اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
سیدشکرخداموسوی خبر داد:
نماینده اهواز ‌با تاکید بر این که برای تکمیل این بقعه همه باید حضور داشته باشند، گفت: با توجه به این که شعار سال بر مبنای فرهنگ تدوین شده است، این بقعه توانایی این را دارد که تبدیل به یک قطب فرهنگی مهم در اهواز و بلکه در استان شود.
نماینده اهواز با بیان این که امسال میزان بودجه ۲ درصد نفت به خوزستان ۴۴۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، گفت: بخشی از این بودجه کلان برای تکمیل فازهای بعدی توسعه و ساخت حرم مطهر علی‌بن مهزیار اختصاص می‌یابد.

 سید‌شکر‌خدا موسوی در حاشیه بازدید از مراحل ساخت و توسعه حرم علی‌بن مهزیار اهوازی که شب گذشته انجام شد، با بیان این که در مرمت و توسعه علی‌بن مهزیار اهوازی حرکت بسیار بزرگی صورت گرفته است، اظهار کرد: همه در عدم تکمیل این بقعه در 2 سال گذشته مقصر هستند. اما در یک سال اخیر روند ساخت این حرم سرعت شاهد سرعت بسیار خوبی بوده است.

وی ‌با تاکید بر این که برای تکمیل این بقعه همه باید حضور داشته باشند، گفت: با توجه به این که شعار سال بر مبنای فرهنگ تدوین شده است، این بقعه توانایی این را دارد که تبدیل به یک قطب فرهنگی مهم در اهواز و بلکه در استان شود.

موسوی ادامه داد: حتی اگر ده‌ها و صدها مرکز فرهنگی را با هزینه‌های کلان احداث کنیم، نمی‌توان ظرفیتی که حرم علی‌بن مهزیار اهوازی در بحث فرهنگ دارد را نادیده گرفت. در این میان برای نشان دادن این حرم به‌ عنوان یک قطب فرهنگی لازم است که رسانه‌ها به همراه نخبگان استان دست در دست یکدیگر داده و این فرهنگ‌سازی را محقق کنند.

وی با اشاره به این که بشر بیشتر از غذای جسم نیازمند غذای روح است، گفت: همه بقاع متبرکه مامنی برای مردم مومن و ولایت‌مدار هستند. بر این اساس برای پایان دادن به مراحل ساخت این بقعه مهم در خوزستان باید رسیدگی‌های مهمی صورت پذیرد.

نماینده اهواز ‌ادامه داد: موضوع محدود بودن بودجه برای تکمیل صحن خارجی حرم را به اطلاع دیگر نمایندگان اهواز می‌رسانم و حتما بخشی از صحبت‌های خود در صحن علنی مجلس را به علی‌بن مهزیار اهوازی اختصاص می‌دهم.

موسوی با بیان این که بودجه 2 درصد نفت خوزستان امسال معادل 440 میلیارد تومان است، گفت: حتما بخشی از این بودجه کلان را برای تکمیل فازهای بعدی این حرم مطهر از جمله صحن خارجی آن اختصاص خواهیم داد.

وی در ادامه از برگزاری جلسه‌ای با شهرداری و روسای شرکت‌های خوزستانی در‌خصوص تامین بودجه توسعه و ساخت صحن علی‌بن مهزیار اهوازی خبر داد و گفت: متاسفانه در خوزستان این ضعف را داریم که ادارات شهرستان زیر سایه ادارات کل محو می‌شوند.

نماینده اهواز در مجلس ‌اظهار کرد: پس از تکمیل این حرم به آسانی می‌توان جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر را برای برگزاری مراسم ویژه در این حرم جای داد. پس با توجه به فرارسیدن ماه محرم باید براین تمکیل این حرم گام‌های مهمی برداشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار