اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
پیام دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت 1 شهریورماه، روز پزشک














هو الحكيم

"و من احیاها فکانما احیا الناس جمیعاً"

                                                               مائده، 32

 

برای تو که پیش از تعلق به خود، به خلق خالقت متعلقی...

  در تقدیر از تو و در یادآوری نامت و مقامت گویاترین زبان ها و قدرترین قلم ها نیز عاجز و ناتوان خواهند ماند...گرانبهاتر از نفس برای آدمی چیست؟...و تو با اذن خالق هستی، این ذیقیمتی ترین هستی خلق را امتداد می بخشی و پاسداری می کنی... بی شک لحظه لحظه ی نفس کشیدنت شایسته برترین ستایش هاست، چرا که این تویی که وسیله ای می شوی برای بودن، ماندن و خندیدن...

اول شهریورماه، زادروز اسطوره جهاني حكمت وطب، شیخ الرئیس ابوعلی سینا مشهورترين دانشمند ايراني در همه زمانهاست که تاثيرگذاري شگرف او بر روي پايه هاي علمي و عملي پزشكي از قرن دوازده تا شانزدهم ميلادي و ترجمه آثارش، به گونه اي بود كه جهانيان وي را به عنوان استاد بي بديل طب و علوم طبيعي و فلسفه شناختند.

انتساب روز پزشك به زادروز اين طبيب برجسته و نامدار پيشينه، افتخار بزرگي براي جامعه پزشكي ايران است و فرصت  مغتنمي است تا یادی کنیم از مقام شامخ و آسمانی پزشکان عزیز و گرانسنگی که تلاش های شبانه روزیشان برای رفاه همنوعانشان بدون وقفه در تمام ایام عمر استمرار دارد و لحظه ای حتی در تاریکی مطلق شبانه نیز انتظار بیمار منتظری را بدون پاسخ نخواهند گذاشت و او را همراه می شوند برای شروعی دوباره و آرامش و لبخندی جان بخش.

اینجانب، به عنوان عضوی کوچک از جامعه سترگ پزشکی سرزمین بزرگمان، يكم شهريورماه که مزین گشته است به نام این سپیدجامگان آسمانی را به همه این عزیزان تبریک و تهنیت عرض می کنم. به قطع یقین، دوران کنونی خدمتگزاری و ادای وظیفه در نظام بهداشتی و درمانی کشور را می توان دورانی طلایی و بی بدیلی تلقي نمود که تمام ارکان سياستگذاري، تصميم گيري و اجرايي كشور عزيزمان، دست در دست هم و یکصدا "سلامت" را زمزمه می کنند و به جزئی ترین مسئله مرتبط با آن نیز توجه درخور شاءنی پیدا نموده اند و این فرصتی استثنائی را برای جامعه بزرگ پزشکی کشور فراهم نموده تا با این حمایت های بی سابقه و تحسین برانگیز از نظام سلامت کشور، بتوانند نقش خود در ارتقاء این مهم را بیش از پیش به خوبی ایفاء نموده و ایران عزیز را به کشوری پیشرفته تر و مجهزتر در حوزه بهداشت و درمان مبدل سازند و درد و آلام جسمی و روحی مردم سرزمینمان را معنادار کاهش دهند.

بر خود لازم می دانم بار دیگر، به نوبه ی خود این روز را به تمام مردان و زنان پزشکی که جانانه در مسیر سلامتی مردم عزیز کشورمان گام بر می دارند و از دانش، تجربه و مهارت خویش برای خدمت به خلق خدا که بالاترین عبادت هاست حداکثر استفاده را می کنند تبریک و شادباش عرض نمایم و برای همه ی تلاشگران سپیدپوش این راه مقدس، سلامتی، توفیق روزافزون و سربلندی را از درگاه ایزد منان مسئلت نمایم.

                                                                                                                                                                            دکتر اسماعیل ایدنی

رئیس شورای عالی نظام پزشكي کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار