شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸

مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه چهار گفت: خريد گندم به نرخ خريد تضميني دولت از اوايل ارديبهشت ماه سال جاري شروع و تا كنون 300 هزار تن گندم خريداري شد و حدود 100 ميليارد تومان به حساب كشاورزان پرداخت شده است.

شهباز خواجوي عنوان‌كرد: سهم خريد گندم معمولي 295 هزار تن و گندم دروم 5 هزار تن مي‌باشد و خريد تا پايان مردادماه ادامه خواهد داشت.

وي افزود: با توجه به اين‌كه در بعضي از نقاط استان از جمله شمال و شمال شرق، معمولا فصل برداشت با تاخير آغاز مي‌شود و در نتيجه اگر گندمي آماده عرضه باشد مراكز ما در آن مناطق فعال هستند و اقدام به خريد اين محصول خواهند كرد.

همچنين براساس اعلام اداره تعاون روستایی اهواز تاكنون بیش از 95 هزار تن گندم مازاد بر نیاز كشاورزان به نرخ تضمینی خریداری شده است.

رییس اداره تعاون روستایی اهواز گفت: این میزان گندم توسط 7 مرکز خرید در شهرستان‌های اهواز و باوی وابسته به شرکت‌های تعاونی روستایی امید، انقلاب، آفاق، اقتصاد، اعتصام، آرمان و رسالت از 2 اردیبهشت‌ماه تاکنون خریداری شده است.

سیدشریف موسوی افزود: 13 مركز خريد گندم شامل 7 مركز سازمان تعاون روستايي و 2 سيلوي آذرپيكان و شهيد رجايي و 4 كارخانه آرد کار خريداري گندم از كشاورزان اهواز را انجام مي‌دهند. 78 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اهواز زيركشت گندم قرار گرفته و پيش‌بيني شده امسال 200 هزار تن گندم مازاد بر نياز، از كشاورزان خريداري شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار