اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
شهردار اهواز :
نهاد شورا از منظر بنده و همکارانم در شهرداری اهواز؛ چشم بینای شهروندان و صدای رسای آن هاست. شورا از این رو نهادی مقدس بوده و کارویژه ای خطیر بر عهده دارد. از این جهت است که هر گونه تلاش برای ایجاد تشتت رای و مقابله گری در میان شورا و مجموعه مدیریت شهری را خیانت به اعتماد شهروندان و در تضاد با رسالت خدمتگذاری در جامعه اسلامی می دانم.
سید خلف موسوی شهردار کلانشهر اهواز طی نگارش نامه ای به تبیین نقطه نظرات و مواضع خود در چگونگی تعامل  با شورای اسلامی شهر اهواز پرداختند، متن این نامه که برای پایگاه خبری شوشان ارسال شده است بدین شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای «حسین حیدری» عضو محترم شورای اسلامی شهر اهواز در واکنش به سخنان یکی دیگر از عزیزان عضو شورا نسبت به این حقیر؛ مطالبی را عنوان کرده اند که بدین وسیله لازم دیدم مراتب تشکر و سپاس خود را از نکته سنجی، روحیه آزاد و شجاعت ایشان که از خانواده های اصیل و افتخارات کلانشهر اهواز می باشند اعلام دارم و صادقانه از سایر اعضای محترم شورا نیز که با حمایت و تاییدات خود این بنده را مورد لطف خود قرار دادند، قدردانی می نمایم.

البته برای آن برادر عزیز و منتقد نیز در راه ادای رسالت سنگین و خطیر خدمت به مردم؛ آرزوی توفیق و موفقیت دارم و نه تنها از نقد و مطالب عنوان شده از سوی ایشان گله و شکایتی ندارم بلکه از هر گونه نقد دلسوزانه و منصفانه ای استقبال می نمایم. چرا که اعضای محترم شورا به دلیل وظیفه نظارتی و قانونی که بر عهده دارند در راه ادای وظیفه قانونی خود مطالبی را عنوان می کنند که گرچه باید مطابق با واقع و عدالت و انصاف باشد اما در نهایت چون در راستای صلاح شهر و بهبود وضعیت موجود بیان می شود باید مورد توجه، تامل و دقت قرار گیرد.

آن چه مایه مباهات و خوشحالی بنده است فضای تعامل و وحدتی است که امروز در سایه سار هدف مقدسِ خدمت در میان اعضای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری در شهرداری اهواز شکل گرفته است. بدیهی است ما در آغاز راه هستیم و تجربه فعالیت گروهی و شورایی ممکن است در ابتدا با نارسایی هایی مواجه شود؛ آنچه حائز اهمیت است هدف مقدس خدمت است که می باید روشنگر راه ما باشد.

از این منظر، هر گونه انتقاد، تذکر، پیشنهاد را حق قانونی اعضای شورای شهر می دانیم و برای وظیفه نظارتی آن ها احترام قائل هستیم.

شهروندان پیگیر و قدرشناس اهوازی نیز نگران نباشند؛ شورای چهارم در مسیر خدمت قرار دارد و مباحث داخلی این شورا که نشان از پویایی و بالندگی این نهاد شعورمند دارد هیچ گونه تعللی در جریان خدمترسانی ایجاد نخواهد کرد؛ چرا که شهرداری اهواز با پشتوانه و دلگرمی اعضای محترم شورای شهر گام های بلندی برای تغییر وضعیت موجود و بهبود چهره شهر برداشته است.

بنده از یازده ماه پیش که با توکل به ذات اقدس الهی و با اعتماد اعضای شورا، راه خدمت به شهروندان اهوازی را آغاز کردم؛ در همان ابتدا با خود و خدایم عهد بستم لحظه ای را برای خدمت به خلق و دستگیری از شهروندان فرونگذارم. کاری نکنم که خدای ناکرده متضمن منافع شخصی، باندی و گروهی باشد. امضایی نداشته باشم که منجر به تضییع حقی شود. با مردم شفاف و صادقانه سخن بگویم. وعده های غیر عملی و اغواگرایانه ندهم و تصمیمات خلق الساعه و شعاری نگیریم.

با این راهبرد و با رویکرد خدمت رسانی بی منتِ جهادی به همه نقاط شهر و همه شهروندان و رفع تبعیض در اختصاص پروژه های شهری و بهره مندی ها و بسط مفهوم عدالت اجتماعی در شهر پای به عرصه گذاشتیم. بی گمان آنچه امروز در این بازه زمانی کوتاه به وقوع پیوسته است مرهون همراهی، نظارت و پیگیری اعضای محترم شورای اسلامی شهر اهواز می باشد.

نهاد شورا از منظر بنده و همکارانم در شهرداری اهواز؛ چشم بینای شهروندان و صدای رسای آن هاست. شورا از این رو نهادی مقدس بوده و کارویژه ای خطیر بر عهده دارد. از این جهت است که هر گونه تلاش برای ایجاد تشتت رای و مقابله گری در میان شورا و مجموعه مدیریت شهری را خیانت به اعتماد شهروندان و در تضاد با رسالت خدمتگذاری در جامعه اسلامی می دانم. در این میان، خدمت بی منت و جهادی کلید واژه توسعه و آبادانی شهر مظلوم اهواز است که با وحدت و همبستگی موجود میان مدیریت شهری به عنوان مجری و شورای شهر به عنوان ناظر و ترسیم کننده خطوط کلی محقق خواهد شد.

اصولاً در مسابقه خدمت، جای و نام و سابقه و اندازه مهم نیست؛ آن چه حائز اهمیت است کارایی و میزان رضایتمندی عمومی است. شورا بازتاباننده خواست و مطالبات اجتماعی است. شهرداری نیز مجری این مطالبات است که لاجرم با زبانی علمی و ساختاری منطقی و در چارچوب برنامه های بالادستی ابلاغ خواهد شد و مورد توجه قرار خواهد گرفت. این فرآیند باید با سهولت و اطمینان و روانی در جهت کسب رضایت عمومی به حرکت خود ادامه دهد. اخلال در روند این همکاری مشترک؛ قطار خدمت را در بستر مدیریت شهری با سکته روبرو می سازد که این امر سزاوار مردمی در شهر اهواز نیست که دین خود را به فرموده امام راحل به اسلام ادا کرده اند.

این جانب با افتخار؛ مدت فعالیت خود به عنوان منتخب شورای چهارم اهواز را یکی از بهترین فرازها از دوره خدمت خود در سه دهه گذشته می دانم و معتقدم شهر اهواز به دلیل مشکلات تاریخی، ساختاری و زیرساختی که از گذشته تا کنون بر آن تحمیل شده است از کمبود شدید امکانات، منابع و استانداردهای زندگی شهری رنج می برد. قاعدتاً و منطقاً شهردار اهواز یا مجموعه مدیریت شهری از درمان و التیام همه زخم ها و رنج های اهواز عزیز به تنهایی عاجز است و امید خدمت به یاری و مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر و همه نخبگان دلسوز بسته است که با توش و توانی که از تجارب گذشته و تخصص های خود برگرفته اند، نسخه ای شفابخش برای رفع محرومیت ها و تغییر و بهبود وضعیت موجود ترسیم کنند تا شهرداری با مساعدت همه نهادها و ارگان ها، فعل خدمت را صرف نماید.

بنده همانگونه که در عرصه شهر اهواز به حاشیه و متن، شمال و جنوب و دور و نزدیک معتقد نیستم در برخورد و تعامل با اعضای محترم شورای اسلامی شهر هم قائل به اقلیت و اکثریت، گروه حامی و منتقد و این طرفی و آن طرفی نیستم. مجموعه نهاد شورای شهر ناظران امین، مشاوران دلسوز و راهبران مهربان مدیریت شهری می باشند که باید با تعامل و مفاهمه با همکاری بدنه خدوم، تلاشگر و جهاد شهرداری اهواز مشکلات و موانع را از پیش روی خود برداریم.

فروتنانه خود را برادری خدمتگذار برای شهروندان عزیز اهوازی می دانم و تاکید همیشگی دارم که تک تک مدیران شهرداری می بایست مدال نوکری مردم اهواز را با افتخار و اعتقاد بر سینه داشته باشند. از همین فرصت استفاده می کنم به شهروندان و افکار عمومی و رسانه ها اطمینان می دهم که اعضای محترم شورای اسلامی و مجموعه مدیریت شهری در کلانشهر اهواز با درک شرایط خطیر موجود، نیاز شهر برای کار و تلاش و لزوم حفظ آرامش و امنیت روانی شهروندان، بهترین تصمیمات را اتخاذ خواهند کرد.

فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصارِ…

سیّد خلف موسوی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۵
comment
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
2
2
comment آقا سید مرد بزرگی است،خدا به ایشان صبر دهد.
comment
مهدی
|
United States
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
1
2
comment بزرگواری سیدخلف موسوی
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
1
2
comment گام بزرگ موسوی برای حفظ همبستگی و شتاب روند عمران و سازندگی
بدون تردید مدیریت شهری و خدمت رسانی به شهروندان جز در سایه همبستگی و همراهی مجموعه شورا و شهرداری امکان پذیر نیست.
مردم اهواز پس از جریانات ،تنش ها و کشمکش های فرسایشی شورای دوره سوم متحمل زیان ها و ضررهای فراوانی شدند بطوریکه ضمن انحلال شورا فرصت های مهمی که می توانست در تسریع فرایند توسعه شهر اهواز نقش ایفا کند از دست رفت.
اختلاف نظر و تصمیم گیری در چارچوب قانون و دموکراسی از زیبایی های پارلمان شهری است اما وقت کشی و حرکت برجاده یکطرفه سهم خواهی سهم مهلکی که راه را برای نفوذ فتنه انگیزان از رهگذر ادعای افشاگری و تکرار بگم بگم های دوران افراطی گری خواهد گشود که حاصلی جز سلب اسباب آرامش شهروندان نخواهد داشت.
مقام معظم رهبری در دیدار با مسولان سیاست خارجی از کسانی که بر اعصاب مردم حرکت کرده و موجب سلب آرامش افراد جامعه می شوند ابراز نگرانی فرمود ،پس شایسته است کسانی که با رای این مردم خوب فرصت خدمت به این شهر آکنده از محرومیت را یافته اند نباید با ناسپاسی و با ایجاد درگیری سیاسی موجبات سلب آنرا از خود فراهم سازند.
در این مدت وبرای انتخاب هیات رییسه شورای شهر اهواز شاهد حرکت ها و نطق های دور از شان نمایندگان منتخب مردم بوده ایم و در حالی که شهروندان ما منتظر افتتاح دهها پروژه عمرانی در دست اقدام مدیریت شهری بوده و لحظه شماری می کنند ، این اقدامان باعث تشویش اذهان گردیده و مردم اهواز را آزده خاطر کرده است.شنیدن پیام همبستگی و همدلی از سوی هر فردی از این مجموعه می تواند امید را در دل مردم زنده کند.
پیام جناب آقای مهندس موسوی و عبارت ها و واژگان متواضعانه ایشان طلیعه آغاز یکدلی و همراهی است .این پیام در واقع حجت را تمام می کند که مجموعه شورا و شهرداری مسیر خدمت و تلاش مضاعف را برگزیده و این روند برگشت ناپذیر است ،انتظار می رود اعضای شورا همچون جناب حیدری با اطمینان بخشی به شهروندان حکایت انتخاب هیات رییسه را به پایان برند و امید را در دل مردم زنده کنند.
در اینجا مجددا از پیام متواضعانه و شجاعانه مهندس موسوی شهردار محترم اهواز تشکر می کنم
comment
خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
comment
0
3
comment خدا قوت
comment
سید احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
comment
0
0
comment سید بزرگوار برای خدمت آمده است .پس چه فرقی میکند رییس شورا چه کسی باشد .شما 21نفر وشهردار یکیست پس چرا به اجماع نمی رسید .رییس شورا را اتنتخاب نمی کنید ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار