اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
 اعتراض «حمید رسایی» نماینده تهران به «محمد حسن ابوترابی فرد» نایب رییس اول مجلس به دلیل موضع گیری نکردن درباره اظهارات مداخله جویانه نخست وزیر انگلیس که ابتدا واکنش تند نایب رییس مجلس را برانگیخت، پایانی خوش داشت.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکرات حمید رسایی و فریادهای او گفت: آقای رسایی همه فرمایش شما را شنیدند اینجا جای عربده کشیدن نیست ما برای شما احترام قائلیم و نباید در جلسه داد بزنید.در ادامه واکنش ها به اظهارات مداخله جویانه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل، امروز حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه ای خطاب به محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس اول مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، خواستار محکوم کردن این اظهارات توسط وی شد.

رسایی خطاب به ابوترابی فرد گفت: ای کاش، امروز آقای لاریجانی رییس مجلس بودند و من از سکوت شما تعجب کردم.

وی ادامه داد: تشکر می کنم از موضع گیری های خوب و محکم آقای لاریجانی که دیروز در برابر نخست وزیر بی ادب انگلیس داشتند و اگر ایشان امروز در اینجا بودند با توجه به اینکه در سیاست خارجی دارای مواضع خیلی خوب و به جایی است، حتما صحبت می کردند.

رسایی خطاب به ابوترابی فرد گفت: چرا حضرت عالی سکوت کردید؟ رییس جلسه باید به نمایندگی از مجلس صحبت کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: متاسفانه در پرتو سیاست های غلط خارجی بعد از 35 سال رییس جمهور محترم در نیویورک به ملاقات نخست وزیر انگلیس رفتند و ما از این ملاقات و اینکه چه گفته و چه شنیده شده خبر نداریم؛ البته زمانی که آقای رییس جمهور برگشت، انشاءالله اطلاع رسانی می کنند اما کامرون چند ساعت بعد از ملاقات با رییس جمهوری اسلامی ایران، پشت تریبون سازمان ملل به ملت ایران، نظام اسلامی و حتی به همین دولت که به او احترام کرده توهین های مکرر کرد.

وی افزود: البته از آقای روحانی تشکر می کنم که با اعوذ بالله من الشیطان الرجیم به سفر رفتند.

در این هنگام محمدحسن ابوترابی فرد در واکنش به اظهارات رسایی گفت: فرمایش شما را همه شنیدند اینجا ما برای شما احترام قائلیم و اینجا جای عربده کشیدن نیست و اینطور نباید در جلسه داد بزنید.

اظهارات ابوترابی فرد با فریادهای احسنت احسنت نمایندگان مواجه شد.

ابوترابی فرد ادامه داد: آقای رسایی شما تذکرتان مرتبط با دستور جلسه نیست؛ مع ذلک چون بحث نخست وزیر انگلیس را مطرح کردید ما به آن گوش کردیم اما نمی شود هر جا تذکری داشتید، بفرمایید.

در این هنگام رسایی خطاب به نایب رییس مجلس گفت: به من می گویید عربده کش، به انگلیس بگویید عربده کش. رسایی پس از این اظهارات، جلسه علنی مجلس را ترک کرد.

ابوترابی اضافه کرد: اینکه چرا امروز به اظهارات نخست وزیر انگلیس اشاره نداشتم به دو دلیل بود اول اینکه ریاست مجلس در فرمایشات خوب و متقن پاسخ او را دادند. پاسخ یک دولت ورشکسته ای که در آستانه تجزیه داخلی است و شکست های پی در پی آنها در منطقه و غزه و عراق و در دنیای اسلام آنها را در تنگناهای جدی قرار داده است، چون اساس آن را انقلاب و امت اسلام و تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب می دانند، در صحنه هایی مثل سازمان ملل حرف های بی اساس بیان می کنند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر دیدم که ارزشی ندارد که اشاره به یاوه گویی های نخست وزیر انگلیس در جلسه علنی داشته باشم.

در این هنگام، نمایندگان با شعار مرگ بر انگلیس از اظهارات نایب رییس مجلس استقبال کردند و ابوترابی فرد ادامه داد: این شعار موضع آحاد مسلمانان و همه ملت هایی است که در دوران استعمار انگلیس از ناحیه این دولت تهی از اخلاق و انسانیت آسیب های فراوانی دیدند و امیدوارم با پیروزی های پی در پی امت اسلام و مظلومین جهان شاهد انزوای بیشتر حکومت خودکامه انگلستان باشیم.

پس از ترک جلسه علنی مجلس توسط «حمید رسایی» جمعی از اعضای جبهه پایداری مجلس ازجمله روح اللـه حسینیان، حسین نجابت، علی اصغر زارعی، مهدی کوچک زاده به جایگاه هیات رییسه مجلس رفتند و با ابوترابی فرد گفت وگو کردند. پس از آن حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رییسه مجلس خطاب به نمایندگان گفت: لازم است موضوعی را در این راستا بیان کنم، فرمایشات آقای رسایی از نظر محکوم کردن سخنان نخست وزیر انگلستان خوب و به موقع بود و من علت عدم اشاره خود به این موضوع را توضیح دادم. 

وی اظهار داشت: با اینکه تذکر مربوط به موضوع جلسه نبود ولی به دلیل آنکه بحث خوبی بود اجازه دادم آقای رسایی صحبتش را مطرح کند ولی عرض من این بود که سخنانشان دیگر کافی است. 

وی خاطر نشان کرد: از اینکه حقیر واژه ای را به کار بردم که نباید بکار می بردم از آقای رسایی پوزش می طلبم و قطعا این واژه اگر قرار بود لایق کسی باشد لایق بنده است، مطمئن باشید لایق برادر گرانقدری مانند آقای رسایی نیست. 

ابوترابی فرد ادامه داد: از این جهت از آقای رسایی پوزش می طلبم و امیدوارم خداوند زبان حقیر را از آنچه لایق نیست همیشه باز بدارد. 

در این زمان حمید رسایی به جلسه علنی مجلس بازگشت و خواهان ادامه دادن تذکرش شد. 

رسایی در این تذکر گفت: خداوند ان شاءاللـه همه ما را از مواقعی که در یک لحظه به خودمان واگذار می شویم حفظ کند. 

وی خطاب به ابوترابی فرد گفت: من شما را برادر دینی خود می دانم که در این زمان ابوترابی فرد نیز گفت من برادر کوچکتان هستم. 

وی ادامه داد: در تذکر من گلایه ای از دولت محترم هست ولی همانطور که یکبار در مورد آقای هاشمی گفتم در برابر دشمنان دیرینه این ملت، با اینکه منتقد سیاست های آقای روحانی و سیاست های خارجی دولت آقای روحانی هستم ولی یک موی آقای روحانی را به انگلیس خبیث ترجیح می دهم و اجازه نمی دهیم به رییس جمهور ما کسی توهین کند. 

رسایی خاطر نشان کرد: از آقای روحانی تشکر می کنیم که با اعوذ باللـه من شیطان الرجیم به سازمان ملل رفت و به رغم همه فضاسازی ها به توصیه رهبری و تجربه یکسال گذشته عمل کرد و حاضر به ملاقات و گفت وگو با امریکای خبیث نشد. 

نماینده مردم تهران در مجلس خاطر نشان کرد: اما ما گلایه می کنیم که چرا آقای روحانی پاسخ نخست وزیر بی ادب و نقض کننده حقوق بشر انگلیس را نداد؟ چرا وقتی پشت تریبون سازمان ملل رفت، بدبختی های آنان را به یادشان نیاورد؟ 

وی افزود: من از آقای ظریف تشکر می کنم که در برابر حرکت غلط و بی ادبانه نخست وزیر انگلیس که در مقابل رییس جمهوری ما پایش را روی پایش انداخته بود، این کار را تکرار کرد. 

رسایی ادامه داد: ای کاش، آقای روحانی را اصلا در لانه روباه نمی بردند. من از آقای دیوید کامرون هم می خواهم تشکر کنم، وی ثابت کرد سگ زرد برادر شغال است. 

رسایی افزود: کامرون ثابت کرد ملت ایران در دشمنی با آنان حق دارند. 

در این زمان محمدحسن ابوترابی فرد به دلیل طولانی شدن صحبت های رسایی گفت: این همان اشکالی است که از ابتدا می گفتم. آخر آقای رسایی الان جای نطق نیست. این ها باعث می شود که ما یک مقدار ادب را رعایت نکنیم. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار