شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۰
معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با تاکید بر بکارگیری ظرفیت های خالی شرکت ها و کارخانجات این استان گفت: تولیدکنندگان در استان خوزستان حمایت می شوند.

ˈ امید حاجتیˈ پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعال بودن 50 درصد شرکت های تولیدی و خدماتی بزرگ و کارخانجات خوزستان افزود: بکارگیری این ظرفیت ها به منظور کاهش نرخ بیکاری درکوتاه مدت موثر است.

وی اظهارکرد: کمیته ای در راستای بررسی و رفع مشکلات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و سایر موارد در حوزه کارگری تشکیل شده است.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان افزود: دستگاههای اجرایی خوزستان در راستای بهبود وضعیت اشتغال استان بویژه شهرستان خرمشهر طبق بخشنامه استاندار خوزستان ملزم به استفاده از کالاها و خدمات این استان می باشند.

وی نرخ بیکاری استان خوزستان را 7/25 درصد عنوان کرد و گفت: نرخ بیکاری در برخی از شهرستان های خوزستان مانند مسجد سلیمان به 5/43 درصد رسیده است.

حاجتی افزود: به رغم سرمایه گذاری های بزرگ دولت در استان خوزستان بویژه در حوزه زیربنایی متاسفانه این استان جزء استان های با نرخ بالای بیکاری می باشد.

وی گفت: جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی 15 درصد نرخ بیکاری را در استان خوزستان به خود اختصاص داده اند که این وضعیت به هیچ وجه مناسب نیست.

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان افزود: برنامه ریزی برای کاهش نرخ بیکاری و ارتقاء شاخص های اقتصادی از جمله درآمد سرانه اقتصادی با رویکرد راهبردی به تفکیک شهرستان، نقاط شهری و روستایی با توجه به مزیت نسبی استان در دست تهیه است.

وی بازدید میدانی از پایانه مرزی شلمچه را یادآور شد و اظهار کرد: متاسفانه مشکلات زیادی از نظر شرایط ظاهری و فیزیکی در این پایانه وجود دارد.

حاجتی چندگانگی مدیریت و نبود هماهنگی بین دستگاه های اجرایی درون استان و مشکلات تجار با طرف عراقی را از عمده مشکلات این نقطه مرزی برشمرد و افزود: قرار بر این است که مشکلات طرف عراقی از طرف نماینده ویژه رییس جمهوری پی گیری شود.

وی با اشاره به تعیین کمیته کارشناسی برای رفع مشکلات این پایانه گفت: با توجه به ازدحام کامیون های حمل کالا، شیفت کاری گمرک خرمشهر از یک شیفت به دو شیفت افزایش می یابد تا کار سریع تر انجام شود.

وی اضافه کرد: احداث سالن مسافری در مرز شلمچه به منظور تسهیل ورود و خروج مسافران در دستور کار قرار دارد.

حاجتی در زمینه احداث خط ریلی شلمچه - بصره اظهار کرد: این موضوع از طریق راه آهن جمهوری اسلامی ایران پیگیری می شود و رایزنی هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: احداث این خط ریلی در توسعه صادرات به کشور عراق موثر است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مجید صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۰
comment
0
0
comment سلام
حتماً منظور جناب آقای استاندار تولید کنندگان [...] می باشد !! چون شرکت تولیدی صنعتی و کشاورزی کشت و صنعت کارون حدود 5 ماه می باشد که مدیرعامل ندارد و تولید آن از 170 هزار تن شکر به 70 هزار تن تقلیل یلفته و هیچ دودی هم از استانداری به چشم نیامد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار