شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان از هزینه کردن بیش از 800 میلیون تومان در سال تحصیلی جاری برای رشد علمی دانش آموزان کنکوری این استان خبر داد.

رحمن فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته برای ارتقای رتبه علمی استان و افزایش قبولی دانش آموزان در کنکور سراسری اظهار کرد: برنامه ریزی برای دانش آموزان کنکوری از مدتها قبل شروع شده که یکی از این برنامه‌ ها، تشکیل کلاسهای تقویتی و برگزاری کنکور برای دانش ‌آموزان دارای معدل بالای 12 در مناطق محروم و مستعد است.

وی افزود: تشکیل کلاسهای کنکور برای دانش‌ آموزان دارای معدل بالای 19 با هدف کسب رتبه‌ های برتر در کنکور سراسری سال 91  ازدیگر برنامه ها و فعالیتهای انجام شده است.

فلاحی با اشاره به هزینه کردن بیش از 800 میلیون تومان در این راستا، گفت:  علاوه بر اعتبارات شهرستانی بیش از 500 میلیون تومان نیز استانداری خوزستان کمک کرده است.

وی به نزدیک شدن دانش آموزان به روزهای برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: علاوه بر کلاسهای آمادگی کنکور همایشها و مشاوره های مختلفی نیز توسط آموزش و پرورش برای دانش آموزان و خانواده ها به منظور کم کردن استرس کنکور برگزار شده است.

فلاحی تصریح کرد: با توجه به کم بودن ظرفیت پذیرش دانشگاه های بومی به رغم رتبه علمی مناسب استان، مقرر شده در جلسه شورای راهبردی دانشگاه ها در راستای افزایش ظرفیت بومی تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه افزایش ظرفیت بومی دانشگاه ها می تواند منجر به افزایش شانس قبولی دانش آموزان خوزستانی شود، گفت: بسیاری از استانهایی که رتبه علمی پائین تر از استان ما را دارند به دلیل دارا بودن ظرفیت پذیرش مناسب دانشگاه های بومی از نظر رتبه قبولی در جایگاه بالاتر از استان خوزستان قرار دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان به رتبه علمی 15 استان اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاشها و اقدامات صورت گرفته رتبه علمی استان از 19 در سال تحصیلی گذشته به 15 در سال جاری ارتقا یافت اما با وجود این، درصد کمتر پذیرش دانشگاه ها رتبه علمی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

فلاحی با یادآوری اینکه 112نفر از دانش آموزان خوزستانی در کنکور سراسری سال 90 رتبه زیر هزار کسب کردند، تصریح کرد: این رتبه های برتر کنکور  نشان از ارتقای کیفیت آموزشی استان دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار