شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۸۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
منتجب نیا در اهواز:
وی با اشاره به حضور تاریخی مردم ایران در دوم خرداد گفت: با توجه به اینکه در ماه خرداد قرار داریم اگر بخواهیم حادثه ی دوم خرداد را بررسی کنیم باید بگوییم قبل از دوم خرداد به دلیل ندانم کاری بعضی ها کشور داشت به ورطه ی نابودی می رفت و با حضور باشکوه مردم و پیروزی خاتمی در دوم خرداد ماه که مقام رهبری از آن به عنوان "مقلب القلوب " یاد می کنند ، در سطح ملی یک اعجاز رخ داد .
شوشان؛ سارا ممبینی: حجت الاسلام والمسلمین  رسول منتجب نیا در همایش اصلاح طلبان خوزستان که به همت جوانان اصلاح طلب خوزستان  و به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره )در تالار شهید مطهری اهواز برگزار شد ، به بازشناسی راه امام پرداخت .

 وی گفت :  در این نشست هم به امام ادای احترام می کنیم و هم پیوند خویش را با امام به عنوان یک وظیفه تحکیم می بخشیم چراکه ما هر چه داریم از اوست .

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود :  امام از یک سو بزرگترین نقش را در یک نهضت و انقلاب ایفا کرد و توانست مردم را بر علیه نظامی که 2هزار و پانصد سال قدمت داشت و متکی به قدرت های شرق و غرب بود بشوراند و  پس از پیروزی انقلاب نیزتوانست  در تاسیس یک نظام نوین به نام جمهوری اسلامی نقش اول را داشته باشد و نظامی را با دو بعد جمهوریت و اسلامیت پایه گذاری کند  و تا بیش از ده سال  این نظام را رهبری کند و این کار بزرگ و خارق العاده ای بود . 

وی  با توجه به اینکه در قبل از انقلاب نگاه به  اسلام ، تشیع و مردم ایران  یک نگاه انحرافی بود ، خاطر نشان کرد : کار بزرگتری که امام انجام داد این بود که  تفکر ، اندیشه و فرهنگ را از منابع وحیانی استخراج کرد  و  در قالب یک نگاه نو نسبت به دین ، مذهب ، طبیعت ، جامعه ، حکومت و اخلاق در اسلام  به بشریت ارائه داد و این حرکت امام چشم اندازی نوین را در جلوی چشم همه گشود و اگر جز این بود همه ی کسانی که به عنوان مسلمان در حال حاضر می شناسیم از تشیع جدا می شدند .وقتی امام از اسلام می گفت بعضی علما تعجب می کردند که امام این حرفها را از کجای اسلام در آورده است !امام در همه ی زمینه های اعتقادی ، فقهی ، سیاسی و اجتماعی تحول ایجاد کرد و یک پرده را برداشت تا حقیقتها آشکار شود .

منتجب نیا با اظهار اینکه امام هم یک انسان بود ، گفت :با همه ی این توصیفاتی که در خصوص امام صادق است ولی ما امام را معصوم و مطلق نمی دانیم وادعایی نداریم که امام اشتباه نمی کرد . ایشان هم به عنوان یک انسان ممکن بود اشتباه کنند و خود امام هم برای دیگران حق انتقاد را قائل بودند . 

وی با طرح این پرسش که چرا امام جمهوری اسلامی را ایجاد کرد ، ادامه داد : آیا امام می خواستند رهبر یا رییس شوند که جمهوری اسلامی ایران را تاسیس کردند ! خیر امام هیچ گاه قدرت طلب و قدرت پرست نبودند . امام از تاسیس جمهوری اسلامی این هدف را داشتند که از آن به عنوان یک پلکان برای رشد و تعالی انسانها و برای تحقق آرمانهای انسانی و اسلامی استفاده کنند . پس جمهوری اسلامی هدف نبود یک وسیله و ابزار برای تحقق آرمانها بود . امام نظام را در خودش خلاصه نمی کرد .وی نظام را یک موجود زنده می دانست که مهندسی شده و می گفت اگر من خطا کردم می توانید من را از نظام کنار بگذارید چون حفظ نظام مهمتر است . و اعتقاد داشت که از پلکان نظام باید برای صدور فرهنگ انقلاب به جهان استفاده کنیم . 
وی افزود : ما در زمان امام  با این فرهنگ آشنا شدیم و اسلام را از زاویه ی دید امام شناختیم و متعهد شدیم که این راه را ادامه دهیم و این نگاه را پاس بداریم و به این صورت بود که نیروهای خط امام شکل گرفت و تا دوم خرداد ادامه پیدا کرد . 

وی با اشاره به حضور تاریخی مردم ایران در دوم خرداد گفت: با توجه به اینکه در ماه خرداد قرار داریم اگر بخواهیم  حادثه ی دوم خرداد  را بررسی کنیم باید بگوییم قبل از دوم خرداد به دلیل ندانم کاری بعضی ها کشور داشت به ورطه ی نابودی می رفت و با حضور باشکوه مردم و پیروزی خاتمی در دوم خرداد ماه که مقام رهبری از آن به عنوان "مقلب القلوب " یاد می کنند ، در سطح ملی یک اعجاز رخ داد .

حال چه شده است که به جای اینکه خدا را شکر کنند بعضی ها می گویند نباید دوم خرداد را مطرح کنید چون ممکن است چهار نفر خودسر بیایند و خودسری کنند ،این برای مسئولین امنیت کشور ضعف است که نتوانند 4 تا آدم گستاخ و قانون شکن را بر سر جای خود بنشانند !یکی نیست بگوید مهره های اصلی را که می شناسید پس چرا برخورد نمی کنید ؟!

 منتجب نیا با اشاره به لغو سخنرانی سید حسن خمینی در استان لرستان گفت : استانداری که اینقدر بی عرضه است که نتواند یک مراسم سخنرانی را برگزار کند و فرمانداری که اینقدر ناتوان است که نمی تواند جلوی  چند نفر آدم بی ترمز را بگیرد به چه دردی می خورند ! . 

وی جریان اصلاحات را مولود فرهنگی دانست که امام به ما عرضه کرد و گفت :اصلاح طلببرخاسته از اندیشه ی ناب امام است که کاملا عقلانی ، منطقی و اسلامی است . جریان اصلاح طلبی صرفا یک جریان سیاسی نیست بلکه یک مکتب است . بعد از وقایع سال 88 بعضی ها می گفتند اصلاحات تمام شد ! من به آنها گفتم شما کور هستید اگر بتوانید اصلاحات را نادیده بگیرید . 

قائم مقام حزب اعتماد ملی اصلاحات را مخالف واپس گرایی و تحجر دانست و گفت : اصلاحات مخالف استبداد و دیکتاتوری است و طبیعی است که بعضی ها نتوانند این تفکر را برتابند .برای همین اینقدر ناجوانمردانه جریان اصلاحات را مورد هجمه قرار می دهند . حالا ممکن است کسی در گروه اصلاح طلبان حرف تندی زده باشد که ما هم مصاحبه کرده ایم و گفتیم اشتباه کرده . شما هم یک بار بیایید و بگویید گروه های فشار را قبول نداریم ! و بر علیه گروه های فشار اعلام حزبی کنید و ساحت خود را از این کج روی ها  بزدایید . چرا این کار را نمی کنید؟!

وی با گلایه از تهمت هایی که به امام زده می شود گفت : بعضی ها سعی دارند امام را مخالف با جمهوریت معرفی کنند و این ظلم به دیدگاه های امام است . هدف این عوام فریبی  حاکم کردن استبداد در کشور است.. آقایانی که این کار را می کنند چگونه می خواهند قانون اساسی که بخش عظیمی از آن در خصوص رای و نظر مردم است را توجیه کنند .

امام اعتقاد داشت کسی حق ندارد در زندگی خصوصی مردم دخالت کند .آیا شما این را رعایت می کنید .به امام گفتند اجازه ندهید زن ها کاندیدای مجلس شوند و امام به شدت با این نظر مخالف بود و می گفت زن ها در انقلاب نقش به سزایی داشتند . به امام گفتند اجازه ندهید دانشگاهیان در مسائل کشور اظهار نظر کنند و امام گفتند نظر ما نظر و رای مردم است و صاحب انقلاب مردم هستند . حال چه شده است ؟کسی که به دستور امام استعفا کرد هم اکنون به عنوان امام جمعه سخنرانی می کند !

وی با اشاره به لزوم وحدت در بین اصلاح طلبان خاطر نشان کرد : همه می گویند شرط پیروزی اصلاح طلبان از این به بعد انسجام و همگرایی بین آنهاست . اصلاح طلبان باید به صورت یک جبهه ی واحد وارد صحنه شوند و نباید جدایی و اختلافات کوچک خود را بزرگ کنند که این برای آنان همانند یک سهم مهلک است !اصلاح طلبان بدانند که رقبا و افراطیون تلاش می کنند تا بین آنها شکاف ایجاد کنند و نباید اجازه ی این کار را بدهند . 

 منتجب نیا گفت : انتظاری که از دولت روحانی داریم همان انتظاری نیست که از دولت خاتمی داریم ولی باید تا آخرین لحظه از دولت روحانی حمایت و انتقاد کنیم و بر عملکردش نظارت کنیم و از دولت تدبیرو امید فاصله نگیریم .نباید به دولت فشار بیاوریم که چرا از اصلاح طلبان بیشتری در سطوح مدیریتی استفاده نکرد که ایکاش این کار را می کرد ولی باید حواسمان باشد که دیگران منتظر گلا یه های ما هستند تا از این گلایه ها را به عنوان ابزاری برای تضعیف دولت استفاده کنند . 
                            





comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ابي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
comment
0
0
comment زنده باد اصلاحت،زنده بادايران
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار