شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۱
ویژه های روزنامه فرهنگ جنوب
«خرج» و «برج»
معمولن برای هر رویداد و در کنار «خرج» ها، ریخت و پاش هایی متصور است که به آنان «برج» می گویند. در چنین شرایطی صاحب کار ممکن است فقط روی خرج حساب کند اما یکبار می بینی میزان برج طوری می شود که از خرج بالاتر می زند!

همیشه و از قدیم الایام استفاده از رسیدن به امکانات مفتکی و قضا قورتکی خاصه اگر از جنس دود و دم بوده برای حضرات اهل عمل و سفرهای خارجی برای دون ژوان ها و مارکوپولوهای وطنی دارای جذابیت بوده که یکی از عوامل افزونی برج بر خرج در رویدادها هستند.

وقتی قرار شد همراه تیم ملی فوتبال ایران در اعزام به جام جهانی تعدادی به اصطلاح هنرمند نیز راهی شوند - که البته باید از آقایان پرسید چه کسی لفظ هنرمند را به صرف سینماگران اطلاق کرده و اهالی سایر شاخه های هنری چه کاره اند که لحاظ نمی شوند ؟ - برای افکار عمومی و رسانه ها قدری ابهام ایجاد شد اما مجال دادند شاید واقعن آقایان و خانم ها کاری برای تقویت روحیه تیم ملی انجام دادند. البته به لطف کارگردانی عالی صدا و سیمایی ها که از مجموع 3 بازی تیم ملی لطف فرموده و کمتر از چند پلان را از تماشاگران وطنی در ینگه دنیا نشان ندادند و در عوض تا بخواهی با تکرار نماهای آهسته از موقعیت های خطر و هنرنمایی های علیرضا حقیقی دروازه بان تیم یا با نمایش بی رویه ژست های عجیب و غریب تماشاگران و هواداران تیم های حریف، روی اعصاب ملت می رفتند، بالاخره متوجه نشدیم که این هنرمندان عزیز چه اعمالی را در ورزشگاه انجام دادند شاید به خاطر اینکه در یمین و یسار این هنرمندان علیا مخدراتی رعایت شئون را نکرده بودند که البته از سایر منابع برخی تصاویر و اطوار را همان طور که افتد و دانید دریافت کردیم و به جمع بندی رسیدیم. 

اما مورد دیگری درباره اعزه هنرمندان اعزامی به برزیل نوع ظاهر شدن آنان در انظار عمومی خارج از ورزشگاه بود که عده ای را نظر بر آن بود که می بایست به عنوان نماد جمهوری اسلامی و مردمش شانیتی را رعایت می کردند که مثلا با شلوارک و ... در خیابان راه نروند که پس از انتشار چنین عکس هایی نفراتی از آنان توضیحاتی را ارائه دادند. 

به عنوان حسن ختام اما یکی از عکس هایی که به تازگی منتشر شده احتمالن جایی برای دفاع باقی نباشد که طی آن حضرت آقای حاجی گرینوف جناب شریفی نیا که قبلن هم در فضای رسانه ای ذکر مناقب ایشان زیاد رفته است چهره خود را بجای مانکن یک زن برهنه قرار داده است و در کنار وی نیز یک بازیگر زن سریالی مشهور که در سریال نمادی از پاکی و معصومیت و تقلا برای فرزندان و ... بود در کنار ایشان است و در چهره مانکنی دیگر.

بالاخره آقایانی که اقدام به این اعزام و برج تراشی از بیت المال کرده اند باید پاسخ دهند که آیا واقعن چنین افرادی را سفرای فرهنگی این کشور ریشه دار در یک فستیوال جهانی می دانند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار