اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
در پروژه ی زیلایی اولاً ما به دنبال منطقه ی ویژه انرژی هستیم و منطقه ی ویژه اقتصادی ، قول این را هم از آقای استاندار محترم گرفتیم در جلسه فرمانداری مسجدسلیمان جناب آقای استاندار شریف آورده بودنند برای حل مشکل زمین کارخانه ی آلومینیوم که ما بخشی از اراضی پتروشیمی را طی قرارداد واگذار نمودیم که این کار هم انشالله راه اندازی شود.
همایش بررسی راه های توسعه مسجدسلیمان بزرگ (مسجدسلیمان ، هفتکل، لالی و اندیکا) در مکان سالن سینما هلال مسجدسلیمان برگزار گردید. به گزارش شوشان ؛ پس از خوشآمدگویی پرفسور کرمزاده رئیس انجمن دوستداران مسجدسلیمان؛ سخنرانان دیگر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند. کرمزاده با تقدیر از دکتر داودی گفت : دکتر داوودی نشان دادند که دارای این استعداد و توانایی هستند و می تواند پروژه های بزرگی را به ثمر برساند. بنده اعتقاد دارم آقای دکتر داوودی در این امر یک تنه تلاش نمودند و در این خصوص توانایی های خود را به اثبات رساندند.


در پروژه  زیلایی  به دنبال منطقه ی ویژه انرژی هستیم 
در ادامه داوودی مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان : دلیلی ندارد مسجدسلیمان فقیر باشد فقیر بودنش ناشی از ضعف خود ماست و به کسی هم خرده نمی گیریم بخصوص بعد از انقلاب اسلامی نظام نقش وافری داشته و توجه ویژه ای هم برای آبادی منطقه داشته است. اما به اعتقاد من هر نقطه ای را در ایران نگاه کنیم می ببینیم که آباد شده فرزندان همان نقطه و مردم همان نقطه، نخبگان آن شهر و منطقه موجبات آبادانی شهر و منطقه ی خود را فراهم کردند. اگر مسجدسلیمان توسعه پیدا نکرده با وجود اینکه روی گنج نشسته به طور قطع نخبگان آن در این زمینه باید بیشتر تلاش کنند. 

وی ادامه داد : آینده ی ایران وابسته به گاز است ، نفت در حال تمام شدن است ما تا سالیان سال حداقل تا ۲۰۰ سال آینده می توانیم ادعا کنیم که بر روی منبع گاز ایران می توانیم حساب کنیم، ما اقلاً ۱۸ درصد گاز دنیا را داریم، بزرگترین ذخایر گاز دنیا در ایران است، در مسجدسلیمان که از این نعمت که داریم بر می شماریم برترین ها را و بیشترین ها را دارد، پس چرا توسعه وجود ندارد؟ نعمت بزرگی است که میتوانیم تعبیرش کنیم به پیشرفت ، توسعه، آبادانی و می توان مسجدسلیمان را به گونه ای آباد کنیم که مهاجر پذیر شود و از جاهایی دیگر بیایند اینجا و کار کنند.

داودی ادامه داد: مسجدسلیمان بر بستر چندین مخزن بزرگ گازی است ، دیگران که می خواهند منت بر ما بگذارند که آری مسجدسلیمان را می شود آباد کرد یا نمی شود آباد کرد ، اجازه دهید همین ذخایر موجود در زیر پای ما تبدیل شود به اشتغال ، کار و آبادانی . تا این لحظه که من در خدمتان هستم برای بیش از ده هزار شغل مستقیم طراحی شده، مطالعه شده، مجوز گرفته شده، حتی اراضی مورد نظر از مردم تهیه و تحصیل شده است. تمامی مطالعات انجام گرفته است. 


مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان افزود : در پروژه ی زیلایی اولاً ما به دنبال منطقه ی ویژه انرژی هستیم و منطقه ی ویژه  اقتصادی ، قول این را هم از آقای استاندار محترم گرفتیم در جلسه فرمانداری مسجدسلیمان جناب آقای استاندار شریف آورده بودنند برای حل مشکل زمین کارخانه ی آلومینیوم که ما بخشی از اراضی پتروشیمی را طی قرارداد واگذار نمودیم که این کار هم انشالله راه اندازی شود و موجبات توسعه ی یک منطقه را فراهم نمائیم.من تصور میکنم به زودی شاهد طرح های چشمگیری خواهیم بود منتها مردم ، نخبگان این جمع ، جمع نخبگان جامع مسجدسلیمانی است باید روز به روز مطالبات را از مسئولین مطالبه کنند .

 حول مطامع سیاسی هیچ شخص یا گروهی نخواهیم بود
در ادامه دکتر مجید نبی پور استاد دانشگاه شهید چمران اهواز، و عضوانجمن دوستداران مسجدسلیمان گفت : ما به دنبال حل مشکلات مردم و پیگیری خواسته ها و تقاضاهای آن ها با ایجاد ارتباط و تعامل با مدیران کل در استان و دیگر مسئولان کشور هستیم و این انجمن هیچ گاه به دنبال سیاسی کاری نیست. نبی پور ادامه داد :  ما دسته بندی ها و جناح های سیاسی را می دانیم.                                     
 ولی نمی خواهیم زیر هیچ پرچم سیاسی و دنباله رو هیچ شخصیت سیاسی باشیم و بنده معتقدم بقاء انجمن دوستداران مسجدسلیمان در عدم دخالت در دسته بندی های سیاسی و همچنین عدم اجازه به ترویج طایفه گری در داخل انجمن است. اما درب این انجمن به روی همه کسانی که مسجدسلیمان را دوست دارند باز است حتی اگر مسجدسلیمانی نباشند.

 این استاد دانشگاه بیان داشت:  ما می خواهیم این انجمن عمر طولانی داشته باشد به همین سبب حول مطامع سیاسی هیچ شخص یا گروهی نخواهیم بود و اگر کسانی به نیت سیاسی کردن انجمن قصد ورود به آن را دارند تقاضا دارم جلو نیایند و خودشان را به زحمت نیندازند.دکتر نبی پور که دارای مدرک دکترای کشاورزی از انگلستان است گفت: ما نمی توانیم همه مردم را در پتروشیمی، آلومینیوم و یا در نفت و گاز مشغول به کار کنیم و باید جایگاه غیر صنعت را هم تعریف کنیم بنابراین باید به دنبال دیگر مشاغل پایدار هم برویم که به نظرم با توجه به تحقیقات علمی اینجانب، این منطقه در بخش کشاورزی دارای استعدادهای بالقوه ای است و می توانیم در این بخش با برنامه به جلو حرکت کنیم.استاد دانشکاه شهید چمران اهواز ادامه داد: قبل از انقلاب ۵۲ درصد مردم روستا نشین و ۴۸ درصد شهرنشین بودند اما اخیراً این نسبت به ۲۵ درصد روستایی و ۷۵ درصد شهری تغییر یافته است و این یعنی که کشاورزی را رها کرده ایم. 


این استاد دانشگاه بیان داشت: باید ببینیم استعدادهای مسجدسلیمان در چه جایی است و در آنجا برنامه ریزی کنیم که به نظرم بخش کشاورزی یکی از این موارد مستعد است. عضو انجمن دوستداران مسجدسلیمان ادامه داد: طبق تحقیقات صورت گرفته هر سال در بارندگی ها نزدیک به یکصد میلیون مترمکعب آب در حوالی مسجدسلیمان هدر می رود که می توان با احداث سد در مسیرهای مختلف و جلوگیری از هدر رفت آب آن را در بخش های مختلف از جمله پرورش ماهی، تبدیل اراضی دیم به آبی، احداث سایت های گردشگری و غیره مورد استفاده قرار دهیم که هم زمینه اشتغال پایدار را فراهم می کند و هم کمک شایانی به رونق و آبادانی منطقه می کند و یا با استفاده از بخشی از آب پشت دو سد مسجدسلیمان می توان هم در بحث شیلات و پرورش ماهی اقدام کرد و هم می توان تپه ها را با استفاده از این آب تبدیل به جنگل های زیبا نمود.

باید برای سرمایه گذاران در مسجدسلیمان فرش قرمز پهن کرد
در ادامه  سرکار خانم سهرابی معاونت پشتیبانی فرودگاه های استان به بیان نقطه نظرات خود بدین شرح پرداخت:  باید تولید و سرمایه داشته باشیم زمانی که سرمایه گذار می آید و کار قشنگی مثل پتروشیمی را که همه ی مسئولین دخیل بودند  اجازه ندهید که کسی بخواهد بخاطر منافع شخصی خودش موی دماغ کسانی شود که سرمایشان را برداشته و آوردند و به دنبال برون رفت فقر و فلاکت از این شهر هستند.مدیری که نباید ها را باید کند مدیر است، زحمتکشان کسانی هستند که خواسته ای ندارند. پس از پیگیری های پی در پی و گرفتن نامه ، در خدمت استاندار جلسه ای تشکیل شد که استاندار در آن جلسه با بیان اینکه هیچ مدیری حق اما و اگر ندارد ، خیلی کمک و پوشش کردند.


سهرابی ادامه داد: وقتی صحبت از توسعه و برون رفت میکنید باید سرمایه داران را حمایت کنید .امسال به فرموده ی مقام معظم رهبری سال مدیریت جهادی است . مدیر خوب را باید تکمیل کنیم ، حمایت کنیم ، باید برایش ارزش قایل شویم . خوشحالی بنده و جناب کرم پروفسور  شبی بود که حرکت موفقیت آمیز و بدون مشکل پتروشیمی را رو به جلو دیدیم و این امر باعث میشود که مردم از فقر و بدبختی نجات پیدا کنند . خواهشمندم از مسئولین که دریابند این مردم ساده و دوست داشتنی را ، مردمی که خون دل خوردند ولی برای ارزش های نظام جامعه ی اسلامی سکوت کردند.

در ادامه سردار کریم پور از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به ایراد نقطه نظرات خود پرداخت :از ناتوانی هایی که در گذشته اقدام شده و به هیچ نتیجه ای نرسیده گفته شد ، ما باید در این جلسات نیرویی را که توانایی دارد و از توانستنش میگویند که می تواند تغییر بدهد یا تاثیر بگذارند را پیدا و انتخاب کنیم. هوشنگ فرجی چهره فرهنگی به بیان نقطه نظرات خود پرداخت : هر پروژه ای نیاز به همیاری و امید دارد برای همیاری و همبستگی همگی امید داریم که با کمک دوستان و همشهریانمان و انجمن دوست داران مسجدسلیمانی و با وجودتان از این امور استفاده کنیم.


سوارنژاد:  توسعه منوط به تفکر توسعه ای است
 جناب آقای علی سوارنژاد کارشناس امور فرهنگی به بیا نقطه نظران خود پرداخت.سوارنژاد گفت: ما مشکل تفکر داریم و بحث ما بحث شاهینی است که بر درختی نشسته و نمی توانست پرواز کند ، اما بالاخره پرواز کرد.مشکل ما مشکل تفکر است و تغییر تفکر است . استاد نبی پور ، جناب داوودی و دیگر عزیزانی که صحبتی کردند و عنوان نمودند مسائلی را ، این مسائل استاد و شاگردی است . مخاطبان می خواهند یاد بگیرند ، ما وقتی می خواهیم صحبت کنیم باید ببینیم مخاطبان ما مانند شاگردان می خواهند فراگیری بکنند و مدرکی را کسب کنند برای خدمت به جامعه یا نه ؟؟

وی ادامه داد: تفکر بایستی تغییر کند ، ما به نفتمان مینازیم ، صحبت هایی میشود در خصوص با نفت و اولین های مسجدسلیمان که امروز آخرین ها هم نیستیم. ما به بحث هویت شهری و فرهنگ شهری نپرداختیم.سوارنژاد بیان داشت: خیلی از سرمایه هایی که در مسجدسلیمان وجود دارد ناشناخته است ، ما دوباره به بحث های گذشته می پردازیم و دوباره فرداییی شاید بیاید که پتروشیمی افت کند و شود همین مسجدسلیمان و همین هفتگل و همین لالی ، لذا توسعه منوط به تفکر توسعه ای است .


سوارنژاد ادامه داد: من دو مورد را ذکر میکنم : برای شهر مسجدسلیمان باید حرفه ای عمل کنیم ، نگاه حاکم بر مسجدسلیمان یک نگاه تحقیر آمیز است .از دو منظره باید به قضایا نگاه کنیم :یک بحث داریم ، اصالت و اباهت قومی و عظمت قوم و تاریخی و جایگاه تاریخی و نقش تاریخی و همه ی آنها جغرافیایی دارد که جغرافیای بختیاری است .یک بحث داریم ، که بحث مسجدسلیمان است ، شهری که می گویند نماد همزیستی مسالمت آمیز بوده است .زمانی که بحث مسجدسلیمان مطرح می شود همه ی عناصر و عناوینی که می تواند به آبادانی شهر کمک کند باید فراخوان شوند ، همه ی کسانی که دل در گرو مسجدسلیمان  دارند باید فراخوان شوند .


این کارشناس مسایل فرهنگی بیان داشت:  نمی توانیم بیاییم و بپردازیم این آفتی که امروز دامان کلان شهر اهواز و مرکز خوزستان به آن مبتلاست همین را به درون بدنه ی شهری خود تزریق کنیم .اگر بحث توسعه و عمران و آبادانی در شهر مسجدسلیمان مد نظر است ، بایستی تمامی عناصری که می توانند محقق بکنند این مساله را ، ما اینها را دعوت کنیم و فراخوان کنیم .زمانی در مسجدسلیمان بازاری وجود داشته که بازار قدیم مسجدسلیمان بوده و ۴۷ مغازه در آن موجود بوده که انواع صنایع دستی را تولید می کردند ، اولین کارگاه نمد مالی ها و در اینجا بوده است. سوارنژاد گفت:  اکنون این بازار مخروبه شده و به بازار آهن فروشان تبدیل شده است ، هیچ چیزی از قدیم در آن نمانده ، تردد سخت ، زیبایی صفر از لحاظ منظره ی شهری نمایی وجود ندارد (تشویق فراوان میهمانان را بهمراه داشت) .

بنده صحبتی با مدیر کل میراث فرهنگی داشته ام در خصوص این بازار ، زمانی بنده مکتوبی نوشتم و خدمت ایشان دادم و پیشنهادی هم به جناب باقرفر دادم که این بازار را بازسازی کنید و به صنایع گردشگری دهید .اگر بازار (بازار قدیم) را بازسازی کنیم برای توسعه ی گردشگری من قول میدهم ۵۰۰ شغل ایجاد میکند .بعد گذر از سنت به مدرنیسم را بسیار زیبا تصورش مجسم میکند و به نمایش می گذارد و بحث دیگر آن بزرگی و عظمت قومی ساکنان این شهر را به رخ مسافرانی می کشد که فقط برای سیاحت می آیند و آن چیزی را که می بینید عظمت ، شکوه و هنرمندی و شجاعت یک قوم است . از هنرمندی چه می خواهیم بگیریم به نمایش بگذاریم ، با برآوردی که من داشتم این بازار قدیم فکر نمیکنم بیشتر از ۴ میلیارد خرج داشته باشد ، ما باید ظرفیت هایمان را بشناسیم و بیاییم برای توسعه ، نگاهمان را تغییر دهیم . نخبگان این رسالت را دارند که بیایند و در تغییر نگاه ها کار کنند .

باید شهرمان را به عنوان شهری که آمادگی لازم برای احداث پروژه های بزرگ دارد را معرفی کنیم
سخنران بعدی جناب مهندس اسماعیل فرهادیان عضو و دبیر انجمن و کارشناس ارشد مخازن نفت به ایراد دیدگاه های خود پرداخت : فرهادیان گفت: سال ۱۳۷۹ مسجدسلیمان به عنوان بهره برداری نفت و گاز تصویب شد . ۱۳ میدان نفتی و گازی در مسجدسلیمان بوده و مسجدسلیمان ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت در ایران دشته است ، در هر بشکه نفت ، ۲۵۰ فوت مکعب گاز آزاد می شود.

بررسی های هیدرولیکی انجام دادیم جهت چرخه ی مخزن نفت برای سالم ماندن و استفاده ی همیشگی از آن و صرفه جویی در انرژی مخزن .اقداماتی صورت گرفته شد که فاز یک توسط شرکت کانادایی و چینی ها انجام دادند ، هشت بار تولید داشتند روزی ۲۵ هزار بشکه، از این مقدار یک چهارم این مخزن مسجدسلیمان تولید شد .بدنبال راهکار هایی  برای رفع مشکلات هستیم که بتوانیم فاز یک را راه اندازی کنیم و فاز دوم را هم با وسعتش طبق برنامه ریزی اجرا کنیم .هر پروژه ای در مسجدسلیمان زیربنای آن نفت و گاز است .


در دستور کار باید توسعه ی مخازن نفت و گاز را داشته باشیم تا بتوانیم میزانی نفت و گاز آماده داشته باشیم و بتوانیم پیشنهاد احداث پتروشیمی و آلومینیوم سازی و غیره را داشته باشیم در غیر این صورت بدون نفت و گاز این امکانات در مسجدسلیمان صورت نمیگیرد . ما در مسجدسلیمان ۱۳ مخزن نفتی داریم که ۳۰ مخزن نفت و گاز در دنیاست حدود ۱۴ گنبد نفتی است که اینها باید پیدا و اکتشاف شوند در واقع در نقشه های ما هستند که در ناحیه ی ۳۰ هزار کیلومتری مسجدسلیمان وجود دارند .

در جمع حدود ۴۰ پروژه ی نفتی و گازی در مسجدسلیمان قابل تعریف است . بخش هایی نیز انجام هم شده است .میدان زیلایی دو میدان بزرگ نفتی و یک میدان بزرگ گاز که گازش هنوز کشف نشده است اما قابل کشف هستند و میدان لالی نیز همینطور دو مخزن بزرگ نفتی و یک مخزن بزرگ گازی هنوز کشف نشده را دربر میگیرد هدف من در رابطه با سخنانم البته با توجه به سخنان جناب دکتر داوودی ، اگر ما بتوانیم از کارشناسان توسعه میدان نفتی و گازی کمک کنیم و انجام دهیم ، ما تا سال ها و یا حتی تا دو قرن دیگر مشکلی نخواهیم داشت . ما باید نفت را تولید کنیم که شهرمان را به عنوان شهری که آمادگی لازم برای احداث پروژه های بزرگ دارد را معرفی کنیم .

باقرفر:  ما ۱۰۶ سال با نفت بودیم و از نفت بی بهره
 داریوش باقرفر چهره فرهنگی و ریاست اسبق اداره ارشاد اسلامی مسجدسلمان به بیان نقطه نظرات خود پرداخت. باقرفرگفت: خلاصه ای از آنچه که گفته شد و جمع بندی که به عهده ی پروفسور کرم زاده است که استاد همگی ماست .اشارات خوبی در بحث توسعه شد ، اما ضمن احترام به اساتید اهل فن در صنعت نفت ، ما ۱۰۶ سال با نفت بودیم و از نفت بی بهره ، اما منبع مسجدسلیمان تنها نفت و گاز نبوده . ما غافل بودیم از گنج های دیگری که داریم مثل بحث آب و زمین برنامه ریزی نکردیم و نداشتیم . استاد همه ی ما در بحث کشاورزی استاد نبی پور هستند که فرمایشات گوهرباری و مطالبات خوبی را داشتند .و اما ما بازدیدی داشتیم با بچه های انجمن خبرنگار از دریاچه ی پشت سد گتوند ضمن اینکه جناب نبی پور فرمودند و اشاره کردند در رابطه با بحث گلگیر و بندهای خاکی را مطرح کردید اما طول ۱۰۰ کیلومتری حاشیه ی پشت سد را احتمالا فرصت که نبود ذکر نشد ، مسئول جهاد سازندگی خیلی دردودل داشت در رابطه با این موضوع و من در این موقعیت میخوام از انجمن دوست داران اساتید در فرمایش بسیار منطقی جناب کریم پور که فرمودند بحث پیگیری است و مشکل ما در پیگیری است . بزرگترین خطری هم که در بحث فرهنگی است فاصله ی نسل هاست که خیلی خطرناک است.

میگویند کسی کاری نکرده ، کارهای زیادی شده اما مسجدسلیمان عقب ماندگی اش زیاد است و چاهی است که هرچه به درونش بریزید پر نمی شود . این بدین معنا نیست که در گذشته کاری صورت نگرفته ، ما مشکل بودجه داریم ، من احساس می کنم پروژه های جدید هرچقدر هم تلاش پشت شون باشد سخت تایید می شود. چون پروژه های مانده ی زیادی داریم .بنابراین من می گویم مطالبات مردم مسجدسلیمان طرح هایی است که به اجرا در نیامده است آنها را دنبال کنید شاید بتوانید موفق شوید . مثلا در بحث فرودگاه ، با توجه به گفته ی خانم سهرابی ، نفی گذشته نکنیم ف تلاش گذشتگانمان را زیر پا نگذاریم .

شما بیایید این برنامه ها را اجرا کنید ، هم خاصیت دارند و هم نیاز ضروری هستند .بحث قول و وعده هایی که در موقع ساختن سد مسجدسلیمان داده شده توسط وزیر نیرو ، توسط جناب آقای مهندس زحمت کش معاونشان و مسئول پروژه های سد مسجدسلیمان که هیچکام اجرا نشد.آبیاری کردن زمین های اطراف سد ، یکی از وعده ها هم این بود ، ما شاهدان هستیم ، در سفر افتتاح رئیس جمهور ، اینها را دنبال کنید . برای آبیاری کردن ۵۰۰ هکتار زمین مسجدسلیمان دستور اکید از طرف مقام معظم رهبری داده شد که اجرا نشد ، این را دنبال کنید .دنبال کردن طرح های جدید خیلی بعید است به نتیجه برسد . مانند پتروشیمی که خیلی ها تلاش کردند در گذشته و اکنون دارد به تحقق می رسد و دیگر اینکه ما اطلاعات غلط به نسل جوان مان ندهیم که این گناه کبیره است . ما بین این نسل جوان و نسل اول انقلاب فاصله نیندازیم ، نسل اول انقلاب در پیروزی ، نگه داشتن و سازندگی انقلاب نقش داشتند .

ممکن است در برخی مدیران کم کاری و سهل انگاری شده ولی همه خیانت نکردند، خیلی طرح هایی که اکنون دارد به نتیجه می رسد فکر و طرح آنها بوده است . طرح های سفر ریاست جمهوری به مسجدسلیمان اجرا نشده است ، مصوبه ی دولت است این طرح حتما باید اجرا شود .جناب دکترنبی پور ما همه بدنبال سه گزینه هستیم : اشتغال ، رونق اقتصادی ، تولید شما همان طرح ها را دنبال کنید ، طرح های عام المنفعه وزارت نفت را دنبال کنید ، یکصد پروژه تعریف شده ریال طرح هایی که کاهش یافته به اولیت های دوم و سوم آنها را دنبال کنید . اولویت اول طرح هایی است که در حال اجرا است ، برخی افتتاح شده و بخشی به دلیل نبود اعتبارات معطل اعتبارند . در بخش دوم طرح هایی جالبی بود که فراموش شده اند ، اما برادران صنعت میگویند نه فراموش نشده اند . آقای دکتر اینها را پیگیری کنید .جناب دکتر کرم زاده اگر می توانید فقط کمک کنید که پیوند نسل اول و دوم و سوم انقلاب را محکم کنید و این شکاف را از بین ببرید که این خطری فرهنگی است برای ما .

دکتر کرم زاده : مسجدسلیمان به زودی مهاجر پذیر می شود 
آخرین سخنران جناب آقای پروفسور امید علی شهنی کرم زاده ریاست محترم انجمن دوستداران مسجدسلیمان به جمع بندی و نتایج همایش پرداخت. پرفسور کرم زاده بیان داشت :امشب همگی حسابی استفاده کردیم و متخصصین و کارشناسان ما پتانسیل مسجدسلیمان را یادآوریمان کردند ، بهتر است همه ما مثبت فکر کنیم ، هیچکدام از کارهای ما با همدیگر تناقض ندارد و به بهتر شدن آینده فکر کنیم . مشکل از ماست که از گذشته و تاریخ مان چیزی نمی دانیم .ما دوست داریم برای مسجدسلیمان کاری انجام دهیم که امیدی باشد و حاضریم برایش از کار و زندگی خودمان بگذریم . پروژه ها تا ۵ یا ۶ سال آینده جواب می دهد ، جوانان ما باید از الان شروع به افزایش تخصص خود کنند ، جوشکاری یاد بگیرند ، برقکاری یاد بگیرند و غیره یاد بگیرند که انشالله با راه اندازی انجا فقط بدنبال نگهبانی نباشند . جناب دکتر روحانی اشاره ی خوبی کردند که شهرهای نفتی ایران انجمن های NGO هایشان را باید بیشتر کنند ببینند چگونه می توانند توسعه اش بدهند و انتقال بدهند و تشکر و تحسینی دارم از طرح های جناب دکتر نبی پور . انشالله پتروشیمی و آلومینیوم راه اندازی و اشتغال زایی می شود و به گفته ی دوستان مسجدسلیمان به زودی مهاجر پذیر می شود .

تجربه ی بنده این را می گویید که اینها همه جایشان خوب است . اینها همگی بستگی به ارتباطات کوتاه و جاده های کوتاه دارد ، جاده ی مسجدسلیمان اهواز باید کوتاه ترین فاصله را داشته باشد ، تردد انسان ها زمانی که آسان شود دیگر نیازی به تلاش نیست با این کار مسجدسلیمان از بن بست همیشگی در می آید و توسعه اش همیشگی می شود. اولین نیاز برای همه ی جریانات جاده است ، از همین الان تا قبل از افتتاح پتروشیمی ابتدا باید جاده مهیا شود . همه ی مسایل به جاده های کوتاه و درست و حسابی نیاز دارد .

جاده هایی باید ساخته شود که برای مسجدسلیمان مفید باشد ، جاده است که پیوند می دهد مسجدسلیمان را با همه ی نقاط ، جاده بستر را فراهم میکند که خیلی از طرح ها انجام شود . جاده است که بستر را فراهم میکند و اصل کار برای ورود سرمایه گذار ، پتروشیمی ، آلومینیوم ، طرح های گردشگری و کشاورزی و غیره است. من چند وقت پیش گذری داشته ام در مسیر سدهای گدار و شهید عباسپور واقعاً دیدم جاده آن یک جاده مال رو است که یک نا امیدی بوجود می آورد.

 این در صورتی است که در دیگر سدهای کشور که من بازدید داشته ام جاده های آن در بهترین سطح و قابل قیاس با بهترین جاده های دنیا اجرا شده حتی میتوان گفت بهتر از جاده های موجود در آمریکا می باشد. جاده باید به شکلی مسیر یابی شود که نگاه به چشم انداز ۲۰ سال به بالا باشد و نگاه این نباشد که مسیر آن منتج به زمینهای قوم و طایفه ای خاص باشد و باید مسیرهای انتخاب شود که ۱۰۰ به نفع مسجدسلیمان و مردم منطقه باشد.انجمن دوستداران مسجدسلیمان از طرحی که در آن بهترین کارشناسی صورت گرفته و بهترین گزینه و کوتاه ترین مسیر باشد حمایت می کند.جاده و هتل اصل کار جلب توریست و اصل کار آوردن صنایع است .در پایان سخنان پروفسور کرم زاده جمعی از حضار به صورت پرسش و پاسخ و تریبون آزاد به بیان مشکلات موجود در منطقه پرداختند و ایشان قول پیگیری و کارشناسی مسائل مورد نظر را دادند.

از طرف انجمن دوستداران مسجدسلیمان به صورت نمادین لباس عضویت و داوطلبی افتخاری هلال احمر به جناب پروفسور کرم زاده اهدا شد و به همراه قیام میهمانان گرامی که با تشویقشان این امر را تحسین نمودند .

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مسجدسلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
comment
0
0
comment با سلام لطفا به آقای ... بفرمایید شما بعد از20 سال لطف کنید تکلیف منازل ما را ک با پول ما عضوهای قدیمی رفتید داربست زدید برای اعضای غیر فرهنگی جدید و حاضر نیستید وضعیت ما را به دلیل عدم تعهد کاری بلاتکلیف رها کردید مشخص کنید آقای محترم ..... پول ما رفت برای .....شما .جالب است که ایشان فرمودند به وام مسکن اعضا دیر کرد تعلق می گردد و ما فرهنگیان بیچاره باید ضرر بدهیم چون اقا وام را گرفتند وهنوز منزلی تحویل ندادن از یک طرف پول اجاره منزل بدهیم از یک طرف هر بار پول به تعاونی مسکن فرهنگیان !
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار