شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۸۹۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، مراسم جشنی با هدف ایجاد انگیزه، شور، نشاط و حمایت از کودکان بی سرپرست با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان بهزیستی در دانتشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.
همزمان با فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، مراسم جشنی با هدف ایجاد انگیزه، شور، نشاط  و حمایت از کودکان بی سرپرست با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان بهزیستی در دانتشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

زهرا هادی زاده دبیر کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر در راستای حمايت از سلامت جسمی و روحی انسانها و احیای ارزش های انسان دوستانه در جامعه گفت: این مراسم با همکاری سازمان بهزیستی برگزار شد و این کانون با برگزاری چنین جشن هایی، سعی در حمایت از اقشار آسیب پذیر و ارتقای سطح فرهنگی و نشاط روحی آنان دارد.

وی افزود: رسيدگي به كودكان بی سرپرست و اقشار ضعيف جامعه همواره در آموزه هاي ديني به همگان توصيه شده است و اين جشن به همين منظور براي تعدادی از کودکان شهر اهواز برگزار شد و در آن سعی در  فراهم كردن يک روز شاد براي این کودکان را داشتیم.

گفتنی است این برنامه با حضور مسئولین جمعیت هلال احمر استان خوزستان، مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز، جمعی از خیرین و با حضور پر شور اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اهواز در سالن آمفی تئاتر دانشکده شهید بهشتی دانشگاه آزاد اهواز برگزار شد.

 

ایست: این جا بهشت!

ساعت 14 میعاد میهمانانی است که برای این مراسم دعوت شده اند و کودکانی که لحظه شماری می کنند که بدانند در این روز چه خواهد گذشت.کودکانی که امروز به این مراسم دعوت شده اند، شاید در ظاهرشان که می نگری با کودکانی دیگر از جنس خودشان تفاوتی ندارند ولی کسانی هستند که سایه پدر و مادر را بر روی سرشان نداشته اند و یا اگر هم داشته اند، امروز دیگر از آن بی بهره اند.

جنب و جوش فراوانی در میان هیأت برگزاری مراسم به چشم می خورد و آن چیزی که کاملاً مشهود است، آن است که تمام تلاش کادر برگزاری، تماشای خوشحالی اطفالی است که راهی طولانی را به بهانه این جشن آمده اند تا لحظاتی را به دور از تلخی ها و ناکامی های دنیا سرکنند و شاید خنده ای بر لبانشان جاری شود، که این موضوع شاید تنها حس خوش برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این محفل خواهد بود.

در اتاق پشت صحنه، مجری برنامه کودک شبکه استانی سیمای خوزستان و همکارانش آماده اجرای برنامه هستند و قبل از برنامه دارند عهد می بندند که بهترین برنامه خود را امروز برای این فرشتگان زمینی اجرا نمایند.

ساعت 14:30 دقیقه جشن با برنامه‌هاي متنوعي براي ايجاد فضايي شاد آغاز می شود که از آن جمله مي‌توان به عروسك‌گرداني، اجراي مسابقه‌هاي مختلف با موضوعات فرهنگي و امدادی به همراه اهدا جوايز، اجرای موسیقی زنده و ... اشاره کرد.

در قسمت انتهایی جشن نیز کودکان با فوت کردن شمع و بریدن کیک، شادی را با هم تقسیم و کام خود را شیرین می کنند.

در نهایت، ما می مانیم و خاطره لبخندهایی که به دور از هیاهوی کوچه و بازار از لبان زیبا و پر از درد بچه های زیر پوست شهر می ترواد و هر جا که دل به دل دردمندی بدهی و او را شاد کنی، بی شک همان جا بهشت برین خداوند است. خدایا ای خدای بی کسان، تو خود پناه همه بی پناهان عالمی؛ خودت کس همه بی کسان باش؛ آمین یا رب العالمین.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ایمان
|
United States
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۳
comment
0
1
comment خدا خیرتون بده اجرتون با اقا امام زمان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار