اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴
نویسنده: حسین عبدالعزیزی
رییس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برچسب سلامت و اصالت کالا، مجوز استفاده از محصولات سلامت محور توسط مصرف کنندگان است.
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، دکتر ˈزینب ظاهریˈ با اشاره به طرح اصالت و سلامت کالا اظهارداشت: عرضه و کنترل واردات محصولات سلامت محور از جمله مواد آرایشی و بهداشتی، دارو، مکمل و تجهیزات پزشکی بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده است. 
وی افزود:در طرح سلامت و اصالت کالا، برچسب برروی تمامی محصولات سلامت محور باید علامت سازمان غذا و دارو را داشته باشد که این برچسب ها توسط شرکت های مورد تایید وزارت بهداشت تولید می شود. 
ظاهری با اشاره به اینکه هر برچسب شامل دو کد 16 رقمی و کد دوبعدی است تصریح کرد: کد 16 رقمی باید دست نخورده باشد و مصرف کنندگان برای اطمینان بیشتر باید کد را به شماره ای که برروی برچسب آمده بفرستند که در صورت تایید قابل مصرف است اما در صورت اعلام خطا عودت داده شود. 
رییس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص کد دوبعدی هم گفت : این کد توسط یکسری برنامه ها اسکن شده و تمام خصوصیات فرآورده، روی صفحه اسکنر ظاهر می شود. 
وی گفت: برچسب های تولید شده برای هر محصول جداگانه است به صورتی که کد قابل تقلب نباشد. 
ظاهری اظهارداشت: از آنجایی که محصولات از بدو ورود برچسب دارند، هر محصولی که در سطح عرضه فاقد آن باشد غیر قانونی است و جمع آوری می شود. 
رییس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: طرح اصالت و سلامت کالا حدود سه سال است که در حال اجرا می باشد و در این مدت، امتیاز برخی از شرکت ها به علت تخلف لغو شد. 
وی اضافه کرد: دستورالعملی تدوین شده است که تمام شرکت های پخش باید پروانه تاسیس بهداشتی و پروانه مسول فنی داشته باشند که سازمان غذا و دارو در حال صدور این پروانه ها برای تمام شرکت ها است. 
ظاهری تصریح کرد: در حال حاضر، تمام شرکت های پخش، مدارک خود را به منظور صدور پروانه به سازمان ارسال کرده اند و در حال گرفتن پروانه هستند. 
رییس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اهواز ادامه داد: همچنین مدیریت دارو نیز داروخانه ها را از نظر ورود کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق بررسی می کند. 
وی با اشاره به اینکه چندین گروه، عطاری ها را از نظر وضعیت بهداشتی مورد بررسی قرار می دهند گفت: عطاری ها نباید داروی مربوط به داروخانه ها را توزیع کنند و فقط در حد گیاهان دارویی مجوز دارند. 
ظاهری با اشاره به کنترل شرکت ها و کارخانجات تولید کننده مواد بهداشتی به صورت ماهانه افزود: محصولات هر شرکت نمونه برداری شده و به آزمایشگاه ارسال می شود در صورت مطابقت با استاندارد مورد تایید است. 
رییس اداره آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: هم اکنون 40 کارخانه تولید کننده مواد بهداشتی و سلولزی در سطح خوزستان فعال است. 
وی تاکید کرد: مصرف کنندگان مواد آرایشی و بهداشتی هنگام خرید حتما به برچسب روی کالا توجه کنند و هرکالایی را با هرقیمتی نخرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار