اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز در گفتگوی با شوشان:
خمیسی تصریح کرد: چرا نباید امکانات رفاهی و خدماتی که شرکت های معظم استان مانند فولاد و شرکت نفت در اختیار پرسنل خود قرار می دهند معلمان و خانواده های آنان را نیز مشارکت دهند؟ یا در ثبت نام خودرو ، سفر به مناطق گردشگری و تفریحی ، میزان عوارض شهرداری ،تعرفه آب و برق منازل معلمان ، مراکز خریدکالا و خدمات تسهیلات و یا تخفیفاتی برای معلمان قائل شد.
شوشان - علیرضا عبدالله نژاد

فاضل خمیسی رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز بمناسبت آغاز سال تحصیلی به بیان اولویت های کاری این اداره پرداخت.
رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز با تبریک بازگشایی مدارس به همه دانش آموزان ، مربیان، معلمان و اولیای مدرسه گفت:در مجموع 368 مدرسه تحت پوشش این ناحیه هستند که از این رقم 136 مدرسه غیردولتی و سایر مدارس دولتی به فعالیت آموزشی می پردازند. 10 مدرسه شاهد، 6 مدرسه تیزهوشان و 2 مدرسه نمونه دولتی نیز در این ناحیه مستقر هستند. ناحیه چهار اهواز بیشترین مدارس غیردولتی را در سطح استان به خود اختصاص داده است. بیش از 53 هزار نفر دانش آموز در مدارس این ناحیه مشغول تحصیل هستند. 

خمیسی به اولویت های آموزشی اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز پرداخت و گفت: ارتقای کیفیت آموزش ، توجه به مناطق حاشیه ای و کم برخوددار، کاهش هدررفت زمان و استفاده بهینه از فضا و زمان آموزشی ، ارتقای سطح آگاهی های معلمان  از طریق تشکیل جلسات با گروه های آموزشی ، ارتباط تنگاتنگ کادر آموزشی و اداری مدارس با اولیای مدارس و از بین بردن فاصله های موجود، ارتقای سطح نمرات دانش آموزان(میانگین سطح نمرات دانش آموزان از میانگین کشوری پایین تراست ) سعی در پوشش تحصیلی مراکز پیش دبستانی شهر و روستا ارتقای میانگین سطح تحصیلات معلمان از اولویت های اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار در سال تحصیلی جدید است.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز گفت: هدف از تک نوبته شدن مدارس در کشور استفاده از فضای آموزشی در تایم بعدازظهر جهت برگزاری کلاس های فوق برنامه بود. اما متاسفانه قالب مدارس در نوبت بعدازظهر فعال نبود. در این سال تحصیلی مصمم هستیم که از فضای مدارس در نوبت بعدازظهر برای دایر کردن کلاس های تقویتی و فوق برنامه استفاده کنیم. این البته این مهم به شکل داوطلبانه صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه زمان و طولانی بودن زمان تحصیل و کلاس ها تاثیر مستقیم در پیشرفت تحصیلی دارد ضروری است از اوقات زمانی که دانش آموزان در مدرسه هستند به نحو احسن در قالب کلاس های تقویتی و جبرانی استفاده کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز ادامه داد: برای کاهش فاصله پیشرفت تحصیلی برنامه ریزی دقیق لازم است. در این زمینه باید اولیای دانش آموز و معلمان را توجیه کرد و این باور را در آنها ایجاد که فرزندانشان می توانند بهترین باشند.

خمیسی تصریح کرد: در این زمینه به جرات می توانم بگویم درس و تحصیل در تمامی مدارس این اداره به طور رسمی و بدون فوت وقت از اول مهرماه سال جاری آغاز شده است. در زمینه نوسازی و تجهیز مدارس باکمبود اعتبارات مواجه هستیم اما سعی داریم این نقیصه را با برگزاری کلاس های تقویتی و استفاده از نرم افزارهای روز جبران کنیم.

وی یادآورشد: در این زمینه ارتباط با مدراس نمونه و موفق کشوری را در دستور کار خود قرار داده ایم. در این زمینه سعی کرده ایم به صورت کمی و کیفی متد آموزشی آنان را بومی سازی کرده و در مدارس عملیاتی کنیم. 

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز بیان داشت: تغییرات رفتاری و فرهنگی در هر جامعه نیاز به زمان و برنامه ریزی دقیق دارد. تغییرات رفتاری از طریق یادگیری رخ می دهد و یادگیری از طریق آموزش امکان پذیر است. آموزش هم امر تکرارپذیر و مستمر است.ارتقای فرهنگی دینی و ملی را در دستور کار قرار داریم. در این خصوص حسب دستورالعمل مقام عالی وزرات و سندبالادستی تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای سرود ملی و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داریم. در این زمینه بنا داریم فرهنگ حفظ سرود ملی و احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میان دانش آموزان نهادینه کنیم. تقویت باورهای دینی و اقامه نمازجماعت در کلیه مدارس و آشنایی دانش آموزان با سره زندگی اهل بیت عصمت و طهارت از برنامه های پرورشی این اداره است. 

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز ادامه داد: انجمن اولیا و مربیان را از حاشیه به متن می آوریم. انجمن اولیا و مربیان مهم ترین ابزار ارتباط آموزش و پرورش با خانواده هاست. در این زمینه برگزاری همایش ها و جلسات هم اندیشی و صمیمانه میان مدیران و اولیای مدرسه را در برنامه گنجانده ایم. در این زمینه سایتی نیز در درست طراحی داریم.عدم استقبال اولیای مدرسه در جلسات انجمن اولیا و مربیان را نیز آسیب شناسی خواهیم کرد. 

خمیسی در ادامه با تقدیر از توجه استاندار خوزستان به مقوله آموزش و پرورش گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان که به ریاست دکتر مقتدایی برگزار شد دلسوزی و پیگیری های ایشان بیش از حد انتظار ما بود. در این جلسه از شهرداری اهواز به دلیل عدم پرداخت عوارض قانونی به آموزش و پرورش استان انتقاد شد. این درحالی است که شرکت ها ، نهادها و ادارات استان باید برای کمک به آموزش و پرورش دنبال بهانه باشند نه اینکه از تعهدات قانونی خود نیز سرباز بزنند. 

رییس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز ادامه داد: شایسته نیست که باوجود شرکت های معظمی مانند شرکت نفت، فولاد خوزستان، توسعه نیشکر و... آموزش و پرورش استان خوزستان با کمبود شدید مالی روبرو باشد. 

خمیسی تصریح کرد: مهم ترین عامل بهره وری نیروی انسانی عزت نفس است. همچنین باید دیگر ارگان ها و نهادها به کمک آموزش و پرورش بیایند. چرا نباید امکانات رفاهی و خدماتی که شرکت های معظم استان مانند فولاد و شرکت نفت در اختیار پرسنل خود قرار می دهند معلمان و خانواده های آنان را نیز مشارکت دهند؟ معلمان می بایست از امکانات خدماتی و رفاهی این شرکت ها استفاده کنند. یا در ثبت نام خودرو ، سفر به مناطق گردشگری و تفریحی ، میزان عوارض شهرداری ،تعرفه آب و برق منازل معلمان ،  مراکز خریدکالا و خدمات تسهیلات و یا تخفیفاتی برای معلمان قائل شد. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
comment
0
0
comment جناب آقای خمیسی برای خود دشمن نساز...
comment
حسنی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
comment
0
0
comment همین ترسهای خیالی جلوی مطالبات بحق را گرفته، از آقای خميسي همین انتظار را داریم که توقعات را بی باکانه و شجاعانه بگویند. خميسي متشکریم...
comment
تريچي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
comment
0
0
comment بنده براي پيگيري ثبت نام فرزندم به ناحيه 4 مراجعه كردم كسي گوشش بدهكار نبود براي شكايت به ريس پناه بردم خداييش از متانت و اخلاق اقاي خميسي لذت بردم . اي كاش بقيه كاركنان ايشان نيز مانند وي برخورد كنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار