شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۲۴
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
شهردار اهواز:
موسوی اظهار کرد: از همه جریانات و نخبگان و فعالان سیاسی شهر درخواست دارم تا با آگاهی و شناخت کامل و درک مقتضیات روابط حاکم میان شورا و شهرداری اظهار نظر کنند چرا که شورای شهر حق نظارت بر عملکرد شهرداری را دارد و اصولاً تفکیک وظایف این دو نهاد چندان ممکن نیست.
شهردار اهواز گفت: جدا دیدن بدنه شهرداری از شورای شهر آغاز ایجاد حاشیه‌ها و سوءتفاهمات است.

سید خلف موسوی ، اهمیت اهواز را فراتر از یک کلانشهر دانست و اظهار کرد: اهواز، از یک طرف نماد آبادانی، صلاح، سعادت و سبک زندگی در استان خوزستان است و از طرف دیگر به عنوان الگو و خط دهنده برای شهرهای سراسر استان، مطرح است.

وی افزود: به طور مثال می‌توان پروژه‌های عمرانی شهر اهواز را معادل پروژه‌های در حال اجرا در استان دانست مانند قطار شهری، ساخت و تعریض پل‌ها و اجرای تقاطع‌های غیرهم‌سطح که بهره برداری از هر کدام از آنها موجب ایجاد تحرک در سطوح مختلف استان خواهد شد.

*اقدامات 10 ماه گذشته

شهردار اهواز ادامه داد: با وجود برخی مشکلات همچون ریزگردها، آلودگی هوا و برخی گره‌های کور ترافیکی و حمل و نقل و تراکم جمعیت در اهواز و حاشیه نشینی و محرومیت‌های مناطق حاشیه‌ای، اما اقدامات شهرداری در بخش‌های مختلف همچون تمیزی شهر، فضای سبز و بوستان‌ها و ساحل سازی، و ایجاد فضاهای ورزشی در 10 ماه گذشته کاملاً برجسته و خوب بوده است.

وی با اشاره به حضور سلایق و دیدگاه‌های سیاسی مختلف در شورای اسلامی شهر اهواز، خاطرنشان کرد: بدون شک تجربه فعالیت شورای چهارم اهواز یکی از تجارب درخشان کارگروهی در کلانشهر اهواز را از خود به یادگار خواهد گذارد چراکه تا هنگامی که نیت همه اعضای شورا، خدمت به مردم و کار برای آنها باشد.

موسوی اضافه کرد: این دیدگاه‌های مختلف، در مسیر این هدف والا، تفاوتی نخواهند داشت.

وی در واکنش به برخی انتقادها از نوع تعامل شورا و شهرداری اظهار کرد: از همه جریانات و نخبگان و فعالان سیاسی شهر درخواست دارم تا با آگاهی و شناخت کامل و درک مقتضیات روابط حاکم میان شورا و شهرداری اظهار نظر کنند چرا که شورای شهر حق نظارت بر عملکرد شهرداری را دارد و اصولاً تفکیک وظایف این دو نهاد چندان ممکن نیست.

شهردار اهواز گفت: پس به عنوان شهردار این کلانشهر، چالش جدی و غیر قابل حلی میان این دو نهاد نمی‌بینم و در صورت وجود برخی اختلافات سلیقه‌ای، قانون به شکلی گویا و به وضوح راه حل از میان برداشتن اختلافات را روشن ساخته است و عقلانیت کافی نیز برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی وجود دارد.

وی تصریح کرد: توسعه، آبادانی و عمران شهری در اهواز در سایه همدلی و وحدت همه فعالان و نخبگان شهر محقق خواهد شد و هر گونه اظهار نظر تفرقه‌افکنانه به فرموده رهبر انقلاب تعریفی جز دعوای بی‌حاصل سیاسی ندارد که موجب دلسردی و ناامیدی مردم خواهد شد.

موسوی افزود: پس کمترین انتظار به عنوان شهردار اهواز، گره‌گشایی از مشکلات؛ نه افزودن بر کلاف مشکلات است.

*راهبرد مقام معظم رهبری در «تحقق سبک زندگی اسلامی»

وی با اشاره به تأثیرگذاری معماری و نمای ساخت و سازها بر فضای سبک زندگی افزود: شهرداری‌ها موظف هستند راهبرد مقام معظم رهبری را که «تحقق سبک زندگی اسلامی» است را در سیاست‌های شهرسازی و معماری در نظر داشته باشند چراکه حقیقتاً فاصله زیادی بین معماری و نمای شهر اهواز با نما و معماری یک شهر اسلامی وجود دارد.

به گفته شهردار اهواز، این روند باید مطابق ارزش‌های دینی، اقلیمی و بومی تغییر کند.

وی، بخش مهمی از هویت شهر اهواز را برگرفته از معماری و نمای ساختمان‌های آن دانست و ادامه داد: با توجه به جنبه‌های مختلف هر شهر و توپوگرافی آن باید کارها به صورت بنیادی برنامه‌ریزی شده و انجام پذیرد که تصویب و ابلاغ برنامه پنج ساله شهرداری و توجه به عدم انحراف از برنامه و بودجه سالانه در همین راستا ارزیابی و پایش خواهد شد.

موسوی با بیان این که همکاری شورای اسلامی شهر اهواز، شهرداری و استانداری نماد اراده ملی و مشارکت همگانی برای حفظ محیط زیست در شهر اهواز است، بیان کرد: با همکاری استانداری به نمایندگی دولت، شهرداری و مردم تلاش می‌کنیم روند محیط زیست شهر اهواز بر اساس پایش مستمر مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد تا محیط زیست سالمی داشته باشیم.

وی، مشکل ریزگردها و برخی صنایع آلاینده محیط زیست در حاشیه و متن اهواز و سوزاندن مزارع نیشکر اطراف اهواز و عدم تصفیه فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستانی در مقطع شهر اهواز و آلایندگی مشعل چاه‌های نفتی در سطح شهر را از جمله چالش‌های زیست محیطی شهر اهواز برشمرد و خاطر نشان کرد: به زودی کارگروه وی‍ژه‌ای برای رفع آلودگی هوا، مشکل ترافیک، کنترل معضلات زیست محیطی شهر اهواز تشکیل خواهد شد.

شهردار اهواز تصریح کرد: با وجودی که در سال‌های گذشته شورای سلامت استان ممنوعیت آتش زدن مزارع را مصوب کرده، شرکت توسعه نیشکر به تعهد خود مبنی بر «برداشت سبز» محصول نیشکر و با استفاده از دستگاه عمل نکرده است.

*جلوگیری از آلودگی هوا سوزاندن مزارع و کاه و کلش

وی بیان کرد: بر اساس ماده 9 قانون حفاظت و به‌سازی محیط زیست و ماده 2 قانون جلوگیری از آلودگی هوا سوزاندن مزارع و کاه و کلش ممنوع است، این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اهواز را به عنوان آلوده‌ترین شهر جهان معرفی کرد.

موسوی گفت: پدیده گرد و غبار و تاسیسات نفتی و صنعتی، هم‌چنین دود ناشی از آتش زدن مزارع نیشکر در زمان برداشت مهمترین عامل آلودگی این شهر به شمار می‌رود که باید برای رفع این خطرات زیست محیطی اقدامی جدی کرد.

وی ادامه داد: اهتمام جدی به تکمیل کمربند سبز اهواز و اخذ عوارض آلایندگی صنایع نفتی و فولاد و همچنین تسریع در انتقال مشاغل مزاحم در شهر و تفکیک علمی پسماند از راهکارهای مدیریت شهری برای ارتقای وضعیت زیست محیطی در شهر اهواز خواهد بود که به زودی تاثیرات آن بر کیفیت زندگی شهروندان مشخص خواهد شد.

شهردار اهواز در ادامه ضمن تاکید بر همکاری شهروندان و شهرداری اهواز تاکید کرد: من باز هم بر این مسئله تاکید می‌کنم که همکاری مردم رابطه تنگاتنگی با موفقیت شهرداری در مدیریت شهری دارد و ما اگر بتوانیم در بعد فرهنگی و رسانه‌ای با شهروندان تعامل سازنده‌ای برقرار کنیم می‌توانیم خدمات بسیار بهتری ارائه کنیم.

وی افزود: این مسئله را شهروندان نیز باید مد نظر داشته باشند که شهر خانه خود آن‌هاست و اگر در هر جهتی گام بردارند شهر نیز به همان سو سوق داده خواهد شد.

موسوی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که در خصوص روابط شورای شهر و شهرداری تاکید دارند که؛ «شورای اسلامی شهر باید، علاوه بر نظارت بر شهرداری و هدایت آن، حمایت هم بکند و کارها بر اساس تفاهم، برادری و داشتن وظیفه مشترک به پیش رود.»، خاطرنشان کرد: وحدت، همکاری و هماهنگی عامل توسعه و پیشرفت مدیریت شهری است.

*هماهنگی بالای شهرداری و شورای شهر

وی ادامه داد: چراکه جدا دیدن بدنه شهرداری از شورای شهر آغاز ایجاد حاشیه‌ها و سوءتفاهماتی است که می‌تواند در راه خدمت رسانی جهادی به مردم اخلال ایجاد کند و خوشبختانه اعضای دوره چهارم شورای شهر در کلانشهر اهواز تصمیم گرفته‌اند که در کنار خدمتگزاران مردم در شهرداری اهواز قرار گرفته و اجازه ندهند برخی زیاده خواهان که در دوره‌های گذشته کام مردم را با سیاست بازی‌های کاذب تلخ کرده بودند فرصت اظهار وجود داشته باشند.

این مسئول ارائه و تصویب 122 لایحه در صحن دوره چهارم شورای شهر اهواز را نشانه هماهنگی بالای شهرداری و شورای شهر اهواز دانست و توضیح داد: این هماهنگی در ارسال و تصویب لوایح فی مابین شورا و شهرداری اهواز در طول 12 سال گذشته از عمر شوراها اگر بی‌نظیر نباشد قطعاً کم‌نظیر است.

موسوی در گزارشی از عملکرد شهرداری اهواز، عدالت محوری، کاهش فاصله طبقاتی در شهر، گسترش روحیه جهادی و فرهنگ کار و تلاش، تأکید بر کارهای علمی و مطالعاتی و خرد جمعی، مشارکت مردم و نخبگان در اداره شهر، مبارزه جدی با فساد اداری و مالی، توجه به مساجد و حسینیه‌ها و حوزه‌های علمیه، شفافیت و قانونمداری و هماهنگی و همدلی با اعضای شورای شهر را از رویکردها و جهت گیری‌های شهرداری اهواز عنوان کرد.

وی همچنین در گزارشی از اقدامات شهرداری در 10 ماه گذشته از جمله مراقبت از ریخت و پاش‌ها در شهرداری و تقویت روحیه درست کاری و تکریم شهروندان و ارائه خدمت بی‌منت، اضافه کرد: صادقانه معتقدم شهرداری اهواز تا نقطه آرمانی که در برنامه‌های بلند مدت ما پیش‌بینی شده است فاصله زیادی دارد.

*بخشی از میراث ما ناشی از عقب ماندگی‌های تاریخی و مزمنی است

شهردار اهواز، چرا بخشی از میراث امروز ما ناشی از عقب ماندگی‌های تاریخی و مزمنی است که در سال‌های جنگ تحمیلی به‌ وجود آمده و بخشی دیگر نیز محصول عدم مدیریت درست و اصولی منابع، تورم نیروی انسانی و برخی سیاسی کاری‌های مدیریتی بوده است.

وی، عزم جدی و تلاش شبانه روزی مدیریت شهری و شورای چهارم شهر اهواز را تحقق مدیریت جهادی مد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: البته اینکه برخی از منتقدین انتظارات زیادی از شورا و شهرداری داشته و خواستار رفع همه مظاهر دیر پایِ محرومیت از چهره کلانشهر اهواز در این مدت کوتاه در 10 ماه اخیر بوده‌اند، نشان از ظرفیت بالای خدمت رسانی شهرداری و وزن تخصصی و تجربی اعضای شورای شهر دوره چهارم اهواز دارد.

موسوی افزود: همه باید بدانند جبران عقب ماندگی‌های اهواز در این مدت کوتاه، محال است و ما قصد داریم در قالب یک برنامه بلند مدت با مشخص شدن اولویت‌ها و نیازمندی‌های فوریت‌دار شهر و پرهیز از اجرای پروژه‌های شتابزده بدون آینده نگری و بررسی‌های دقیق علمی، فنی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به رساندن شاخص‌های استاندارد شهرنشینی در اهواز به نقطه مطلوب و یا هم‌تراز سرانه‌های کشوری اقدام کنیم.

وی در پایان با اشاره به تجربیات، تخصص و سابقه ایثارگری اعضای دوره چهارم شورای شهر از همکاری خوب و نزدیک شورا با استانداری و شهرداری خبر داد و گفت: همراهی و همدلی اعضای شورای شهر ارزشمند است و می‌تواند در حل مشکلات مؤثر باشد.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۷
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
2
2
comment آقای موسوی
چرا عملکردتان در شهرداری را بصورت شفاف و مناسب اطلاع رسانی نمی کنید؟
comment
نیایش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
2
4
comment با سلام و درو به تمام مسولین و پرسنل خدوم شهرداری اهواز
چه خوبه همه باهم بافکر مثبت و فارق از هرگونه تنگ نظری و خود برتر بینی عقلانی و قومیتی به فکر پیشرفت و آبادانی اهواز عزیزمان باشیم.آقای شهردار خسته نباشی ،پرقدرت و یکه تاز شهرمان را آباد کن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
3
2
comment درود خدا بر شما انسان مخلص و ایثارگر.
comment
خوزستان امروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
0
2
comment همکاران محترم
با سلام و خسته نباشید
در آستانه روز خبرنگار و و تبریک این روز فرخنده به کلیه تلاش گران عرصه خبر و رسانه سومین ویژه نامه رتبه بندی رسانه های استان خوزستان از سوی پایگاه خبری خوزستان امروز منتشر می گردد. هدف از انتشار این ویژه نامه ایجاد فضایی برای ارتقای وضعیت رسانه ای استان خوزستان و همچنین ارتباطات رسانه ای و ارگانیک در بین آنها است
خواهمشند است ضمن بررسی آن نقطه نظرات خود را در ذیل آن خبر مرقوم فرمایید.
لازم به ذکر است که پایگاه اطلاع رسانی پرستاری آمادگی همکاری و تبادل پیوند با آن رسانه را تقاضامند است

با تشکر
تحریریه خوزستان امروز

http://khnews.ir/fa/?p=8826


http://khnews.ir/fa/category_base/ranking


http://khnews.ir/fa/logo
comment
افشین رستمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
comment
1
0
comment اقای... از انتصابات بگو شایسته سالاری کجاست
comment
سیدنورالله موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
comment
0
1
comment نظرات بینندگان:

ضمن عرض سلام و تشکر از زحمات همه عزیزان در شورای اسلامی شهر اهواز دوره چهارم و همچنین شهردار محترم کلانشهر اهواز جناب آقای موسوی، بعرضتان میرساند از سال اول شروع بکار شوراهای اسلامی شهرها در سرار کشور، اتفاقات بسیار سودمندی در شهرهای مختلف کشور بوجود آمد که در بعضی از شهر ها بیشتر نمود داشته و در بعضی دیگر کمتر...لذا با توجه به شرح وظایف شورای شهر و همچنین شرح وظایف و اختیارات شهرداری و شهردار هر شهر، متوجه خواهیم شد که با هماهنگی شورا و شهرداری گام های بسیار بلندی در توسعه و عمران یک شهر می توان برداشت (در کلیه قسمتهای شهر). با مقایسه شورای چهارم یعنی این دوره با دوره های قبل بخوبی می توان هماهنگی و همیاری متقابل شهرداری(شهردار) با شورای شهر در زمینه های مختلف(بجز موارد جزیی) را دید که در نوع خود در سه دوره قبل کم نظیر است که این از نقاط قوت این دوره و توانمندی شهردار وقت (جناب موسوی) می باشد که خود فرصت بسیار خوبی در به ثمر رساندن اهداف شهرداری که منتج به آبادانی و توسعه شهر اهواز می شود.لذا از کلیه دوستان و فعالان سیاسی و اجتماعی و همه شهروندان اهوازی تقاضا دارم که در جهت نیل به اهداف سازنده شهردار اهواز که سابقه درخشان مدیریتی ایشان بر همه روشن و آشکار است و همچنین استفاده از این فرصت طلایی(هماهنگی شهردار با شورای شهر) با انتقادهای سازنده و همفکری در فضای مسالمت آمیز کمک کنیم تا شهری آباد و زیبا داشته باشیم.
من الله توفیق-سید نورالله موسوی
comment
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
comment
0
0
comment میگم تاکسی اروندی چه شد ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار