اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷
گزارش اختصاصی شوشان از جلسه شورای شهر اهواز + حاشیه
کاظم سواری با اظهار اینکه رئیس شورا هم مثل بقیه ی اعضای شورای شهر فقط یک حق رای دارد، گفت : اتهام و زد و بند ها در شان و منزلت نهاد شورای شهر نیست و نباید فراموش کنیم که این ما بودیم که برای اخذ رای از مردم به آنها وعده ی از خود گذشتگی و ایثار می دادیم حال چه شده است که برای بحث ریاست شورا چانه زنی می کنیم و فشار وارد می آوریم .
شوشان -سارا ممبینی:
پنجاه و سومین جلسه ی شورای اسلامی شهر اهواز در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد. در این جلسه علنی که با حضور مردم ، مسئولین شهرداری و نمایندگان رسانه های گروهی تشکیل شد ناجی سواری ، زیبا صالح پور و کاظم سواری در نطق پیش از دستور به ایراد سخن پرداختند . 

ناجی سواری : هیاهو و فشار هیچکس را تسلیم نمی کند
ناجی سواری نایب رییس شورای شهر اهواز که در این جلسه در غیلاب رامی علاسوند ریاست این جلسه را عهده دارد بود؛  تریبون شورا را متعلق به مردم دانست و گفت : تمام حرکات و صحب تهای اعضای شورای شهر مورد قضاوت مردم قرار می گیرد و ما باید سعی کنیم در چارچوب قوانین و موازین شورا سخن بگوییم و حرکت کنیم.وی با اشاره به اینکه هیاهو و فشار هیچکس را تسلیم نمی کند ،افزود : ما می توانیم با برگزاری جلسات صمیمانه و هماهنگ ، تمامی مشکلات شورای اسلامی شهر اهواز را برطرف کنیم .

زیبا صالح پور :برای ریاست شورای شهر اهواز احساس تکلیف می کنم 
زیبا صالح پور به عنوان دومین ناطق پیش از دستور ،با اظهار امیدواری از همفکر بودن تمامی 21 عضو شورا در انتخاب رئیس شورای شهر اهواز گفت :  آرزو می کنم در تصمیمی که در پایان شهریور ماه از سوی اعضای شورای شهر برای انتخاب رئیس شورا اتخاذ می شود، به بهترین شکل ممکن عمل شود . 

وی افزود: در سال گذشته و امسال من احساس تکلیف کردم که برای ریاست شورای شهر کاندیدا شوم و عدم موفقیت در این خصوص را به منزله ی شکست خودم نمی دانم . ولی با مسائلی برخورد کردم که انتظار آن را نداشتم و توقع نداشتم برخی از اعضای شورا به عهدی که کردند وفا نکنند . در قرآن هم آمده که به عهد خود وفا کنید ولی متاسفانه ما امروز قولی می دهیم و فردا آن را زیر پا می گذاریم .و غافل از این هستیم که عهد شکنی مطلوب نهاد شورای شهر نیست .

زیبا صالح پور با اشاره به حضور مستمر خود در عرصه های فرهنگی و سیاسی از تفکری که می خواهد زنان را از کرسی های ریاست دور نگه دارند انتقاد کرد و گفت :مگر زن بودن جرم است.

وی با اشاره به اینکه به مادر بودن و همسر بودن خود افتخار می کند و در کنارش حضور در صحنه ی مدیریتی را از قابلیت های زنان می داند ، افزود: برخی به من می گویند شما سوابق و توانمندی بالایی دارید ولی چون یک زن هستید برای گزینه ی ریاست شورا مناسب نیستید . این افراد متوجه نیستند که مردم اهواز در این دوره بیشترین رای خود را به یک زن داده اند و باید از آنان پرسید مگر مردم بدون آگاهی رای دادند! ؟

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه گاهی دلم از زنانگی می گیرد چون اگر زن باشم باید بغض های زیادی را بی صدا دفن کنم ، اظهار امیدواری کرد تفکرهای اینچنینی نسبت به زنان تغییر کند .

کاظم سواری : ریاست شورا هم مثل بقیه  اعضای فقط یک حق رای دارد

کاظم سواری دیگر عضو شورا نیز اتحاد اعضای شورا را یک ضرورت دانست و تاکید کرد که هم حقوق اقلیت و اکثریت اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم باید حفظ شود. 

وی با اظهار اینکه رئیس شورا هم مثل بقیه ی اعضای شورای شهر فقط یک حق رای دارد، گفت : اتهام و زد و بند ها در شان و منزلت نهاد شورای شهر نیست و نباید فراموش کنیم که این ما بودیم که برای اخذ رای از مردم به آنها وعده ی از خود گذشتگی و ایثار می دادیم حال چه شده است که برای بحث ریاست شورا چانه زنی می کنیم و فشار وارد می آوریم . 

وی همچنین خطاب به رسانه ها گفت : از اصحاب رسانه ها می خواهیم در انعکاس اخبار و انتشار عکس ها حرمت اعضای شورا را حفظ کنند و سعی کنند به جای مشکلات ،بیشتر خوبی ها را منعکس شود تا چالش ها افزایش پیدا نکند . 

از مصوبات پنجاه و سومین جلسه ی شورای اسلامی شهر اهواز می توان به کمک به مرکز آموزشی گلهای ولایت ، کمک به برخی اشخاص حقیقی نیازمند و حمایت مالی به میزان دومیلیون تومان جهت ساخت فیلم کوتاه "پوتین " اشاره کرد .در عین حال لایحه ی پرداخت اعیانی شهرداری اهواز به تاسیسات، به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد . 

آخرین مصوبه ی شورای اسلامی شهر اهواز نیز واگذاری کشتارگاه سنتی از طریق مزایده به بخش خصوص بود که مقرر شد با افزودن یک قید، افزایش نرخ کشتار برابر با نرخ تورم بانک مرکزی در هر سال افزایش پیدا کند .همچنین مقرر شد که عوارض ذبح برای دام های سنگین 50 هزار تومان و برای دام های سبک 5 هزار تومان در نظر گرفته شود ،که این مبلغ باید توسط کشتارگاه ها به شهرداری پرداخت شود .

در حاشیه پنجاه و سومین جلسه ی شورای اسلامی شهر اهواز

1. با انتقاد کاظم سواری از رسانه ها مبنی بر اینکه رسانه ها باید حد و مرز ها و حرمت ها را رعایت کنند چند تن از خانم های خبرنگار در اعتراض به این حرف با اظهار اینکه " اگر جنجال ها در شورای شهر را ما درست کرده ایم ،می رویم تا شما راحت باشید! " صحن جلسه ی علنی شورای شهر را ترک کردند که با وساطت سعادت نیا پس از سپری شدن دقایقی دوباره به جایگاه خبرنگاران برگشتند . 

2. زیبا صالح پور در حین ترک صحن علنی شورا توسط خبرنگاران ، نمایندگان رسانه های استان را دعوت به آرامش و ادامه ی حضور کرد و ضمن دلجویی از آنان گفت که آقای سواری با آنها نبود .

3. جانعلی خورشیدی نیز قبل از سخنانش از تریبون شورا گفت : من به عنوان دومین ریش سفید شورا از خبرنگاران عذر خواهی می کنم و همه می دانیم که نمایندگان رسانه ها از هیچ زحمتی برای کسب اخبار دریغ نمی کنند .

4. عالی پور گفت در حال حاضر اهواز بالاترین نرخ گوشت را در سطح کشور دارد و این نرخ نیز توسط ستاد تنظیم بازار که زیر نظر صنعت ، معدن و تجارت است ، تعیین می شود .

5. آذر زمان پور ضمن انتقاد از نرخ بالای گوشت در اهواز خاطر نشان کرد که خانواده های کم در آمد توانایی پرداخت بهای گوشت را ندارند.وی در عین حال خواستار نظارت هر چه بیشتر بر نحوه ی کشتار و امنیت غذایی خانواده ها شد .

6. حسین حیدری دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با انتقاد از تاخیر در بهره برداری کشتارگاه صنعتی شهرداری اهواز خواستار رفع مشکلات آن در اسرع وقت و آغاز خدمات دهی به شهروندان در تهیه گوشت قرمز سالم و بهداشتی جهت رفاه آنان شد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار