اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۴۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
نشست اخیر معاونت سیاسی استانداری با نمایندگان تعدادی از تشکل های سیاسی استان، برخی بازتاب ها را در میان فعالان سیاسی داشته است. بر اساس برخی اخباری که از این جلسه منتشر شده است حاضران از عدم حضور برخی از تشکل ها و شخصیت های فعال، در جلسه انتقاد داشتند و بر ضرورت ایجاد فضای بانشاط سیاسی در استان تاکید شد.

واقعیت این است که برگزاری جلساتی (که بسیار هم ضروری است) در این سطح می بایست با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی های قبلی و دستور کار مشخص و حضور همه تشکل ها و گروه های فعال سیاسی در استان همراه باشد تا بتواند نتیجه مطلوبی را در بر داشته باشد. در این صورت برگزاری چنین جلساتی را می بایست به فال نیک گرفته و آن را مغتنم شمرد و مدیریت استان را به تداوم اینگونه جلسات تشویق نمود.

آنچه امروزه مورد انتقاد بسیاری از تشکل های فعال سیاسی بویژه در میان حامیان دولت و اصلاح طلبان است عدم تعامل سازنده میان این احزاب و مجموعه دولتی است و آنگونه که انتظار وجود داشت هنوز این ارتباط بصورت هدفمند و شناسنامه دار ایجاد نشده که ثمره آن عدم ایجاد شادابی و نشاط سیاسی در فضای سیاسی است.

 این جلسات اگر قرار است به رونق فعالیت های سیاسی و نشاط اجتماعی و سیاسی و تقویت احزاب منتج شود بی شک فرصت بسیار خوبی است و باید قدر آن دانسته شود مشروط به آنکه همه تشکل های فعال در جلسات حضور داشته باشند و آنگونه که برخی از فعالان سیاسی گفته اند، مجموعه دولت و مدیریت سیاسی استان از ارتباط و جلسه با فعالان اصلاح طلب که از قضا از حامیان دولت نیز هستند هراسی نداشته باشد.
متاسفانه در هفته ها و ماه های اخیر عمده مباحثی که برخی افراد حول مدیریت استانداری مطرح می کردند بحث انتصابات بوده در حالی که آنچه مهم تر از هر چیز دیگری است تغییر فضای سیاسی و اجتماعی و امنیتی در استان و ایجاد فضای بانشاط سیاسی است. 

باید از این فضاهای حاشیه ای حول مساله انتصابات عبور کرده و بجای آن، تغییر فضای سیاسی و اجتماعی و امنیتی مطابق با سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید، به یک مطالبه همگانی در میان حامیان دولت تبدیل شود و مدیریت ارشد استان در این راستا گام های جدی بردارد.

ملاک ارزیابی ها می بایست میزان تعامل، همفکری و هم اندیشی مدیریت سیاسی امنیتی و اجتماعی استان با تشکل ها و گروه ها و فعالان سیاسی و همچنین کاهش هزینه فعالیت های سیاسی در استان و ایجاد فضای باز سیاسی باشد.

این طبیعی است که فعالان سیاسی و گروهها و تشکل های حامی دولت نیز انتظار داشته باشند تا فضای سیاسی استان متاثر از رای مردم در 24 خرداد ماه سال گذشته، تغییر کند و با کاهش هزینه فعالیت های سیاسی و حمایت از گروه ها، تشکل ها و فعالان سیاسی، رویکرد دولت تدبیر و امید در این حوزه ها حاکم شود.

برگزاری این جلسات مثمرثمر است اما باید توجه نمود که این نشست ها شکلی نمادین پیدا نکند و خروجی آن مشخص باشد. 

امیدواریم با تدبیر مسوولان استانی، شاهد بهبود فعالیت احزاب و گروههای سیاسی و رفع برخی محدودیت ها و کاهش هزینه ها و ایجاد امنیت سیاسی و روانی برای فعالان این عرصه باشیم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
comment
0
0
comment این نشست قبل از اینکه نشستی باشد که در آن مباحث اساسی در خصوص کارکرد تشکل های سیاسی و چگونگی فعالیت گروه های سیاسی اصلاح طلب مطرح شود بیشتر یک ژست سیاسی است تا یک نشست برای گسترش دموکراسی و فعالیت تشکل های سیاسی و بجز حضور چند نفر معدود که می شود گفت به نوعی نمایندگی چند تشکل به عهده داشتند بیشتر افرادی بودند که در هر برنامه ای در استانداری حضور دارند وبعضأ عضو هیچ تشکل سیاسی هم نیستند استاندار چنانچه بخواهدفعالیت در این حوزه که مغفول مانده است را فعال نماید می بایست برنامه مدون داشته باشد ونظر تشکل های سیاسی را مکتوب بخواهد وکارگروهی را جهت ساماندهی فعالیت های احزاب ، گروه ها وتشکل ها ی سیاسی تشکیل دهد وبا انجام جلسات مداوم راه را برای این نوع فعالیت ها هموار نماید وخد نیز به صورت ویژه در این جلسات حضور داشته باشد نه اینکه در همان ساعت حضور درجلسه غیر رسمی را بر حضور در این جلسه ترجیح دهد
والسلام من اثطبع الهدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار