اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در روز خبرنگار :
در استان خوزستان تمامی گروه های فرهنگی ،اجتماعی و فکری دارای تریبون و رسانه هستند و این رسانه ها توسط بخش خصوصی و مستقل از ارگانهای دولتی اداره می شود که تعداد شان نیز نسبت به سایر استانها بیشتر است.
سارا ممبینی : آیین روز گرامیداشت خبرنگار با حضور اهالی رسانه استان در سالن گیت بوستان (سازمان آب و برق خوزستان) برگزار شد. در این مراسم جمعی از مدیران کل استان حضور داشتند. 

مقتدایی: اخبار منفی به جامعه تشنج وارد می کند 

به گزارش خبرنگار شوشان؛ استاندار خوزستان نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار گفت : گفتار و نوشتار خبرنگاران تاثیر گذار است از این رو  باید مراقب باشند  با ارائه ی خبرهای منفی عامل توقف  نشوند  بلکه  زمینه ی پیشرفت را فراهم کنند. چون  خبرهای منفی به جامعه تشنج وارد می کنند.وی افزود : خبرنگاران باید نقاط مثبت افراد را به صورت علنی و نقاط ضعف آنها را به صورت پنهان تذکر دهند تا رسالت آنها اثر مثبتی بر جامعه داشته باشد. استاندار خوزستان همچنین گفت: همه سعی می کنند در ارائه ی یک خبر اولین باشند حتی اگر آن خبر دارای اشکالاتی باشد و این در فعالیت برخی رسانه های استان مشهود است.استاندار خوزستان با بیان اینکه تمامی کارها با کمک و هم افزایی انجام می شود گفت :خوشبختانه  به واسطه ی عملکرد رسانه ها رابطه ی خوبی بین ما و جامعه ایجاد شده است  و از خبرنگاران انتظار داریم عملکرد دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف را مورد نقد و ارزیابی قرار دهند و باید به سراغ مجموعه های برویم که دارند از امکانات استان استفاده می کنند ولی منافعشان به خارج از استان است . وی افزود :.بیایید عملکرد پتروشیمی ها و منطقه ی آزاد اروند را تحلیل کنیم و ببینیم برای وضعیت بی کاری و اشتغال در استان چه اقداماتی انجام داده اند . استاندار خوزستان همچنین تاکید کرد که مدیران برای ایجاد دلگرمی باید در استان حضور داشته باشند و ما هیچ گاه از یاد نمی بریم که در دوران دفاع مقدس همگی  در استان حضور داشتیم.

قنواتی: در  خوزستان تمامی گروه های فکری رسانه دارند

به گزارش خبرنگار شوشان؛ همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم  گفت : تمامی اهالی فرهنگ و هنر، این روز را جشن می گیرند و امیدواریم در کنار اهالی رسانه بتوانیم در فضای فرهنگی و رسانه ای  استان تحول ایجاد کنیم.وی رسانه های استان خوزستان را نسبت به سایر استانها دارای برتری  دانست و افزود:  در استان خوزستان تمامی گروه های فرهنگی ،اجتماعی و فکری دارای تریبون و رسانه  هستند و این رسانه ها توسط بخش خصوصی و مستقل از ارگانهای دولتی اداره می شود که  تعداد شان نیز نسبت به سایر استانها بیشتر است. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش ، ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه گفت : در پوشش اخبار و روشنگری در خصوص جنایات صهیونیست ها بعضی رسانه ها به صورت "نا رسانه "عمل می کنند و  وظیفه ی رسانه ای خود به درستی عمل  نمی کنند . باید این رویه اصلاح شود و انزجار هر چه بیشتر خویش را نسبت به وقایع خونین در غزه نشان دهیم.  وی در عین حال با اشاره به  اینکه در رسانه های استان آن گونه که شایسته است  به حوزه ی فرهنگ و هنر پرداخته نمی شود،  خاطر نشان کرد: مردم خوزستان باید هنرمندان ،نویسندگان و فعالین فرهنگی و هنری خود را بشناسند ومطبوعات وظیفه دارند که این افراد را به مردم معرفی کنند.همایون قنواتی افزود: مطبوعات به بخش خصوصی تعلق دارند و وابستگی دولتی هم ندارند.وی اضافه کرد: تعداد مطبوعات خوزستان نسبت به شاخص های فرهنگی و جمعیتی زیاد است و برآیند این تنوع افکار و عقاید باید به سمت توسعه فرهنگی، اجتماعی و وحدت اقوام باشد.قنواتی با بیان این که توسعه متوازن استان باید از فرهنگ عبور کند بر ضرورت معرفی اهالی فرهنگ و هنر توسط جامعه خبری تاکید کرد.وی ادامه داد: در خوزستان بیشترین سهم مطبوعات را مردم دارند و این جزو شاخص های این استان محسوب می شود.

براتی: تنها دو سایت در خوزستان مجوز دارند
براتی معاون مطبوعاتی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه فقط دو سایت در استان  دارای مجوز رسمی برای فعالیت هستند اظهار  امیدواری کرد بقیه ی سایت های فعال نیز نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند . گفتنی است سایت های دارای مجوز   شوشان و ایران  آنا می باشند که براتی اشاره ای به اسم این سایت ها نکرد.براتی با اشاره به این که نزدیک به 104 پایگاه خبری در فضای مجازی وجود دارد تصریح کرد: لازم است که ما ساماندهی خوبی را در این حوزه ایجاد کنیم. هم‌کنون 2 پایگاه خبری ما مجوز رسمی دارند اما باید کارکرد باقی پایگاه‌های خبری نیز به نحوی تنظیم شود که به سمت مجوزدار شدن بروند تا بتوانند از فضای قانونی که نظام جمهوری اسلامی برای پرداختن به موضوعات مختلف فراهم کرده برخوردار شوند.

حاشیه نگاری 
*برای اولین بار در استان برگزاری  مراسم روز خبرنگار توسط  " ستاد بزرگداشت روز  خبرنگار"برگزار شد که در این ستاد 9 نفر از اعضای رسانه های استان حضور داشتند.در این مراسم گروه موسیقی سنتی که ازشهرستان دزفول دعوت شده بودند به اجرای برنامه پرداختند . 
* در این مراسم  میثاق نامه ی  روز خبرنگار توسط آقای صالحی خوانده شد و در این میثاق نامه ضمن روایت آخرین مکالمه ی شهید صارمی با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بر مطالبات خبرنگاران تاکید شد . 
* خانم شهرزاد امیری نیز به نمایندگی از خبرنگاران   اظهار داشت که یک خبرنگار نباید دغدغه ی کاری داشته باشد و باید تمام توان خویش را صرف رسالت اطلاع رسانی  کند . همچنین وی تاکید کرد که خبرنگاران از نداشتن ثبات شغلی ، حق مسکن و بیمه و عدم توجه مسئولین به این قشر نگران هستند و ایجاد  خانه ی مطبوعات  را در استان برای رفاه حال خبرنگاران لازم و ضروری خواند. 
* استاندار خوزستان گفت که من باخبرنگاران دوست هستم و گاهی تا پاسی از شب  با آنان مکالمه ی اس ام اسی دارم و آنها مسائل استان را برایم تشریح می کنند.

* در این مراسم از برخی خبرنگاران و مدیران استانی تقدیر شد همچنین برنامه شعر خوانی و  برگزاری نشست هم اندیشی به دلیل کمبود وقت لغو شدند.
* کلیپی از صحبت‌های حسن فارسی‌زاده، دبیر اجرایی روز خبرنگار، پخش شد که فقط حاوی مراحل چاپ روزنامه بود و هیچ اشاره‌ای به روز خبرنگار در آن نشد.
مقتدایی در پاسخ به پرسش مجری برنامه پیرامون علت نپوشیدن کت در تابستان گفت:قبلا جوان بودیم کت در می آوردیم و دعوا می کردیم ،ولی الان مثل بچه آدم سرمون انداختیم پایین و داریم کار می کنیم.

*استاندار خوزستان حدود ۳۷ دقیقه بیش از وقت پیش بینی شده صحبت کرد ،وقتی به او یادداشتی در خصوص پایان سخنرانی داده شد ،چون در حال انتقاد از برخی صنایع بود گفت:”ترسیدید که به دوستانتان برسم "

*مدیرکل ارشاد از همکاران برگزاری مراسم اطلاع نداشت لذا مجبور شد تا از روی بنر نصب شده در جایگاه اجرای برنامه ،عناوین برگزار کنندگان را بخواند.

پس از پایان سخنرانی استاندار بسیاری از مدیران حاضر بشکل دسته جمعی همراه با مقتدایی جلسه را ترک نمودند.

*شکرخدا موسوی تنها نماینده مجلس ،شرکت کننده در این آیین بود که پس از ۱۰ دقیقه حضور بدلیل عدم خیرمقدم گویی مجری نشست را ترک نمود.

* سید خلف موسوی شهردار اهواز ضمن لغو مراسم اختصاصی روز خبرنگار که قرار بود در روزهای آتی توسط شهرداری اهواز برگزار شود تمامی هزینه های آن را به مراسم روز خبرنگار تقدیم کرد.  

* مهندس خبیر معاون سیاسی استاندار از جمله حامیان ستاد بزرگداشت روز خبرنگار بود که برای رایزنی با نهادها سنگ تمام گذاشت.
* امید حاجتی معاون برنامه ریزی استاندار و مهندس عماد و مهندس اورکی و جمال درویش و هومن خورشید نیز از دیگر مقامات استانداری بودند که در همایش حضور یافتند و استانداری با تمام قوا به میدان آمد و دکتر مقتدایی نیز در سخنان خود اعلام کرد که جلسه خود در تهران را برای شرکت در روز خبرنگار و تکریم این قشر زحمتکش و شریف کنسل کرده است.

* دانشگاه علوم پزشکی نیز با اهدا بسته فرهنگی و درمانی در برپایی مراسم مشارکت کرده بود که در این بین اقایان ایدنی و اورکی سهم بسزایی داشتند.

* سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز نیز در مراسم حضور یافت.

* با توجه به تفاوت سلیقه های عدیده در کار خبر و رسانه لیکن ستاد برگزاری مراسم با هوشمندی و همکاری تنگاتنگ با ارشاد توانست تصویری مطلوب از اجرای مراسم روز خبرنگار ترسیم نماید.

* در پایان آیین بزرگداشت روز خبرنگار از افسانه باورصاد از ایسناى خوزستان، امیر برج‌خانزاده از ایرناى خوزستان، سهیلا باورى از روزنامه سرآغاز، سمیه غافلى از روزنامه نور خوزستان، ثریا زندیار از روزنامه روزان و... با اهداى هدایایی تشکر و قدردانى شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار