اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
به دنبال ساخت و سازهای غیرمجاز در اهواز از آنجایی که طبق قانون به صاحبان این واحدها خدمات دولتی تعلق نمی گیرد افراد برای تامین زیرساخت های لازم اقدام به ایجاد انشعاب ها و اشتراک های غیر مجاز برق و آب می کنند که این اقدام به شبکه های موجود آسیب جدی می زند.
 شهرستان اهوازبا یک میلیون و 200هزار نفر جمعیت زخم کهنه ای از سال های دور به چهره دارد که اگرچه مسببش بخشی از این جمعیت باشد اما دودش گاه یا ناگاه و خواسته یا ناخواسته به چشم همه می رود.

10 روز پیش دیگر بار به دلیل همین اشتراک ها تصفیه خانه شماره 2اهواز از مدار خارج و باعث آلایندگی آب و غیرقابل شرب کردن آن در یکی از مناطق شهر شد به گونه ای که به اذعان ساکنان منطقه هنوز آب طعم سابق را ندارد و آثاری از آلودگی در آن مشاهده می شود. 

در آن روز آب منطقه به مدت حدود سه ساعت قطع شد و به دلیل همین قطعی و وجود انشعاب های غیر مجاز گل و لای در شبکه جمع و به داخل انشعاب های خانکی نفوذ کرد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: در شهر اهواز 288هزار و 889اشتراک آب از سوی شرکت به متقاضیان واگذار شده که با احتساب شهرهای شیبان، کارون(کوت عبدالله)، حمیدیه و ملاثانی این رقم به 355هزار و 871اشتراک می رسد. 

'غلامرضا براتی' افزود: در مقابل این تعداد اشتراک مجاز، 10هزار اشتراک غیر مجاز در اهواز وجود دارد که بر وضعیت کمی و کیفی آب تاثیر می گذارد. 

وی اظهار کرد: به دنبال ساخت و سازهای غیرمجاز در اهواز از آنجایی که طبق قانون به صاحبان این واحدها خدمات دولتی تعلق نمی گیرد افراد برای تامین زیرساخت های لازم اقدام به ایجاد انشعاب ها و اشتراک های غیر مجاز برق و آب می کنند که این اقدام به شبکه های موجود آسیب جدی می زند. 

از مجموع یک میلیون و 200هزار نفر جمعیت اهواز 400هزار نفر حاشیه نشین و ساکن مناطق حاشیه ای هستند. 

براتی ادامه داد: در مناطق حاشیه نشین دولت یک سری تسهیلاتی برای مجاز کردن اشتراک ها یغیر مجاز ارایه و اهالی هم استقبال کرده اند اما در برخی از این مناطق ساکنان نسبت به این امر تمکین نمی کنند. 

وی با هزینه بر خواندن مساله تولید آب گفت: از یک سو دارندگان اشتراک های غیر مجاز آب به دلایل اقتصادی اقدام به مجاز کردن این ها نمی کنند و از سوی دیگر هم هزینه های تولید آب بالاست که باعث ایجاد مشکلات بسیاری از جمله کاهش کیفیت آب می شود. 

در چارچوب مصوبه هیات وزیران در سال 88 مقرر شده بود تمام انشعاب های غیرمجاز آب و برق در خوزستان تا پایان همان سال به اشتراک مجاز تبدیل شود. 

طبق برنامه تنظیم شده قرار بود تا پایان سال 88 ، 40 هزار اشتراک مجاز و قانونی در اهواز جایگزین انشعاب های غیرمجاز شود. 

انشعاب های غیر مجاز آب و برق سالهاست که چهره شهر اهواز را زشت کرده و به مثابه زخم کهنه ای است که اگر هم برای درمانش تجویزهایی شده اما انگار کارساز نبوده و ضرورت دارد در این رابطه با فرهنگ سازی در بین مردم بیشتر کار شود. 

از امیر خان زاده 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار