شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰

مدیر باغبانی جهادکشاورزی خوزستان گفت: 90 درصد گل‌های شاخه بریده استان به بازارهای گل و گیاه تهران و گل‌های درجه یک و مرغوب رز، مریم و گلایول به خارج از کشور صادر می‌شود.

به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خوزستان، حلیم کوتی ارزش ریالی گل و گیاهان زینتی استان را 260 میلیارد ریال  برآورد کرد و اظهار داشت: در سال گذشته افزون بر 79 میلیون شاخه انواع گل‌های شاخه بریده در استان خوزستان تولید شده است.

وی افزود: در سال گذشته  علاوه بر 79 میلیون شاخه انواع گل‌، 15 هزار و 300 گیاه آپارتمانی، 8 میلیون و 200 هزار نشاء گل‌های فصلی و نشایی و بیش از 134 میلیون عدد پیاز و پیازچه گل در استان خوزستان تولید شده است.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سطح گلخانه‌های گل و گیاهان زینتی استان در سال گذشته 331 هکتار بوده که شامل 1.5 هکتار گلخانه‌های با اسکلت فنری و 329.5 هکتار گلخانه‌های اسکلت چوبی است.

کوتی با بیان اینکه استان خوزستان در جمع مناطق تولید گل و گیاه کشور شامل تهران، مرکزی و مازندران قرار دارد، گفت: استان خوزستان با توجه به ظرفیت‌های فراوان برای تولید گل و گیاه از جمله تنوع اقلیمی، آفتاب درخشان، شرایط مناسب آب و خاک در شمال استان، نیروی کار فراوان، بهره‌مندی از ذخایر انرژی فسیلی با حداقل انرژی مصرفی و تولید زودرس در تأمین نیاز داخلی کشور و نیز بخشی از نیاز بازار صادراتی سهم بسزایی دارد.

وی بیان کرد: استان خوزستان از لحاظ سطح زیر کشت گل و گیاه رتبه سوم کشوری، از لحاظ سطح گلخانه‌های با پوشش پلاستیک رتبه سوم کشور، از نظر سطح زیر کشت و تولید گل مریم و پیاز و پیازچه رتبه اول، از لحاظ سطح زیر کشت گل رز رتبه اول و از نظر تولید گل رز رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

کوتی با بیان اینکه گلخانه‌های شاخه بریده استان در سه شهرستان دزفول، اندیمشک و شوش متمرکز هستند، گفت: شهرستان دزفول 293.2 هکتار، شهرستان اندیمشک با 21.25 هکتار و شهرستان شوش 16.25 هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ دارند.

وی عمده‌ترین گل‌های شاخه بریده استان در گلخانه‌ها را شامل 61 میلیون شاخه گل رز،17 میلیون و 700 هزار شاخه گل مریم و 500 هزار شاخه گل گلایول اعلام کرد.

وی افزود: در سال 1390، 15 هزار و 300 گیاه آپارتمانی در شهرستان‌های دزفول و شوشتر ،8 میلیون و 200 نشاء گیاهان فصلی در شهرستان‌های دزفول و بهبهان،115 میلیون عدد پیاز و پیازچه گل مریم در شهرستان‌های دزفول و اندیمشک،16 میلیون و 500 هزار عدد پیاز و پیازچه گل گلایول در شهرستان‌های دزفول و اندیمشک و یک میلیون و 500 عدد پیاز و پیاز چه گل نرگس در شهرستان بهبهان تولید شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار