اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
جمال درویش: این روزها در محافل خبری از بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود اقتصادی سخن بسیار است. رکود در کشور محسوس است و جای انکار نیست. در دولت راستگویان هم بنا نیست ارقام ساختگی داده شود. اگر باید مردم به دولت منتخب خود کمک کنند پس باید از ریز قضایا نیز آگاه شوند. تبلیغات یکسویه و عمدتا امیدوارکننده که راه و رسم دولت قبل بود مبتین بر این فرض است که مردم ظرفیت شنیدن حقاقیق را ندارند.

 در دولت اعتدال باید امر اطلاع رسانی نیز منصفانه باشد. نه مطلقا سیاه آنگونه که مخالفین افراطی این دولن در پی آنند ( هم اینان در دولت گذشته از صبح تا شب از طریق وسایل ارتباط جمعی که در انحضارشان بود و هنوز هم به میزان بسیار زیادی هست  برای مردم بهار می ساختند) و نه فقط پیشرفت ها را به رخ ملت کشیدن باید دور روی سکه را به اطلاع عموم رساند. این گونه خبر رسانی برای مردم جذاب تر خواهد بود.

یادمان نرود مخاطب ما ملتی است که بزرگترین حماسه های تاریخ را خلق نمود، پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت پیروزمندانه در یک جنگ تمام عیار آیا چنین ملتی با شنیدن یک خبر تلخ دست و پای خود را گم می کند هیهات. 
رکود اقتصادی در حال حاضر پدیده جهانی است تنها درصدآن در کشورهای مختلف متفاوت است. به هر تقدیر دولت با جدیدت هر چه تمامتر درصدد خروج از این وضعیت است و اما وضع استان ما چگونه است. 
مدیریت ارشد استان از آغاز کار خود به وضعیت اقتصادی کشور وقوف کامل داشت. لذا به جای امید بستن به کمک آستین همت بالا زد که خود امور استان را ساماندهی کنند. 

دکتر مقتدایی فعال سازی بخش خصوصی و بکارگیری آن در توسعه استان را محور اصلی برنامه اقتصادی خود قرار دارد و برای این منظور وظایف روزمره خود را به معاونین تفویض و خود با کمک حلقه گسترده مشاورینش در طول 9 ماه گذشته به دنبال ساماندهی و توسعه زیرساخت ها سرمایه  گذاری در استان ، گزینه های گوناگونی را مورد مطالعه قرار داد.

حاصل مطالعات بر اساس سخنان استاندار در جلسات مختلف و مصاحبه های متعدد چنین است. سرمایه گذاری هایی که تاکنون در حوزه صنعت و حتی کشاورزی صورت گرفته عمدتا تعارضاتی برای استان در پی داشته است و به تعبیر صریح ایشان سرمایه گذاری های ملی استان را دچار آسم و خفگی کرده است.
لذا ادامه این راه جز اضافه کردن مشکلات ثمری نخواهد داشت. هر چند نمی توان این روند را به طور مطلق متوقف کرد. صنعت توریسم یکی از بهترین یکی از بهترین و سالم ترین زمینه های سرمایه گذاری است. 
صنعت توریسم منبع درآمدی پاک و بی آلایش است. بدور از هر گونه ضایعات که هوا یا آب را آلوده سازد. استان خوزستان به خاطر آثار و ابنیه تاریخی بحامانده از تمدن های کهن و نیز مکان های طبیعی جذابی که نه تنها بر هم میهنان بلکه بر هم استانی های خودمان نیز پنهان مانده است و برخوداری از 5 رودخانه پرآب و طولانی و دو تالاب بزرگ و ساحل پهناور خلیج فارس می تواند یکی از قطب های گردشگری کشور محسوب گردد. 

از همین رو در آخرین جلسه شورای ادرای که در روز چهارشنبه 25 تیرماه برگزار گردید دکتر مقتدایی از مبادله توافق نامه ای به ارزش 1300 میلیارد تومان جهت اجرای چندین طرح بزرگ گردشگری در گستره استان خوزستان خبر داد. 

با عملیاتی شدن این طرح ها که به زودی صورت خواهد گرفت امید است چرخ های اقتصادی استان با ساماندهی تالاب شادگان می توان برای چندهزار نفر زمینه اشتغال فراهم نمود چرا بایداز این امکان خدادادی غافل شویم و همه همت خود را صرف صنایعی نماییم که لامحاله آلودگی های خاص خود را در پی دارند؟

توجه مدیر ارشد استان به حوزه گردشگری را باید به فال نیک گرفت و اصحاب قلم و بیان باید هر کس به سهم خود برای تشویق و ترغیب بخش خصوصی درون استانی و برون استانی به سرمایه گذرای در این عرصه وارد عمل شوند.
والسلام 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار