شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۴

 

استاندار خوزستان با تاكید بر لزوم ایجاد فرصت های جدید شغلی در استان گفت: اشتغال ایجاد شده در استان تا سال 94 باید به رقم 390 هزار فرصت برسد تا بتوانیم نرخ بیكاری را به هفت درصد كاهش دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، 'سید جعفر حجازی' در این باره اظهار داشت: با توجه به اینكه حمایت از تولید داخلی و وجود تقاضا برای مصرف آن می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار در استان شود به همین دلیل حمایت از تولیدات داخل استان از سوی دستگاه های اجرایی ضروری است.

حجازی با تاكید بر اینكه یكی از مهمترین مشكلات واحدهای تولیدی استان فروش كالاست، افزود: متاسفانه بخش های مختلف استان نسبت به تامین همین كالاهای تولیدی با كیفیت مشابه و یا حتی كیفیتی پایین تر از سایر استان ها و شهرستان ها اقدام می كنند كه این موضوع باید به صورت جدی پیگیری و منتفی شود.

وی با تاكید بر استفاده از تولیدات بومی استان توسط دستگاه های اجرایی تصریح كرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید با اصناف نشستی داشته باشد و مردم را به استفاده از كالای تولیدی استان ترغیب كند و در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

استاندار خوزستان با بیان اینكه فهرست اشتغال سال جاری باید تا پایان هفته نهایی شود، تصریح كرد: اشتغال ایجاد شده در استان تا سال 94 باید به رقم 390 هزار شغل برسد تا بتوانیم نرخ بیكاری را به هفت درصد كاهش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت صیانت از اشتغال موجود در استان خوزستان افزود: با توجه به فعالیت های ستاد تسهیل و همچنین فعال شدن ستاد كشاورزی، رصد كردن واحدهای مشكل دار امكان پذیر شده است.

استاندار خوزستان همچنین بر ضرورت رفع موانع و مشكلات واحدهای تولیدی در راستای تامین سرمایه در گردش و همچنین پرداخت بدهی به بانك ها تاكید كرد و افزود: بانك های استان ضمن حمایت از واحد های تولیدی باید به گونه ای برنامه ریزی كنند كه واحدهای تولیدی به سمت تعطیلی كشیده نشوند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار