شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: در سال گذشته افزون بر 79 میلیون شاخه انواع گل درخوزستان تولید شد.

حلیم كوتی گفت : ازمجموع آنها 15 هزار و 300 گیاه آپارتمانی، هشت میلیون و 200 هزار نشای گلهای فصلی و نشایی می باشد.

وی افزود: همچنین دراین مدت بیش از 134 میلیون عدد پیاز و پیازچه گل در خوزستان تولید شده است.

براساس این گزارش سطح گلخانه های گل و گیاهان زینتی استان خوزستان در سال گذشته، معادل 331 هكتار كه شامل یك و نیم هكتار گلخانه های با اسكلت فلزی و 5/329 هكتار گلخانه های با اسكلت چوبی بوده است.

حلیم كوتی با اشاره به اینكه خوزستان یكی از چهار منطقه عمده تولید گل و گیاه كشور یعنی تهران، مركزی، خوزستان و مازندران است افزود: این استان با دارابودن ظرفیت های فراوان برای تولید گل وگیاه از جمله تنوع اقلیمی، آفتاب درخشان، شرایط مناسب آب و خاك در شمال استان ، نیروی كار فراوان، بهره مندی از ذخایر انرژی فسیلی با حداقل انرژی مصرفی و تولید زود رس ، در تامین نیاز داخلی به گل و نیز بخشی از نیاز بازار صادرات سهم به سزایی دارد.

كوتی ادامه داد: استان خوزستان از لحاظ سطح زیر كشت گل و گیاه و سطح گلخانه های با پوشش پلاستیكی رتبه سوم كشوری، از لحاظ سطح زیر كشت و تولید گل مریم و پیاز و پیازچه رتبه دوم و ازحیث سطح زیر كشت گل رز رتبه نخست و از لحاظ تولید گل رز رتبه دوم كشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان تصریح كرد: 90 درصد گل های شاخه بریده استان به بازارهای گل و گیاه تهران ارسال و گلهای درجه یك و مرغوب رز، مریم و گلایول به خارج از كشور نیز صادر می شود.

وی با اشاره به اینكه گلخانه های شاخه بریده استان در سه شهرستان دزفول، اندیمشك و شوش متمركز می باشد گفت: شهرستان دزفول با 2/293 هكتار، شهرستان اندیمشك با 25/21 هكتار و شهرستان شوش با 25/16 هكتار به ترتیب

7/88 ، 4/6 و 9/4 درصد گلخانه های گل و گیاه استان را به خود اختصاص داده اند.

كوتی عمده ترین گل های شاخه بریده استان خوزستان در گلخانه ها را 61 میلیون شاخه گل رز، 17 میلیون و 700 شاخه گل مریم و 500 هزار شاخه گل گلایول نام برد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار