اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
رئیس شورای اسلامی شهر ماهشهر با انتقاد از عدم جمع‌آوری و ساماندهی کریدور انتقال نفت درون شهری گفت: مناطق نفت‌خیز جنوب در انجام وظیفه خود بیش از این تعلل نکند.

نافع آلبوغبیش  اظهار داشت: لوله‌های انتقال نفت درون محدوده شهری در بلوار بین ماهشهر قدیم و ناحیه صنعتی که مدت‌هاست بلااستفاده شده‌اند، باید هرچه سریعتر جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

وی افزود: سال‌ها پیش مصوب شد که این کریدور به طور کامل جمع‌آوری و از لوله‌های موجود تنها یکی باقی بماند، اما مناطق نفت‌خیز جنوب تاکنون هیچگونه اقدام مثبتی در این زمینه انجام نداده است.

رئیس شورای اسلامی بندر ماهشهر یادآور شد: قرار بود پس از جمع‌آوری و ساماندهی این کریدور، در مکانی که اکنون به نیزار و محل تجمع جانوران موذی و خطرناک شده، پارکی همچون پارک معلم آبادان احداث شود.

آلبوغبیش تصریح کرد: اما با کارشکنی و عدم توجه به مناطق نفت‌خیز جنوب به جمع‌آوری و ساماندهی کریدور انتقال نفت، دست شورای اسلامی شهر و شهرداری بندر ماهشهر برای انجام هر عملیات و اجرای پروژه‌ای بسته شده است.

وی با انتقاد شدید از کوتاهی در انجام این پروژه متذکر شد: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان کارفرمای این پروژه به علت تأخیر بیش از حد در انجام مسئولیت و وظیفه خود، مسئول تمام اثرات منفی زیست محیطی و بهداشتی برای شهروندان است.

رئیس شورای شهر بندر ماهشهر ادامه داد: به دلیل اینکه اطراف این لوله‌ها حریم قانونی لوله‌های انتقال نفت به شمار می‌رود، امکان انجام هرگونه فعالیت جدی و اساسی توسط ارگان‌های شهری و شهرداری وجود ندارد که این موضوع موجب شده تا بستر این لوله‌ها به محلی برای رشد و تکثیر انواع بیماری‌ها، حشرات و جانوران موذی شود.

آلبوغبیش همچنین خاطرنشان کرد: این لوله‌ها در یکی از پر رفت و آمدترین مسیرهای درون شهری قرار دارد که صورت و چهره بسیار ناپسند و نازیبایی به بندر ماهشهر داده‌اند که نگرانی ما را از تأخیر این پروژه دو چندان کرده است.

وی ضمن اخطار شدید به شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب به منظور پیگیری و انجام سریع این پروژه، اظهار داشت: در صورت مشاهده کوتاهی مجدد در انجام این پروژه دیگر تحمل نمی‌کنیم و از راه‌هایی که قانون در برابر ما می‌گذارد، حقوق شهر و شهروندان را مطالبه خواهیم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار