اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۹۹۴۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
نگاه سیدمهدی آلبوشوکه درخصوص انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز
لازم می دانم از جناب آقای شهردار تشکر کنم،چرا که همه آنچه می خواستیم بگوییم را خود در نامه شان که منتشر شده بیان فرمودند؛مانیز همین را می خواهیم که شما فرموید،تنها امیدوارم بر آنچه گفته اید استوار و پایدار بمانید و شورا را در یک نفر خلاصه نفرمایید،همه اعضای شورا امیدوارند در این فرصت خدمتگذاری نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و شما می توانید پلی برای رسیدن به خواسته ها و امیدواری های ما و شهروندان باشید.
اشاره- نوشته پیش رو مطلبی است از سید مهدی آلبوشوکه،عضو برجسته شورای اسلامی شهر اهواز که برخی از اتفاقات درون شورا و شهرداری را کالبد شکافی کرده،خواندنش را به همه دوستانی که پیگیر مسائل شورای اهواز هستند توصیه می کنیم.

اکنون یک سال از ورود ما به شورای اسلامی شهر اهواز می گذرد،یکسالی که با امیدهای بسیار و در فضای سنگین پیش از انتحابات آغاز گردید،فضایی پر از ابهام و پرسش و گاه هراس از آینده؛در پس پرده های بسته روزهای پر شر و شور انتخابات و در چنین اتمسفر سنگینی وبرای توسعه و آبادانی،با هزاران امید رنگارنگ، شهر به فضای کنش شهروندان در پای صندوق های رای بدل شد و شهروندان عزیز نشانی از عزت مردم سالاری دینی بر پیشانی ما نگاشتند.

بگذارید از روزهای آغازین شورا و انتخاب شهردار بگذریم و نگاهی کوتاه بر این یکساله اخیر بیاندازیم؛در پی همراهی و همگرایی،برادرانه هیئت رئیسه شورا را انتخاب کردیم و در کنشی جمعی رئیس شورا را بر مسند ریاست نشاندیم،و این آغاز دشواری بود.

روزهای نخست با امید اینکه تغییرات اصولی بتواند شهرداری را به مجموعه ای خدمتگذار بدل سازد،جان یکایک مان را آماده تحول و توسعه شهرمی کرد،امیدی که ریشه در التزام ما به تعهدات و وعده هایی داشت که به مردم نجیب و صبور اهواز ارایه کرده بودیم؛

ما ملتزمانه می خواستیم تا ضمن اصلاح مدیریت ناکارآمد،نیروهای نخبه و متعهد،کارگزار توسعه و تغییر در خدمتگذاری به مردم شوند،می خواستیم با توجه به یکپارچگی کالبدی شهر،توسعه و رشد متوازن همه مناطق شهری را شامل شود و از انباشت خدمات در منطقه ای و فقر خدماتی منطقه دیگر جلوگیری گردد،می خواستیم با ورود چهره های جدید و اندیشمند که درون سازمان شهرداری،تماشاگرانی اندوهگین هستند،خونی تازه از خرد به کالبد خسته مدیریت شهری تزریق شود،و این همه،خواسته شهروندانی بود که در هر دیدار و بازدید ما را با سیل پرسش های سنگین مواجه می کردند،پرسش هایی که پاسخ اغلبشان به حضور برخی مدیران بی انگیزه و غیرکارآمد مربوط می شد و این البته بخشی از داستان بود.

ما نیز می توانستیم همچون برخی دیگر صدای تلفن همراهمان را قطع کنیم و در سکوت خبری،وابستگان و نزدیکان سببی و غیر سببی خویش را بر روی کرسی مدیریت بنشانیم،ما نیز می توانستیم با فراموشی مردم،عزیز برخی شویم؛اما ملتزمانه و بی هیچ منتی البته،تلاش مان این بود که فرصت پیش آمده را به سرمایه ای گرانقیمت بدل سازیم،تا شایستگان و فعالان دانا همراه با انگیزه های قوی اجتماعی،نسل تازه ای از خدمتگذاران را پایه بگذارند،و خواسته های مردم را پیگیری کنند،خواسته هایی که پیشتر اشاره کردیم برای رسیدگی به آنها چاره ای به جز تغییر در میراث آشفته مدیریت و مدیران فعلی شهرداری وجود ندارد،مدیریتی که بخشی از آن بر پایه های تبعیض بنا شده و دانش گریز است و همچون ماترکی حجیم ولی کم بها بر گرده شهر و شهرداری سنگینی می کند.

فرصتی که به دلایل عدیده در یک سال اخیر بالفعل نشد و یکی از مشکلات در این مسیر،همین هیئت رئیسه فعلی بوده،طرفه اما آن است که برخی،التزام و تعهد ما را به چوبی بدل می کنند و می خواهند بر فرق سرمان بکوبند.

حالا ولی که فرصت اصلاح پیش آمده،برخی دوستان دانا و شاید کمتر دانا،همراه با هجمه خبری مدعیانی شده اند که انتخابات داخلی هیئت رئیسه را به آینده شهردار گره می زند،گویی این رئیس شوراست که تاکنون مانع از عزل شهردار بوده و با حذف ایشان مسیر عزل هموار می گردد،تئوری توطئه ای که با واقعیت چندان سنخیت ندارد.

به نظر می رسد انگیزه برخی مدیران شهرداری که در هفته های اخیر و در لابی هایی سنگین خواستار ابقای هیئت رئیسه فعلی هستند از چنین آبشخوری سیراب شده،هراسی که گمان بر این دارد تغییر ریاست شورا لاجرم به تغییر شهردار منجر می شود،گذشته از این چنین موضوعی و از جمله نام هایی که به جایگزینی مطرح شده را داستان مدعیانی می دانیم که تنها در پی گل آلود کردن آب هستند و صید ماهی سیمین و سمین خویش.

از دیگر سو برخی دوستان،این روزها و همراه با جلوه گری در رسانه ها و مصاحبه در پی مصاحبه،همدیگر را آماج تیرهایی کرده اند که بیشترین هزینه را برای کار شورایی در پی خواهد داشت،آنچنانکه احدی از اعضای شورا در مصاحبه ای به صراحت گروهی از اعضای شورا را که خواستار تغییر در وضعیت فعلی شورا هستند،دروغگو خوانده و آنهمه تاکید بر عدم وجود برنامه ای در جهت عزل شهردار را کذب،حال پرسش من از برخی همکاران و دوستان که از همکار دیگری به دلیل نوع بیان انتقاد کرده اند این است که حتی اگر به زعم شما در آن نحوه اعتراض خللی باشد،اما کدام یک شایسته نقد شما است؟

آنکه صادقانه از حجم دخالت های خلاف قانون برآشفته و به صراحت خواستار اصلاح روند معیوب است،روندی که به مدیران شهرداری اجازه ورود غیرمتعارف به انتخابات داخلی هیئت رئیسه را می دهد یا زبانی که نیمی از اعضای شورا را دروغگو می خواند؟!

جناب آقای ناصری،در پی فشارهایی که همه ما را هدف گرفته بود و بر اساس مفاد قانونی و آئین نامه داخلی،نظر خویش را در صحن شورا اعلام کرد و به شفافیت تام ورود شهردار به موضوعات داخلی شورا از جمله انتخابات را امری غیر قانونی بیان کرد،همین. و اگر در این میانه برخی از گفتار وی برآشفتند ریشه این آشفتگی را در جای دیگری جستجو کنند.

در اینجا لازم است گفته یکی دیگر از همکاران در خصوص پیشنهاد ریاستی که به همه اعضا شده را تایید کنم،آری اینچنین است،برادر اما نه به آن دلیلی که شما فرمودید و نامش را منفعت طلبی نهاده اید،که البته هر کس از ظن خود شد یار من!

بلکه به این دلیل که نخست ما همه اعضای شورا را شایسته چنین منصبی می دانیم،چرا که همه آنان به تساوی نماینده مردم این شهرند و منتخب شهروندان،و دیگر آنکه با امید تغییر جریان فعلی شورا به سوی نظارت موثر و خدمتگذاری مفید،چنین تغییری را لازم می دانیم، ناگفته نماند به شخصه رئیس فعلی شورا را انسانی شریف و وارسته می دانم و یادگاری ارزشمند از دوران شکوهمند دفاع مقدس ،وتغییر هیئت رئیسه را بیش از هر کسی به نفع وی می انگارم.

در این بین ما نیز گزینه های نزدیک به آرای خود را ارجح می دانیم،اما به هر حال تغییر را مهمتر از هر چیز می پنداریم و از دیگر سو اگر کسی خواهان منفعت شخصی است،نشانی را درست نیامده و شما نیک می دانید و نشانی آنجا را خوب بلدید،همان جایی که متاسفانه شهرداری و سایر سازمانها و مدیریت هایش را به گوشتی قربانی بدل کرده اند و نذر ریاست احدی،تا شاید از برکت این ریاست فضای مطلوب شان را از دست ندهند.

در پایان لازم می دانم از جناب آقای شهردار تشکر کنم،چرا که همه آنچه می خواستیم بگوییم را خود در نامه شان که منتشر شده بیان فرمودند؛مانیز همین را می خواهیم که شما فرموید،تنها امیدوارم بر آنچه گفته اید استوار و پایدار بمانید و شورا را در یک نفر خلاصه نفرمایید،همه اعضای شورا امیدوارند در این فرصت خدمتگذاری نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و شما می توانید پلی برای رسیدن به خواسته ها و امیدواری های ما و شهروندان باشید ،خواسته هایی که نباید در حد استخدام چند نفر و یا نصب و عزل چند مدیر تقلیل یابد،بلکه اصل داستان لحظات عمر شهروندانی است که با دشواری های زیستن در شهر به عبث می گذرد و این حقی است بر گردن ما و شما و این همان حق الناس است. 

به هر روی ما بر همان عهدی که با مردم و در حضور خداوند بستیم پایبند و استوار ایستاده ایم و بر این گفتارمان خداوند منان شاهد است و یادمان نخواهد رفت که: كبر مقتاً عندالله ان تقولوا ما لا تفعلون.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
comment
comment
جاسمی
|
Singapore
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
comment
1
4
comment احسنت
سید مهدی بهت افتخار میکنیم
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
comment
3
2
comment کاش این همه انرژی که صرف انتخاب رییس شورا کردید چی می شد صرف شهر میکردید
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
comment
comment اقای محمد این دو موضوع از همدیگر جدا نیستند اگر مطلب این سید جلیل القدر رو درست بخونید متوجه میشید که اصل موضوع برای همین عمران شهر مظلوممون اهوازه
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۹
comment
0
0
comment برادر عزیز مشخصه که شورای چهارم. اینده ای مثل .... دارد.
comment
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment سید همه حرفات درسته و خوشبختانه چه در دوره قبل و همچنین الان هیچ کس نمی تواند برچسبی به شما بزند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۰
comment
0
0
comment از خاطرات خود در مورد استیضاح شهرداران قبلی هم بگویید برادر
comment
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
comment
0
0
comment ما مردم قدر چنین سید محترمی رو میدونینم و مهمتر از ما خداست که شاهده همه چیزه سید خدا نگهدارت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار