اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
فرهنگ جنوب در ستون زیر ذره بین خود نوشت: 
شورای آموزش و پرورش خوزستان این بار با رنگ و بوی " اول مهری " تشکیل شد که اغلب حاوی گزارشاتی مبنی بر کمبودها و نارسایی ها بود.

در این نشست از موج مهاجرت معلمان و کمبود نیرو در استان سخن به میان آمد. یادآوری این نکته برای مسئولین خوزستان که از موج مهاجرت معلمان انتقاد می کنند ضروری ست که زمانی بهترین استادان و معلمان به دلیل شرایط فوق العاده در پرداخت حقوق و اعطای تسهیلات، به خوزستان می آمدند که یک نمونه اش تدریس استاد معین در اهواز پیش از انقلاب در دبیرستان شاپور سابق و ریاست در دانشسرای شبانه‌روزی اهواز است. بنابراین با انتقاد صرف، نمی توان جلو این مهاجرت ها را گرفت باید، شرایط را برای حضور و ماندن معلمان مناسب و مساعد کرد.

در  نشست شورای آموزش و پرورش، تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت که در حال حاضر بیش از هفت هزار نفر کمبود نیرو داریم و با این شرایط از نیروی انسانی کنونی به جای 24 ساعت تدریس در هفته 50 ساعت تدریس طلب کرده ایم که این امر به کیفیت تدریس لطمه می زند.  نکته جالب آنجاست که با وجود کبود نیرو، هفت هزار فرهنگی تقاضای انتقالی از خوزستان داشته اند که تنها با 290 نفر موافقت شده است. اغلب نیروهایی که درخواست انتقال داشته اند از نیروهای باتجربه و توانمند آموزش و پرورش خوزستان اند.

تقی پور این را هم گفت که در 2 سال اخیر مشکلات مالی آموزش و پرورش بسیار فراوان بوده است و تنها 15 درصد از سرانه مدارس پرداخت شده و بعضا برق برخی مدارس هم قطع شده بود که با عنایت ویژه مهندس اسدیان مدیر توزیع نیروی برق مشکل قطعی برق مدارس خوزستان که با بدهی 5/1 میلیارد تومانی مواجه بود مرتفع شد و تنها بدهی سال جاری را محسوب کردند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار