شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۶۶۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
در کنسرت موسیقی گروه هزاردستان با سرپرستی و آهنگسازی داودعزیززاده:
داود عزیز زاده ، نوازنده ، آهنگ ساز و تنظیم کننده ی خوزستانی ،در خانواده ای اهل موسیقی رشد کرد و بزرگ شد . پدرش خواننده ، نوازنده و محقق موسیقی ایرانی و محلی است و از این رو ، وی با یک پشتوانه ی شنیداری قوی شروع به نواختن ساز کرد . داود عزیز زاده کارشناس موسیقی از دانشگاه گیلان است و 25 سال است که ساز می نوازد و در سه بخش تولید اثر ، تدریس و برگزاری کنسرت مشغول فعالیت است.
گفتگو از: سارا ممبینی

وقتی  انگشتانش روی پرده های ساز حرکت می کند  سپیده می دمد و نور می ریزد روی سیم های  تار و درخشان ترشان می کند ، صدای سازش که اوج می گیرد بالِ خیال بلندت می کند و می بَردَت به دنیایی که پر از طنین روح بخش نُت هاست ...

داود عزیز زاده ، نوازنده ، آهنگ ساز و تنظیم کننده ی خوزستانی ،در خانواده ای اهل  موسیقی رشد کرد و بزرگ شد . پدرش خواننده ، نوازنده و محقق موسیقی ایرانی  و محلی است  و از این رو ، وی با یک پشتوانه ی شنیداری قوی شروع به نواختن ساز کرد . داود عزیز زاده کارشناس موسیقی از دانشگاه گیلان است و 25 سال است که ساز می نوازد و در سه بخش تولید اثر ، تدریس و برگزاری کنسرت مشغول فعالیت است. وی شاگردان زیادی را پرورش داده است ودر کنــسرواتوار تهران ( مدرسه ی عالی موسیقی ) و دانشگاه علمی کاربردی نیزتدریس داشته است و چندین گروه موسیقی را سرپرستی کرده که از این گروه ها می توان به " ساز و نوا ، تاریانا  و هزار دستان " اشاره کرد . وی تاکنون در کنسرت های زیادی ساز نواخته و  29 اجرا نیز با استاد بهمن علاءالدین داشته است .به بهانه ی برگزاری کنسرت " در کـــــوچه سار شب " که آخر این هفته در اهواز برگزار می شود گفتگویی با داود عزیز زاده  آهنگساز وسرپرست گروه ،انجام داده ایم که در پی می آید . 

استاد ! از کنسرت " در کوچه سار  شب " بگویید . شامل چه قطعاتی است و چه کسانی در این کنسرت با شما هستند ؟ 

•من از کودکی به کارون علاقه داشتم و همیشه در کتاب جغرافیای مدرسه  می خواندم که رودخانه ی کارون پر آب ترین رودخانه ی  کشور است و به سبب علاقه ی کودکی ام یک آهنگ بی کلام برای کارون ساخته ام که در این کنسرت اجرا می شود و در این آهنگ با قطره قطره ی آبهای کارون سفر می کنیم از سرچشمه تا زمانی که به دریا می پیوندد و این قطعه را تقدیم می کنم به همه ی کسانی که باکارون بزرگ شدند ، به کارون عشق می ورزند و امروز نگرانش هستند . علاوه بر آن در این کنسرت تصنیف موج بر اساس شعر " رفتن رسیدن است "  از"  قیصر امین پور" اجرا می شود .همچنین زخمه ای به  یاد استاد لطفی می نوازم که ایشان یکی از الگوهای بنده در نوازندگی بوده اند . در این کنسرت سعی کرده ام آهنگسازی به صورتی انجام شود که که موسیقی در خدمت القاء  بهتر فضای شعر باشد . 

در این کنسرت برای اولین بار یک گروه بومی اهوازی در کنار" وحید تاج "  یک خواننده ی رده ی عالی آواز قرار گرفته اند و تمامی آهنگ هایی که در این کنسرت اجرا می شوند اختصاصی است.همچنین در این کنسرت هومان رومی : کمانچه ، علی رضایی : نی ، فرشید توکلی :تنبک، ابراهیم نداف: بم تار ، جواد رضایی : تار و آرش بهداروندان ،سنتور باس می نوازند .همچنین  تشکر خاص می کنم از بهنام کوراوند ، مسئول انجمن موسیقی اهواز که  در برگزاری این کنسرت همکاری صمیمانه ای با ما داشتند.

آقای عزیز زاده ، هنر موسیقی چه نقشی در زندگی افراد دارد ؟ 

شنیدن موسیقی سبب لطافت بخشیدن به روح می شود و آن را صیقل می دهد . کسانی که موسیقی گوش می دهند عشق و زیبایی را دوست دارند. موسیقی زبان ناگفته هاست . من ساز می زنم تا احساسی را که نمی توانم با زبان و کلام و قلم و رنگ بیان کنم با هنر ترکیب صداها ابراز کنم و این نوع بیان می تواند اثر بخش و تاثیر گذار باشد. 

بهایی که در جامعه ی ما به موسیقی داده می شود چقدر است ؟ 
متاسفانه در جامعه ی ما چون از موسیقی تعریف مشخصی وجود ندارد همه ی انواع موسیقی به یک چشم دیده می شود و این ظلمی است در حق موسیقی های شامخ ،اصیل و فرهنگی  . ولی با این حال مردم قدر موسیقی اصیل را می دانند و به آن ارج می نهند . 

به عنوان یک هنرمند چه انتظاری از مسئولین برای  ایجاد یک تعریف مشخص از موسیقی دارید؟ 

انتظاری که می رود این است که بیش از پیش به سمت ضابطه مند شدن قوانین موسیقی در سه بخش تولید آثار ، تدریس موسیقی و کنسرت گذاری ها حرکت کنیم .و قوانین  را برای همه یکسان بدانیم .

آقای عزیز زاده  بعد از کنسل شدن  کنسرت آقای وحید تاج در یزد ، هم اکنون چشم ها به کنسرت اهواز دوخته شده است ،چرا جلوی اجرای آن کنسرت گرفته شد؟
تا جایی که بنده مطلع شدم کنسرت آقای تاج توسط نیروهای خودسر در حالی به هم خورد که درست در همان لحظه تلویزیون یزد آثار ایشان را پخش می کرد و متاسفانه در مورد آقای تاج اطلاعات غلطی به این افراد داده شده بود و تا جاییکه بنده از ایشان شناخت دارم به هیچ وجه اهل کار سیاسی و سیاسی کاری نیست و از دید من آقای تاج خواننده ای کوشا ، فروتن و با اخلاق هستند .

استاد ! با تشکر از شما و آروزی موفقیت در برگزاری کنسرت " در کوچه سار شــب" 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
صورت نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
comment
0
6
comment به خاطر اجرای قطعه کارون و حفاظت از کارون با موسیقی خواهش می کنم این کنسرت مورد حمایت وِیژه ادارات آب استان و استانداری قرار بگیرد.
comment
ویدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
comment
0
2
comment امیدوارم اختلالی در اجرای این کنسرت پیش نیاید و مردم خوب ما از آقای عزیز زاده و اهداف خوبشون که یکی از آنها طرف داری ازحفاظت از رود کارون است حمایت کنند . با آرزوی موفقیت برای تمامی گروه
comment
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
comment
0
2
comment هنر مردمی که میگن اینه احسنت و آفرین به آقای عزیززاده سازنده ی آهنگ مردمی قطعه کارون برای مردم خوزستان نه آقای انتظامی که هنرشون را دراختیار دولتی ها برای تخریب کارون قرار دادند.
از همه ی مردم خواهش می کنم از این هنرمند بومی و مردمی که در سطحی عالی در موسیقی سنتی و ریشه دار دست یافته است و از نوازندگان آ بهمن علاالدین ( مسعود بختیاری ) بوده اند حمایت کنند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
comment
0
1
comment همیشه لبت پر ز لبخند باد طنین دلت نخمه چنگ باد به آواز تارت دلم خرم است به دستان تو ساز پر زنگ باد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار