شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
جانشین فرمانده ی انتظامی خوزستان:
در حاشیه ی این نشست سرهنگ موسوی ، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگار شوشان مبنی بر لزوم حمایت از رسانه های منتقد اظهار داشت : ما گاردی را که بر گِرد اهالی رسانه ای استان بسته شده بود باز کردیم و اعتقاد داریم که باید از انتقاد های سازنده حمایت کرد و حتی اگر بر علیه رسانه ای هم پرونده ی دعوی تشکیل شود از رسانه های منتقد حمایت می کنیم.
شوشان- سارا ممبینی :
نشست خبری جانشین فرمانده ی نیروی انتظامی در محل معاونت اجتماعی پلیس خوزستان برگزار شد . سرهنگ صالحی ، جانشین فرمانده ی انتظامی استان خوزستان در این دیدار به  خبرنگاران گفت : با هدف پاکسازی مناطق آلوده ،قرار گاه مبارزه با سرقت ،توسط فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان از تاریخ 25 خرداد ماه سال جاری به مدت یک هفته و همزمان با سراسر کشور ،  راه اندازی شد . طی این عملیات یک هفته ای 30 دستگاه خودرو ، 133 دستگاه موتور سیکلت ،همچنین 40 فقره کیف قاپی ، 23 فقره موبایل قاپی کشف و سارقین به مراجع قضایی معرفی شدند .
وی افزود : مجموعا 815 مورد کشفیات در این عملیات صورت گرفته و  543 نفر در  خصوص این جرایم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند . 
جانشین فرمانده ی انتظامی استان خوزستان در عین حال عملکرد نیروی انتظامی را در خرداد ماه 93در مقایسه با خرداد ماه 92 بهتر ارزیابی کرد و گفت :امسال در مقایسه با سال پیش سرقت های بزرگ  همانند سرقت از طلافروشی ها و بانک ها  نداشته ایم و در حوزه ی کشفیات نیز از 23 درصد رشد نسبت به سال پیش برخوردار هستیم .همچنین 73 درصد از جرایم به وقوع پیوسته در خرداد ماه 93 کشف شده است . 
وی عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر را نیز مثبت ارزیابی کرد و افزود : در زمینه ی مواد مخدر نیز شاهد رشد 42 درصدی در کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی بوده ایم . در خرداد 93 سه باند بزرگ قاچاق مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند و 497 کیلو مواد مخدر کشف و 122 درصد دستگیری افراد دخیل در عرصه ی مواد مخدرافزایش یافته است .  در زمینه ی کشفیات قاچاق سوخت نیز با رشد  143 درصد ی مواجه بودیم  . 
سرهنگ صالحی همچنین  عملکرد پلیس راه و راه بر را  نیز در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای مثبت ارزیابی کرد . وی اظهار داشت :
مجموع تصادفات در خرداد ماه 93 به نسبت خرداد ماه 92 ، 16 درصد کمتر شده است   و شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و سوانح آن بوده ایم و این نشان می دهد که مردم ما به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه بیشتری می کنند  . در عین حال  پلیس راه  کاهش 4 درصدی تصادفات جاده ای را اعلام کرده است که امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند . 
سرهنگ صالحی با توجه به شروع ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد که یکی از برنامه های فرماندهی نیروی انتظامی در ماه رمضان برخورد قاطع با روزه خوران است ، وی گفت :کلیه ی همکاران ما در نیروی انتظامی و پلیس راه به صورت جدی با روزه خواران  برخورد می  کنند و این برخورد شامل افرادی می شوند که تظاهر به روزه خواری و یا مصرف دخانیات دارند که سعی می شود که  اول برخورد ها ارشادی باشد ولی در صورت عدم توجه برخوردها قانونی خواهد شد و حتی ممکن خودروی حامل افرادی که تظاهر به روزه خواری در قالب خوردن ، آشامیدن و یا مصرف دخانیات می کنند ، به پارکینگ منتقل شود . 

سرهنگ شعبانی ، پلیس فتا نیز در این کنفرانس خبری گفت : در خرداد ماه سال جاری از کاهش قابل  ملاحظه ای در وقوع جرم برخوردار بودیم و استان خوزستان در حال حاضر از امنیت بسیار بالایی در فضای مجازی برخوردار است . 

وی افزود : فضای مجازی فضای بسیار امنی برای تبادلات مالی و سرمایه گذاری است ولی باید مسائل امنیتی لازم را نیز در این خصوص مورد توجه قرار داد . 
پلیس فتا همچنین نسبت به سوءاستفاده ی بعضی سایت ها در ادعای پخش بازی های جام جهانی فوتبال به صورت مستقیم گفت : 
مردم نباید گول این سایت ها را بخورند و درگاه های بانکی که از طریق این سایت ها در اختیار مردم قرار داده می شود به صورت صوری تعبیه شده و ممکن است از این طریق اطلاعات محرمانه ی صاحب حساب مورد سرقت واقع شود . 
وی همچنین تاکید کرد که کلیه ی تورهای گردشگری که به صورت مجازی فعالیت می کنند باید دارای نماد " اعتماد الکرونیک " باشند که این نماد نشانه ی رسمی بودن یک سایت گردشگری است.

در حاشیه : 
سرهنگ صالحی در  پاسخ به سوالی مبنی بر انتقاد از برخورد عوامل  گشت ارشاد در منطقه ی کیانپارس که منجر به ضرب و شتم و درگیری ماموران با دو خانم شد ، گفت:باررسی ناجا توسط سیستم 197 تمامی شکایات را در این خصوص ثبت و پیگیری می کند و تمامی افرادی که در زیر مجموعه ی پلیس فعالیت می کنند قانونا وظیفه دارند از برخورد فیزیکی و ضرب و شتم مردم دوری کنند و هر گونه تخلفی که از سوی نیروهای پلیس در این خصوص مشاهده شود قابل اغماض و چشم پوشی نیست و  متناسب با نوع جرم ابا پرسنل خاطی برخورد قانونی می شود .

از سوی یکی از خبرنگاران خبر به قتل رسیدن خانم  بارداری  در منطقه ی پردیس که حوالی ساعت 2 بعد از ظهر به همراه کودک دو ساله اش در  منزل بود مطرح شد و گفته شد که سارق پس از به قتل رساندن زن طلا های او را سرقت کرده و گریخته است . که سرهنگ صالحی ضمن اظهار بی اطلاعای از این موضوع ، دستور پیگیری قاطعانه این قتل را صادر کرد . 

کارگاه آموزشی برای اصحاب رسانه توسط پلیس فتا با عنوان " آسیب ها و تهدید ها در فضای مجازی "  به مدت 40 دقیقه در هفته ی جاری برگزار می شود .
در حاشیه ی این نشست سرهنگ موسوی ، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان خوزستان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر لزوم حمایت  از رسانه های منتقد اظهار داشت : با توجه به رویکرد قوی فرهنگی ، اجتماعی و رسانه ای نیروی انتظامی در دوره ی مدیریت جدید ما توانستیم روحیه ی نقد پذیری را در تمامی همکاران انتظامی از کف خیابان تا سطح هیئت رئیسه ارتقاء دهیم و به داشتن این روحیه ی نقد پذیری افتخار می کنیم و این روحیه را سرلوحه ی کار خویش قرار داده ایم . 

وی افزود ما گاردی را که بر گِرد اهالی رسانه ای استان بسته شده بود باز کردیم و اعتقاد داریم که باید از انتقاد های  سازنده حمایت کرد و حتی اگر بر علیه رسانه ای هم پرونده ی دعوی تشکیل شود از رسانه های منتقد  حمایت می کنیم . 

همچنین در ابتدای جلسه فیلمی از عملیات پاکسازی قرار گاه مبارزه با سرقت در شهر اهواز به نمایش در آمد که نشان از فداکاری ها و زحمات پرسنل خدوم نیروی انتظامی در مبارزه با سارقین در شهر اهواز بود . 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
comment
0
0
comment دستور جمع آوری اسلحه ها را پیگیری کنید
comment
ایران زیبا
|
Korea, Republic of
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
comment
0
0
comment کاش قرارگاهی هم برای مبارزه با فساد دولتی و اداری راه اندازی میشد
همین مسایل باعث بروز مشکلات اجتماعی و سیاسی میشه
comment
علیرضا زهیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
comment
0
0
comment اززحمات نیروی انتظامی تشکر و قدردانی میکنیم امیدواریم این روند ادامه داشته باشد بدون امنیت زندگی امکانپذیر نیست دست بوس تک تک بچه های زحمتکش پلیس هستیم یا حق
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار