شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کلانشهر اهواز:
موسی ممبینی کلیه مشکلات حمل و نقل شهری را ناشی از حضور تاکسی های غیر مجاز اعلام کرد و گفت: افزایش کرایه تاکسی های تلفنی خون به دل مردم کرده است.
مجتبی حلالی/ موسی ممبینی کلیه مشکلات حمل و نقل شهری را ناشی از حضور تاکسی های غیر مجاز اعلام کرد و گفت: افزایش کرایه تاکسی های تلفنی خون به دل مردم کرده است. 
10 هزار تاکسی غیر مجاز در شهر می روند و می آیند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کلانشهر اهواز با بیان این مطلب که بزرگترین مشکل حال حاضر تاکسیرانی حضور تاکسی های غیر مجاز است، گفت: در حال حاضر بین 8 تا 10 هزار تاکسی غیر مجاز در سطح شهر حضور دارد که موجب شده مشکلات زیادی را برای شهروندان، تاکسی های زرد خورشیدی و سازمان تاکسیرانی فراهم آورند.
تاکسی های زرد خورشیدی توان پرداخت هزینه مکانیزاسیون را ندارند
موسی ممبینی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که سازمان تاکسیرانی مد نظر دارد، مکانیزه سازی تاکسی هاست تا بواسطه آن تاکسی متر و یا کارت خوان در تاکسی ها نصب شود. اما با توجه به اینکه این تکنولوژی هزینه ای افزون بر یک میلیون و 500 هزار تومان احتیاج دارد، تاکسی های زرد خورشیدی توان پرداخت آن را ندارند، از نظر ما حضور تاکسی های غیر مجاز موجب کاهش درآمد تاکسی های مجاز می شوند.
شهرهای همجوار هم در اهواز کاسبی می کنند
وی با بیان اینکه عدم فعالیت تاکسی های غیر مجاز در افزایش درآمد تاکسی های مجاز تاثیرگذار است، گفت: یکی از اتفاقات تازه در این خصوص حضور تاکسی های غیر مجازی است که از شهرهای همجوار وارد شهر شده و تا غروب کار می کنند. بدین ترتیب که صبح ها تعدادی مسافر را از شهر خود وارد اهواز می کنند و تا غروب آفتاب به کار در اهواز ادامه می دهند.
غیر مجازها تردد تاکسی های زرد خورشیدی را کند می کنند
ممبینی اظهار کرد: اینکه برخی شهروندان از تردد پایین تاکسی های زرد خورشیدی گله دارند، باید اعلام کنم که این مشکل نیز بدلیل حضور تاکسی های غیر مجاز می باشد، چراکه تردد آنها عبور و مرور تاکسی های تحت پوشش ما را کند می کند.
اتحادیه تاکسی تلفنی نه تنها از قانون تبعیت نمی کند بلکه...
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اختلاف قدیمی شهرداری با اتحادیه تاکسی های تلفنی گفت: بر اساس قانون حمل و نقل بار و مسافر درون شهری بر عهده شهرداری هاست، اما اتحادیه تاکسی های تلفنی نه تنها از این قانون تبعیت نمی کند، بلکه در آن اخلال هم ایجاد می کند.
از آنها شکایت کرده ایم و پیگیر شکایت هم هستیم
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز افزود: این اتحادیه نرخی که به تازگی اعلام کرده غیر قانونی است و از نظر ما غیر قابل تایید می باشد. در این راستا شکایت های لازم را کرده ایم و پیگیر این تخلفات می باشیم.
دادستان اهواز هم حق را به ما داده است
ممبینی همچنین از برگزاری نشست هم اندیشی در تاریخ 8 بهمن ماه سال گذشته با حضور دادستان عمومی اهواز، نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده اتحادیه تاکسی های تلفنی و تاکسیرانی اهواز خبر داد، که طی آن نتیجه گیری شد تا حمل و نقل بار و مسافر درون شهری بر عهده شهرداری ها قرار گیرد.
ما تلاش کردیم اما کارشکنی ها مانع شدند
وی در این ارتباط می گوید: متاسفانه این اتحادیه با کارشکنی هایی که انجام می دهد در برابر این قوانین و تصمیم گیری ها مقاومت می کند، بنابراین اگر روزی کسی در این ارتباط از ما پرسید که چرا کارهای مربوط به این اتحادیه انجام نشد؟ پاسخ ما این است که انجامک دادیم، پیگیری هم کردیم اما کارشکنی ها اجازه نداد.
افزایش نرخ در 3 مقطع خلاف مردمداری است
ممبینی همچنین از افزایش نرخنامه تاکسی های تلفنی در 3 مقطع مختلف خبر داد و این اقدام را کاملن بر خلاف مردمداری هخواند. وی این را هم گفت که این اقدام خون به دل مردم کرده است.
تاکسی های اهوازی پلاک اروندی می شوند
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تا پایان نیمه اول سالجاری خودروهای پلاک اروند، ویژه تاکسی درون شهری بصورت نمونه وارد خواهد شد، گفت: این برنامه با پیگیری دلسوزانه استاندار در حال عملیاتی شدن است، در این راستا 200 عدد خودروی ون و 800 خودروی سواری تویوتا در فاز اول وارد شهر خواهد شد.
خودروها متناسب با آب و هوای اهواز انتخاب می شوند
وی اضافه کرد: یک خودروی ون و یک سواری تویوتا بصورت نمونه تا پایان نیمه اول سالجاری وارد شهر خواهد شد تا از این طریق سرمایه گذاران با خودرورهای متناسب با آب و هوای کلانشهر اهواز نیز آشنا شوند.
یک فرصت خوب برای سرمایه گذاران
ممبینی یادآور شد: افرادی که تمایل دارند در این خصوص سرمایه گذاری کنند، این نوید را به آنها می دهیم که ایستگاه های راه آهن، فرودگاه و تاکسی های بیسیم بصورت پیمانی به آنها واگذار می شود.
تخلف تاکسسی های زرد خورشیدی را به این شماره ها اعلام کنید
گفتنی است جمعی از خبرنگاران پیرامون افزیش کرایه های تاکسی در برخی مناطق سخن به میان آوردند. مسیرهایی نظیر گلستان و کمپلو که کرایه آنها از 500 به 1200 افزایش داشته اند. اما مدیرعامل سازمان تاکسیرانی این موضوع را نفی و افزایش کرایه ها را از جانب تاکسیرانی 55 درصد اعلام کرد. این در حالی است که ممبینی شماره های 30008778 را جهت پیامک و 137 را جهت تماس تلفنی برای اعلام تخلف تاکسی های زرد خورشیدی معرفی نمود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
afshin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
comment
0
0
comment اقاي ممبيني من خودم چندين بار هم با مدير مركز 137 و هم با همكاران اين مركز صحبت كردم ولي هيچ كدام توانايي رفع مشكل رو ندارن حتي به سازمان شما هم تماس گرفتم ولي متاسفانه شما هم پاسخگو نبوديد پس كمتر از يان شماره ها اعلام كنيد و اقدام عملي انجام بدهيد
comment
طالقانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
comment
0
0
comment 1- اقای ممبینی اگه این شخصی ها نبودن که تاکسی ها پدر مردم در می اوردن
2- ضمنا عمده شکایت مردم از تاکسی هاست
3- با مجاز شدن غیرمجازها هیچ مشکلی حل نمیشه بله بیشتر هم میشه
4- شما فکر نمی کنید ضعف مدیریت مشکل اساسی است
5- مشکل عدم پرداخت حقوق پرسنل هم تقصیر غیر مجاز هاست ؟
comment
مازیار غلامزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
comment
0
0
comment آقای ممبینی تا حالا با افراد متخلف چه برخوردهایی داشتین؟
اثری داشته؟
باز خورد اون تو جامعه چطوری بوده؟
مهندس بزرگوار نکنه دلت برای مصاحبه تنگ شده بود؟
مردم اقدام اجرایی نیاز دارن و الا گوششون از سخن بسیار پر میباشددد
comment
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
comment
0
0
comment حتما عقب افتادن حقوق چندماهه هم تقصیر خودروهای شخصیه دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار