اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۹
مدارک و مستندات لازم جهت استفاده از فایناس خارجی به بانک عامل (تجارت) ارائه شده ولی همچنان موارد در حال بررسی است و LC هنوز بازگشایی نشده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: همچنان در انتظار بازگشایی خط اعتباری و اجرایی شدن فایناس خارجی جهت ادامه عملیات پروژه متروی اهواز هستیم.
 
عباس هلاکویی  اظهار کرد: مدارک و مستندات لازم جهت استفاده از فایناس خارجی به بانک عامل (تجارت) ارائه شده ولی همچنان موارد در حال بررسی است و LC هنوز بازگشایی نشده است. شهرداری نیز در حال پیگیری این موضوع است.
 
وی ادامه داد: خط متروی اهواز از طریق فایناس خارجی قابل اجراست و فایناس ار تنها از طریق مرکزی و بانک‌های مجاز قابل انجام است. البته فایناس که برای متروی اهواز در نظر گرفته شده 450 میلیارد دلار است که با این اعتبار از 24 کیلومتر خط مترو می توان حداکثر 16 کیلومتر را اجرایی کرد.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز افزود: اگر فایناس فعال شود می‌توان برای مابقی اعتبارات لازم جهت تکمیل خطوط متروی اهواز از امکانات و روش‌های دیگری استفاده شود. در هر شرایطی باید ابتدا فایناس فعال شده و یک سال مانده به پایان اعتبارات ارزی می‌توان برای موارد دیگر اقدام کرد و خط اعتبار دیگری برای مترو باز کرد.
 
هلاکویی اظهار کرد: یکی از دلایلی که موجب شد پروژه قطار شهری اهواز کند پیش برود و برای بازگشایی خط LC مشکل داشته باشیم، این است که قرار بود شهرداری و دولت به میزان 50 درصد در این امر مشارکت کنند. اگر دولت 50 درصد سهم خود را پرداخت نکرد ولی تا حدودی به پرداخت سهم خود اقدام کرد اما سهم شهرداری در این زمینه تقریبا صفر بوده است و شهرداری در پرداخت سهم خود تا 360 میلیارد تومان از پرداخت دولت کمتر است.
 
وی عنوان کرد: علاوه بر اعتبارات ارزی فایناس، می‌توان از طریق دریافت تسهیلات وام و اوراق مشارکت این کمبودها را جبران کرد و این امر در دستور کار ما قرار دارد.
 
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: با توجه به تفاهم نامه‌ای که بانک شهر و شهرداری اهواز چندی پیش با هم امضا کردند، می‌توان قراردادهای تجاری خوبی را با حمایت این بانک به امضا رساند که در تکمیل متروی اهواز کمک می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار