شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
وزیر کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان:
وي در ادامه با توجه به نشست سازمان ملل تصریح کرد: ‌امروز با ورود رييس جمهور ما به سازمان ملل تحريم بانك مركزي ايران برداشته شد و در كنار اين بسياري از روساي كشورها خواستار ديدار و ملاقات با رياست جمهوري ما شدند. ‌اين وقایع نشان مي دهد كه كشورهاي زورگو مجبور هستند خواسته هاي ما را قبول كنند.
وزير كشور در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان خوزستان و جمعي از علما و ائمه جماعات اهواز، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و لزوم زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان جنگ تحميلي گفت: ‌مقام معظم رهبري در خصوص اين ايام فرمودند اين هفته يادآور مقاومت و ايستادگي مردم بر حق و پيروزي عليه دشمنان است.

عبدالرضا رحمانی فضلي در این دیدار که شامگاه چهارشنبه در محل بیت آیت الله موسوی جزایری در اهواز انجام شد؛ با بيان اين كه ايران با دستان خالي از سلاح و تنها با توكل به خداوند مقابل تمام دشمنان در جنگ تحميلي ايستادگي كرد، افزود: رهبري در اين خصوص فرموده اند كه همه هزينه هاي ما در برابر عظمتي كه براي انقلاب صورت گرفت و بهره اي كه اسلام از خون شهيدان برد، بسيار ناچيز است.

وی با بيان اين كه خط سير اسلام و عدالت طلبي سراسر منطقه را فرا گرفته است و همه اتفاقات منطقه برگرفته از انقلاب اسلامي مي باشد، گفت: جنگ تحميلي عليه ايران اسلامي كه در آن تمام دنيا عليه يك كشور به پا خاسته بودند، بركات فراواني برای مردم و نظام جمهوري اسلامي داشته است.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به شرايط و اوضاع آشوب گونه منطقه، عنوان کرد: ابتدا بايد توجه داشته باشيم كه ما دقيقا كجاي تاريخ ايستاده ايم و اكنون چه اتفاقي در حال رخ دادن است و براي آينده چه برنامه ريزي داريم. امروزه همه دنيا از يك حالت به هم ريختگي سياسي برخوردار است.

وی ادامه داد: نزاع روسيه و آمريكا بر اساس براي كسب قدرت منطقه ، رقابت چين با آمريكا و اروپا در منازعات اقتصادي نشان دهنده يك حالت ناآرامي است كه امروزه بر جهان حاكم است كه اين نا آرامي ها در آينده پيش روي تعيين سرنوشت خواهند كرد.

وزير كشور با بررسي اجمالي صد سال اخير گفت: در جنگ جهاني اول با فروپاشي دولت عثماني، نقشه جغرافيايي منطقه به هم خورد، پس از جنگ جهاني دوم نیز دنيا به دو قطب بزرگ كه همان بلوك غرب و بلوك شرق است تبديل شد و مرزها در همه دنيا تغيير كرد و مورد سومی که در صد سال اخير اتفاق افتاد فروپاشي شوروي بود كه اين موضوع آمريكا را بسيار خوشحال كرد. فروپاشي شوروي تحول بزرگي در منطقه ايجاد كرد و رخدادها و منازعات سياسي كشورها همچنان ادامه دارد.

وي با اشاره به الگوي اسلامي كشور ايران براي دنيا تصریح کرد: تاكنون دنيا نتوانسته است آن شكل نهايي قدرت را پيدا كند و مانند آتش فشان در حال جوشش و تغيير است. در اروپا و آمريكا مردم با تنشهاي بسيار سنگيني مواجه هستند و اين تنشها نشان از اين است كه كشورها در وضعيت ناآرامي به سر مي برند.

رحمانی فضلی با تصريح اين كه ايران تاثيرگذاري درجه يك را در منطقه دارد، افزود: به زعم بسياري از كارشناسان هيچ حادثه اي در جنوب غربي آسيا بدون ايران قابل حل و برطرف كردن نيست و نخواهد بود.

وي  با اشاره به پديده نوظهور دولت اسلامي با نام داعش گفت: عملياتها و فاجعه ای كه در سوريه و عراق در حال رخ داد است، حاصل تحولات منطقه مي باشد و اين موضوع را يادآور مي شود كه هر دولتي كه بتواند اين تحولات را حل كند، مي تواند قدرت حاكميت در منطقه را داشته باشد.

وزير كشور با اشاره به اوضاع تحولات سوريه و اعلام اين موضوع كه قدرت در سوريه بايد توسط مردم تعيين شود و اين خواسته خود مردم است، اظهار کرد: در كنار آن، آنچه كه امروزه در كشور همسايه خود، عراق شاهد آن هستيم وضعيت ناامن سياسي است که در پی آن عراق دچار خسارتهاي فراواني شده است. اما در ادامه با دخالت به موقع مرجعيت از اين خسارتها كاسته شد و ملت عراق براي از بين بردن اين پديده شوم بسيج شدند و ايران اسلامي به آنها كمك كرد و پس از كمك ما به عراق، ورق برگشت.

رحمانی فضلي با اشاره به صحبتهاي رييس جمهور ايران مبني بر اين كه عتبات عاليات خط قرمز ما خواهد بود و در صورت تعرض به آنها بدون هيچ فكر قبلي وارد عمل مي شويم، گفت: ‌ايران با عزمي راسخ در مقابل دشمنان هر تعداد كه باشند خواهد ايستاد و اين ايستادگي تا ابد ادامه خواهد داشت.

وي در ادامه با توجه به نشست سازمان ملل تصریح کرد: ‌امروز با ورود رييس جمهور ما به سازمان ملل تحريم بانك مركزي ايران برداشته شد و در كنار اين بسياري از روساي كشورها خواستار ديدار و ملاقات با رياست جمهوري ما شدند. ‌اين وقایع نشان مي دهد كه كشورهاي زورگو مجبور هستند خواسته هاي ما را قبول كنند.

وزير كشور با تصريح اين موضوع كه تحريم هايی که عليه ما صورت گرفت، بسيار دشوارتر از تحریمها علیه عراق بود، عنوان کرد: با توجه به اين موضوع باز هم مردم ايران مقاومت كردند و ايستادگي آنها منجر به این شد كه امروز تحريم ها شكسته شد. امروزه ما معاملات كلان با كشورها انجام مي دهيم و صادرات نفت به كشورهاي همسايه و سراسر دنيا در حال انجام است و پول ايران در حال بازگشت به ارزش خود است

 وی افزود:‌ تمام پيروزي هايي كه در چند سال اخير نصيب ما شد همه مرهون هدايت و پرچم داري مقام معظم رهبري بوده است. در آينده بسيار نزديك براي فرزندانمان مشخص خواهد شد كه ‌هر كدام از فرمايشات و دستورات رهبري چه ابعاد مختلف و گسترده اي داشته است.

رحمانی فضلی با اشاره به اين كه دولت هاي كشورهاي غربي حركت هاي داعش و القائده و اين گونه مسايل را براي نابودي اسلام به راه انداخته اند، ادامه داد:‌ اسلام ما اسلام صلح،‌ مردم سالاري و احترام به راي مردم است و دنيا امروزه در حال مقايسه اين دو اسلام مي باشد و محور اسلام حقيقي ايران، رهبر انقلاب است.

وي با اشاره به اين كه امنيتي كه امروز در جامعه وجود دارد بايد با رضايت مردم صورت گيرد، اظهار کرد:‌ امنيت را از مردم داريم چون مردم در صحنه هستند و با ما همراهند. امروزه بيكاري، گراني و ركود اقتصادي وجود دارد اما اين مردم پاي اعتقادات و فرمايشات مقام معظم رهبري خود هستند. همه مسئولان و دست اندركاران دولت بايد به مردم احترام بگذارند و دولت و مجلس بايد براي رفاه مردم بيش از پيش تلاش كند.

وزير كشور در پايان گفت: ‌استان خوزستان بايد تبديل به الگوي پاكي از اعتياد در كل كشور شود و ما فرصت دو ساله اي به اين استان براي كسب اين هدف داديم. اعتياد در حقيقت خانمانسوز است و بايد هر چه سريعتر در سراسر كشور از آن جلوگيري كنيم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
comment
0
0
comment با اينكه دادكاه بين المللى تحريم بانك مركزى را غير قانونى اعلام كرد اما باز تحريمها برقرار است
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار