اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این دانشگاه در سال های گذشته بیش از اندازه در مقطع کارشناسی جذب داشته و با توجه به گسترش کمی رشته ها به دنبال حفظ کیفیت تحصیلی، جذب استاد و کنترل پذیرش دانشجویان هستیم.

محمد رعایایی روز شنبه اظهار کرد: برنامه دانشگاه رسیدن به یک حالت تعادل در پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی است.

وی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد تقریبا' رشته ها کامل است و رشته ای نداریم که مقطع ارشد نداشته باشد جز مواردی مانند رشته هنر دانشگاه شوشتر که شاید مجموع اینها به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد.

رعایایی از برنامه دانشگاه برای افزایش رشته در مقطع دکترا در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و گفت: هم اینک در مجموع 17هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند که یک هزار نفر از این ها در مقطع دکترا، سه هزار و 700نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

* 20 دانشجوی خارجی به دنبال پذیرش در دانشگاه شهید چمران اهواز

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز از ارایه پیشنهاد 20 دانشجو از عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تحصیل در این دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون در حال رایزنی با وزارت علوم برای پذیرش این دانشجویان هستیم.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته هیچ گونه پیشنهادی از سوی کشورهای خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه شهید چمران اهواز نداشتیم.

* دانشگاه شهید چمران اهواز سیستم خودگردان ندارد

رعایایی گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز سیستم خودگردان ندارد و دانشجویان به دو صورت روزانه و یا پردیس در این دانشگاه مشغول تحصیل اند.

وی افزود: دانشجویان در سیستم پردیس هزینه تحصیل خود را پرداخت می کنند.

* طرح جامع دانشگاه هنوز اجرا نشده است

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز همچنین گفت: طرح جامع این دانشگاه که مربوط به سال های گذشته بوده و قرار بود در 15 تا 20سال اول از زمان احداث دانشگاه اجرا شود هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

رعایایی افزود: در این طرح که موجود است برای تاسیس تمام دانشکده ها پیش بینی صورت گرفته است؛ جاده دسترسی دانشگاه در طرح جامع آن تا چند سال پیش اجرا نشده بود.

وی ادامه داد: برای دانشگاه احداث مجتمع سالن های نمایش طراحی شده بود که بودجه آن تامین نشده است؛ این مجتمع شامل سالن مرکزی و سالن های جنبی برای برگزاری همایش های داخلی، استانی و حتی بین المللی است که ظرفیت دو تا سه هزار نفر را دارد.

رعایایی همچنین با انتقاد از نبود چنین ظرفیتی در دانشگاه گفت: در زمان حاضر آن هم در دانشکده علوم بیشترین ظرفیت موجود برای برگزاری همایش ها 400نفر است.

* محدودیت های اعتباری در دانشگاه شهید چمران اهواز

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: به دلیل محدودیت های اعتباری پروژه جدیدی در دانشگاه دنبال نمی شود اما چهار پروژه عمرانی در دست اجرا قرار دارد.

رعایایی از برنامه های دانشگاه به احداث خوابگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانشکده علوم و فنون نوین در پردیس دانشگاه اشاره و اظهار کرد: این دو برنامه برای تصویب به وزارت علوم ارسال شده است.

وی همچنین یادآوری کرد: هم اینک ساخت دانشکده علوم آب دانشگاه 70درصد و دانشکده تربیت بدنی 45درصد پیشرفت کاری دارد.

رعایایی اضافه کرد: قرارداد دانشکده علوم زمین هم بسته شده و دو خوابگاه در دست ساخت داشتیم که یکی از این ها به تازگی تکمیل و دانشجویان در آنها اسکان داده شده اند و دیگری 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بهمن امسال تکمیل می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار