمول خود خارج شده است. آزادی بیان در هر صورت مثبت است، اما به شرطی که یک طیف خاص از آن بهره نبرند و مخالفان نظر آنها نیز دارای تریبون برای بیان گفته هایشان باشند.»

* دلواپسان پاسخ گوی گذشته هم باشند

در میان انتقادات منتشر شده بارزترین انتقاد به نحوه برخورد منتقدان توافق ژنو با اتفاقات دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد باز می گردد. 

خبرگزاری دولتی ˈایرناˈ نیز در یادداشتی با همین خط انتقادی نوشت: «نشست دلواپسان نشان داد که آنان فقط مخالفت و صرفا مسایل کلی و احساسی و فاقد بنیان منطقی را مطرح می کنند.»

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «بررسی سخنرانی های نشست دلواپسان نشان می دهد که آنان طرحی برای حل موضوع هسته ای ندارند و برخی از آنها به تمجید تیم مذاکره کننده هسته ای قبلی پرداختند در واقع روش سابق الگوی مورد نظر آنان است.»

ایرنا با بیان این که ˈنشست دیروز مشت دلواپسان را باز کردˈ نوشت: «اکنون انتظار می رود آنان در نشست بعدی دست از کلی گویی برداشته پاسخ گوی عملکرد گذشته خود باشند و به جای طرح مباحث احساسی طرح های مطلوب خود برای جایگزینی مذاکرات هسته ای و جاری و حل آن را ارایه دهند.»

ˈخبرآنلاینˈ نیز در گزارشی تحلیلی از مراسم روز گذشته منتقدان توافق ژنو، این مراسم را مانوری برای ˈسازشکار خواند تیم مذاکره کننده هسته ایˈ خواند. 

خبرآنلاین در ابتدای گزارش خود تاکید کرد: «اگر چه دلواپس بودند، اما فریاد «مرگ بر سازشکار» هم سر دادند تا سخن 12 آبان 92 رهبر انقلاب درباره اینکه «هیچکس نباید مجموعه مذاکره کنندگان ما را سازشکار بداند»، در میان خنده های برخی اعضای جبهه پایداری و شعارهای حاضران، سالن لانه جاسوسی گم شود.»

منبع: فرارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار