شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸
نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای درخوزستان
رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز و نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان خواستار مشارکت خیران در ساخت خوابگاه برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این آموزشکده ها شد.
 رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز و نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان خواستار مشارکت خیران در ساخت خوابگاه برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این آموزشکده ها شد.

ˈسیدبهزاد علویˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 20 تا 26اردیبشهت ماه به عنوان هفته خوابگاه های دانشجویی در کشور نامگذاری شده و دانشگاه فنی وحرفه ای در این هفته از خیران و نیکوکاران داخل و خارج استان دعوت کرده تا برای ساخت خوابگاه های دانشجویی قدم پیش بگذارند.

وی افزود: در استان خوزستان شش هزار دانشجوی فنی و حرفه ای به تحصیل اشتغال دارند که عمده اینها ازنظر استعداد بسیار مستعد بوده و از نقاط دوردست استان برای تحصیل به اهواز می آیند که به دلیل محدودیت های موجود تنها کمتر از یک هزار نفر آنها در خوابگاه های دانشگاه اسکان داده شده اند.

علوی اضافه کرد: همه ساله برخی از دانشجویان بخاطرنداشتن تمکن مالی و پرداخت اجاربها منزل استیجاری درسطح شهر اهواز انصراف می دهند و متاسفانه دانشکده نیز بخاطر کمبود فضای خوابگاهی , نمی تواند به همه خدمات بدهد .

علوی گفت: سال گذشته به دلیل نبود خوابگاه و عدم تمکن مالی خانواده ها حدود 20درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشکده های فنی و حرفه ای از تحصیل انصراف دادند.

وی افزود: هم اکنون دربرخی ازاتاق های خوابگاهها بیش از ظرفیت فضا , دانشجو اسکان داده شده اند که با احداث خوابگاههای جدید و توسعه فضاهای کنونی درصدد استانداردسازی هستیم .

علوی ازخیران استان خوزستان که حتی ساکن سایراستانهای کشور هستند دعوت کرد تا دراین زمینه با مشارکت خود قدم خیری برداشته و ازفرزندان با استعداد موطن خود حمایت جدی بعمل آورند .

وی با اشاره به وجود دانشکده های فنی و حرفه ای در اهواز و دزفول در زمان حاضر اظهار کرد: بناست با مساعدت استاندار خوزستان و دولت در دیگر شهرستانهای استان هم دانشکده فنی و حرفه ای احداث شود که خیران می توانند در شهر محل اقامت خود برای برخورداری دانشجویان از خوابگاه وارد عمل شوند.

نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به ظرفیت های مثبت خوابگاهها برای انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی دانشجویان افزود: احداث این خوابگاهها علاوه براثرات مثبتی که درزمینه توسعه فعالیت های فرهنگی و تربیتی دربین دانشجویان دارند قادرخواهد بود هزینه های خانواده ها یی که تمکن مالی ندارند کاهش دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر برای اشتغالزایی در مشاغل مختلف در این دانشکده ها فراهم کردن امکانات اقامتی و اسکان برای دانشجویان این رشته ها یکی از ضرورت هاست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار