اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
رضا نجاتی:
فرماندار شوش گفت: برای توسعه ، پیشرفت ، ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار باید از همه ظرفیت های موجود طبیعی ، کشاورزی ، گردشگری و صنعتی منطقه استفاده شود تا بتوان به یک توسعه پایدار دست یافت.
 فرماندار شوش گفت: برای توسعه ، پیشرفت ، ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار باید از همه ظرفیت های موجود طبیعی ، کشاورزی ، گردشگری و صنعتی منطقه استفاده شود تا بتوان به یک توسعه پایدار دست یافت.به گزارش ایرنا ، ˈرضا نجاتیˈ روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به موقعیت ویژه کشاورزی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه منطقه اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 115هزار هکتار اراضی آبی وجود دارد که 15هزار هکتار آن به کشت نیشکر اختصاص داشته و محصولاتی استراتژیک همچون گندم ، برنج ، ذرت و دانه های روغنی در آن کشت می شود.

وی از وجود سه رودخانه پرآب دز ، کرخه و شاوور به عنوان یکی از مزیت های بسیار برجسته برای توسعه و آبادانی منطقه و رونق گردشگری یاد کرد و اظهار داشت: شوش با موقعیت طبیعی می تواند به قطب اصلی تولیدات کشاورزی کشور و خوزستان تبدیل شود همان گونه که با تولید 200هزار تن گندم مقام اول را در کشور داراست.

فرماندار شوش گفت: به منظور توسعه بخش کشاورزی و بهره وری مناسب از این بخش ، 70هزار هکتار از اراضی کم بازده منطقه زیر پوشش طرح ملی تجهیز و نوسازی 550هزار هکتاری خوزستان و ایلام قرار گرفته است. 

نجاتی هزینه نوسازی و تجهیز هر هکتار زمین را 150میلیون ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد با نوسازی 70هزار هکتار کشاورزی ، این منطقه شاهد جهشی مهم در بخش کشاورزی و اشتغال مطنقه باشد.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز میراث فرهنگی ، گردشگری و زیارتی شوش به عنوان محورهای اصلی توسعه منطقه گفت: به دلیل اینکه شوش یکی از محورهای اصلی دفاع مقدس و عملیات فتح المبین است سالانه بیش از سه میلیون نفر از راهیان نور سراسر کشور از منطقه عملیاتی شوش بازدید می کنند.

وی اظهار داشت:حضور این حجم گردشگر و کاروان های راهیان در منطقه و همچنین میهمانان نوروزی ، فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه ایجاد خواهد کرد.

نجاتی وجود حرم حضرت دانیال نبی (ع) و محوطه های تاریخی و معبد چغازنبیل را از دیگر جاذبه های برجسته این شهرستان عنوان کرد و گفت: بیش از 10هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی و مذهبی شوش دیدن می کنند.

وی از سرمایه گذاران دعوت کرد با توجه به موقعیت ویژه این شهرستان در بخش گردشگری و زیارتگاهی در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

فرماندار شوش از اختصاص 20 میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه حرم دانیال نبی (ع) خبر داد و گفت:این اعتبار از محل دو درصد نفت برای اجرای طرح توسعه حرم دانیال نبی (ع) اختصاص یافت ضمن اینکه با شروع طرح توسعه حرم دانیال نبی (ع) یکی از آرزوهای دیرینه مردم شوش محقق می شود.

وی ابراز امیدواری کرد طی هفته های آینده به طور رسمی طرح توسعه حرم دانیال نبی (ع) با حضور مسوولان ارشد استان و اوقاف و امور خیریه استان آغاز شود.

فرماندار شوش گفت: سالانه هزاران زایر داخلی و میهمان خارجی از حرم دانیال نبی(ع) زیارت و بازدید می کنند که این فرصتی مناسب و بی بدیل برای توسعه صنعت گردشگری می باشد. 

وی با بیان اینکه امسال بیش از 210میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی های استان خوزستان به این شهرستان اختصاص یافته است گفت:تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام از اولویت های مهم امسال بوده و انتظار می رود با تخصیص 100درصد این اعتبار بسیاری از طرح های زیربنایی و عمرانی در مناطق شهری و روستایی به بهره برداری برسد.

نجاتی گفت: از محل ماده 180قانون بودجه که در کمیته برنامه ریزی استان نیز مصوب شده مبلغ 130میلیارد ریال برای محرومیت زدایی این شهرستان اختصاص یافته است.

فرماندار شوش در نشست خبری به ضرورت اجرا و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری ، دولت و مجلس است اشاره کرد و گفت: در این راستا خوداشتغالی و کار خانگی مورد تاکید و اولویت است و اعتقاد داریم در این بخش دارای ظرفیت های زیادی هستیم که باید از استفاده شود تا بخشی از اشتغال منطقه به سرانجام برسد.

وی پیگیری راه اندازی کارخانه قند شوش ، برنامه ریزی برای احیا کشت چغندر قند ، تقویت شهرک صنعتی شوش و تلاش و تخصیص 100هکتار برای راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی را کارهای انجام شده برای توسعه و ایجاد اشتغال در منطقه عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان شوش در ادامه از افزایش 43درصدی تولید شکر در مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در سال جاری خبر داد و گفت:امسال 50هزار تن شکر در این مجتمع صنعتی تولید شد که در سال های اخیر یک رکورد محسوب می شود.

نجاتی نوسازی این مجتمع صنعتی که بیش از 50سال از عمر آن می گذرد با هدف افزایش تولید و کاهش هزینه را ضروری دانست و گفت:در این راستا اقدام هایی صورت گرفته است که امیدواریم به ثمر برسد.

فرماندار شوش با بیان اینکه مجوز تاسیس دانشکده میراث فرهنگی و گردشگری در شوش از سوی وزارت علوم صادر شده است گفت: در بهمن ماه امسال این دانشکده دانشجو می پذیرد.

نجاتی راه اندازی این دانشکده را در راستای بهره گیری از ظرفیت های تاریخی و گردشگری منطقه توصیف کرد.

وی از ارتقا ˈواحدˈ دانشگاه پیام نور به ˈمرکزˈ خبر داد و گفت: هم اکنون در مراکز دانشگاهی منطقه چهار هزار دانشجو به تحصیل اشتغال دارند که امیدواریم در سال 1393 این تعداد را به هفت هزار دانشجو برسانیم.

فرماندار شوش برنامه های هفته دولت را که از 24مرداد ماه کلید می خورد فرصتی برای ارتباط بیشتر به مردم و انعکاس عملکرد و خدمات دولت بیان کرد و بدون اشاره به برنامه افتتاح پروژه های عمرانی در هفته دولت گفت: هنوز تعداد پروژه هایی که در هفته دولت در شهرستان شوش افتتاح می شود مشخص نشده است.

وی خدمتگزاری بدون منت و واقعی را از افتخارات مسوولان دستگاههای اجرایی عنوان نمود و افزود: برای پویایی جامعه و ایجاد نشاط در مردم ، آماده انتقادات ، پیشنهادها ، راهکارهای مردم و خبرنگاران و ارباب جراید به ویژه در هفته دولت هستیم.

نجاتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: ارتباط نزدیک ، صمیمانه و صادقانه با مردم از خصوصیات شهید رجایی بوده و این نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد.

وی گفت: مردم سرمایه اصلی نظام و کشور هستند و همه تلاش ها و خدمت در راستای کسب رضایت مندی مردم می باشد. 

شهرستان شوش با 210هزار نفر جمعیت و سه هزار و 800کیلومتر مربع در شمال غربی خوزستان واقع شده و با مرکز استان 100کیلومتر فاصله دارد.

این شهرستان دارای 220 روستا و سه بخش مرکزی ، فتح المبین و شاوور بوده و دارای پنج منطقه شهری می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار