اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
وزیرکشور در مراسم آیین تجلیل از فرمانداران، بخشداران و شهرداران دوران دفاع مقدس در خوزستان:
رحمانی فضلی محور اصلی این حرکت عظیم مردم ایران را اعتقادات دینی مردم، رهبری امام راحل (ره) و مجاهدت های مردم دانست و افزود: این، کلید پیروزی در جبهه های جنگ، مقاومت و استقامت در مقابل دشمنان است و هر فکر و اندیشه ای که بخواهد به هریک از این عناصر لطمه وارد کند، به اصالت حرکت انقلابی مردم ضربه زده است.
شوشان: وزیر کشور گفت: امروز ایران در یک موضع تاریخی بسیار مهم قرار دارد و هیچ یک از تحولاتی که در کشورهای لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و عراق روی می دهد بدون ایران معنا پیدا نمی کند.

به گزارش شوشان ، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز چهارشنبه سوم مهرماه در مراسم آیین تجلیل از فرمانداران، بخشداران و شهرداران دوران دفاع مقدس در استان خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هرچقدر هم که از موضوع دفاع مقدس صحبت شود حتما باز هم بخشی از ابعاد و اشکال و آثار و برکات و نتایج آن مغفول می ماند.

وی افزود: دفاع مقدس برکت کثیری بود که نصیب ملت ایران شد و موجب شد تا انقلاب اسلامی ایران به وسعت جغرافیای جهان تکثیر پیدا کند و الگو و نمونه ی آن موجب تحرک، پویایی و شور جنبش های مختلف در اقصی نقاط جهان گردد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه برکات دفاع مقدس تا سال ها ادامه خواهد داشت اظهار کرد: قطعا هزینه زیادی در دوران جنگ پرداخته شد و ایثارگری ها و ریخته شدن خون شهدا از آن جمله بود، اما به فرموده مقام معظم رهبری این هزینه ها به پای برکاتی که جنگ به همراه داشت نمی رسد.

اعتقادات دینی، مبنای حرکت حماسه آفرینان جنگ تحمیلی
وزیر کشور بیان کرد: امروز در این جا جمع شدیم تا ضمن ادای احترام به خالق زحمات، تلاش ها و مجاهدت هایی که موجب این جنبش عطیم شد، همکاری و همراهی خود را با مسیر شهدا اعلام و با آنان تجدید میثاق کنیم و امیدواریم این وحدت و همدلی در همه اقشار جامعه و حول محور حکومت برقرار باشد.

وی محور اصلی این حرکت عظیم مردم ایران را اعتقادات دینی مردم، رهبری امام راحل (ره) و مجاهدت های مردم دانست و افزود: این، کلید پیروزی در جبهه های جنگ، مقاومت و استقامت در مقابل دشمنان است و هر فکر و اندیشه ای که بخواهد به هریک از این عناصر لطمه وارد کند، به اصالت حرکت انقلابی مردم ضربه زده است.

رحمانی فضلی تاکید کرد: اعتقادات دینی به عنوان مبنای حرکت مردم در حماسه های دوران جنگ بود و وقتی شرایط گذشته و مجاهدات و دلاوری ها را ترسیم می کنیم، می بینیم هیچ چیز به جز عشق به خدا، لقاءالله و ایثارگری نمی تواند این حماسه ها را توجیه کند. پس ما نیز به عنوان افرادی که برای ادامه این راه میثاق می بندیم باید نخست به اعتقادات دینی خود توجه کنیم.

وزیر کشور عنصر بعدی حرکت حماسه آفرینان را ولایت دانست و افزود: ولایت و رهبری به عنوان ستون خیمه این حرکت و قاعده این نهضت و جنبش در طول 36 سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد محسوب می شود و هنگامی که به حوادث مختلف رجوع می کنیم، به نبوغ، هوش و تدبیر امام راحل کاملا ایمان می آوریم. 

رحمانی فضلی یادآور شد: امام با پایه گذاری تئوری حکومت دینی و اصل ولایت با تجربیات عظیم خود چنان جریانی غنی ایجاد کرد که هرکدام از حوادثی که در طول این 36 سال روی داده، بدون تکیه بر رهبری واحد، یقینا می توانست انقلاب اسلامی را به ورطه نابودی بکشاند.

وی هم چنین عنوان کرد: با حوادثی که کشور ما پشت سر گذاشته و نیز تصمیمات مقام معظم رهبری در حال حاضر و بعدها، همگی نشان می دهد که راه درست ولایت و رهبری، جامعه دینی است پس این مؤلفه را نباید دست کم بشماریم.

رحمانی فضلی سپس به نقش مردم در مقاومت های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این ملت بزرگوار و مقاوم ایران است که در شرایط مختلف عشق خود را به اسلام و مملکت دینی ابراز کرده و در انقلاب اسلامی را در شرایط تحریم و سختی ها به عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی در دنیا ارائه داده است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: 36 سال تمام دنیا و استکبار با تمام روش ها با جمهوری اسلامی جنگیدند اما موفق نشدند با زبان زور و تسلیم شدن با ایران سخن بگویند. تحریمی که در چند سال گذشته بر ملت ایران روا داشته شد خیلی بیشتر از زمان صدام در عراق بود اما با تدابیر اندیشیده شده و هدایت مقام معظم رهبری امروز شاهدیم که غرب در برابر ایران زانو زده و اگر هم مذاکره ای وجود دارد برای تعیین محدوده حق است.

وزير كشور ادامه داد: وظیفه این است که برای مردم خالصانه، صادقانه و از روی وظیفه تلاش کنیم و زحمت بکشیم و خدمت به مردم نباید از سر منت گذاری و اعمال نظرات و سلایق سیاسی، حزبی و فردی باشد، زیرا اساس قدرت ملی در کشور بر اراده ملت ایران است.

وی افزود: این مردمند که دولت ملی را معنا کرده و در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی می کنند؛ پس وظیفه ما این است که رضایتمندی مردم را در حوزه های فردی، اجتماعی و اقتصادی تامین کنیم.

رحمانی فضلی خطاب به فرمانداران، بخشداران و شهرداران خوزستان در دوره جنگ تحمیلی و خانواده شهدا گفت: شما سرمایه اجتماعی نظام هستید و باید از تجربیات شما در شرایط کنونی استفاده کرد. مدیران باید بدانند در نظامی خدمت می کنند که مبنای آن توحید و پاسخگویی به پروردگار است و از این رو با اخلاص کار کنند.

وزیر کشور یادآور شد: باید مردم را از صمیم قلبمان باور داشته باشیم و بدانیم در مقاومت، سازندگي، توسعه، انقلاب و دفاع مقدس هيچ اقدامي بدون حضور مردم اتفاق نيفتاده است. در حال حاضر نيز حركت كشور به سمت افق پيشرفت بدون حضور واقعی مردم اتفاق نمي افتد.

ایران در یک موضع تاریخی؛ مواظب باشیم منفعل نشویم
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی همه شرایط برای جهش اساسی کشور آماده است و با انسجام، وحدت و یکرنگی در مسیری که رهبری تعیین نموده درحال پیشروی هستیم. آرامش در تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ما حاکم است و این ثبات و آرامش سکوی پرتاب ما خواهد بود.

رحمانی فضلی با بیان این که هیچ اتفاقی در منطقه بدون اراده کشورایران نمی افتد گفت: اکنون ما در منطقه حرف اول را می زنیم و در حرکت عظیمی که شروع کرده ایم، افق های ما روشن و ملموس است. هیچ یک از تحولاتی که در کشورهای لبنان، فلسطین، یمن، سوریه و عراق روی می دهد بدون ایران معنا پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از یک دوره طولانی، شاهد آن هستیم که استقبالی که در خارج از کشور از رئیس جمهور کشورمان می شود استقبال خوبی است و حاکی از تمایل به مشارکت در سرمايه گذاري و علاقمندی سایر کشورها به ایران است. این امر نشان دهنده این است که تحریم کذایی در عرصه بین المللی فروریخته و در حال حاضر هیچ گونه هجمه تبلیغاتی، تهدید و یا اجماع علیه ایران وجود ندارد.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز اختلاف ابرقدرت ها با یکدیگر در عرصه بین الملل، مسیر ایران را به شدت آماده و هموار ساخته و ما را در یک موضع تاریخی بسیار مهم قرار داده است.

رحمانی فضلی يادآور شد: در تاريخ معاصر سه تحول عظيم جنگ جهاني اول، تقسيم قدرت جهان به دو قسمت شرق و غرب و تحول بعد از فروپاشي شوروي اتفاق افتاد كه برآورد كشورهاي غربي از فروپاشي شوروي تك قطبي شدن قدرت غرب بود و با پیروزی انقلاب اسلامی، این اتفاق نیفتاد.

وی عنوان کرد: ما می توانیم با فعالیت خود و با تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی برای آینده طولانی ایران جایگاه عظیمی را برای خود در منطقه  کسب کنیم و اگر در این مقطع کوتاه منفعل شویم، همان بلایی که پس از جنگ جهانی اول بر سر ایران آمد و به یک کشور وابسته و تحت سلطه تبدیل شد، بر ما وارد می شود.

وزير كشور بیان داشت: اراده دولت تدبير و اميد با توكل به خدا و تكيه بر آرا مردم و رضايتمندي اجتماعي و پشتيباني از مقام معظم رهبري بر اين است كه در عرصه خارجي با صلابت و قدرت سياست هاي رهبري را پيش برده و پرچمدار مذاكرات بر حق باشد. همچنين تشكيل يك جهش بزرگ اقتصادي در درون كشور نيز از ديگر اراده هاي اين دولت است.

رحمانی فضلی در پايان گفت: همه مسئولان بايد تلاش كنند تا از اين موضع اقتصادي در جهت جهاني كردن ايران گام هاي بلندي برداشته شود. همدلي، اتحاد و انگيزه بالا براي فعاليت و خدمت به مردم از خروجي هاي برگزاري اين مراسم است و می تواند از سوی همه استان های دیگر الگوبرداری شود.

 وزیر کشور روز گذشته سفر خود را به استان خوزستان آغاز کرده و پس از حضور در جلسه استانداری و دیدار با علما و روحانیون، صبح امروز عازم خرمشهر شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار