اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
هومن خورشید:
نکوداشت نمایندگان فقید و شهید استان خوزستان، تجلیل از فرمانداران، شهرداران و بخشداران در دوران دفاع مقدس و گرامیداشت شهدای آموزش و پرورش آبادان از مهمترین همایش هایی بود که استانداری خوزستان در چند ماه اخیر برگزار کرده است. محتوی این همایش ها ، افراد دعوت شده در مراسم و مباحث مطرح شده پیام های زیر را برای استان به ارمغان می آورد.

مدیریت برای ایثار نه امتیاز

 سال های دفاع مقدس دورانی بود که مدیران پست را برای خدمت می خواستند نه امتیاز و حضور در این سمت ها بیشتر ایثار گری بود تا مدیریت. در شرایط خطیر جنگی در شهرهای کوچک مرزی، فرمانداری که زیر گلوله باران دشمن بعثی سنگر وسط حیاط اداره را منزل و دفترکار خود کرده بود تا شهر و مردمش را تنها نگذارد و آن شهرداری که به تنهایی در محاصره شهر آبادان با لودر قبر حفر می کند و شهدا را دفن می کرد تا نشود جنازه شهیدان عزیز ما در آفتاب گرم آبادان روی زمین بمانند، غافل از اینکه چند صدمتر آن طرفتر تانک های عراقی پیشروی می کردند. فرمانداری که به ناگه با شهر ویران شده اش روبرو می شود و بیش از آنکه به فکر همسر و فرزندان شهیدش باشد باید مشکلات مردم را سریعتر مرتفع کند.

مدیریت استان خوزستان امروز با زدودن گردوغبار از خاطرات آن دوران به بازآموزی مدیریت ایثارگرانه می پردازد تا بگوید امروز مردم خوزستان به مدیرانی نیاز دارد که پست را نه امتیاز بلکه ایثارگری بدانند. 

خدمت بدون جناح بندی 

نکته ی مهم آن دوران این است که همه نیروها فراتر از گرایش های سیاسی و فکری در خدمت به مردم و جبهه ها بودند و افراد برای خدمت رسانی جناح بندی نمی شدند. حلقه مفقوده ای که در این سالیان گریبان ما را گرفته است. یکی دیگر از پیام های این همایش ها دعوت از همه خدمتگزاران بدور از گرایشات سیاسی بود. در مراسم گرامیداشت شهدای آبادان تمامی مدیران کل آموزش و پروش بعد از انقلاب دعوت شدند و در مراسم تجلیل از فرمانداران، بخشداران و شهرداران دوران دفاع مقدس یکی از سخنرانان مراسم در حضور وزیر کشور دولت تدبیر و امید، معاون رئیس جمهور دولت دهم بود.

استاندار با یادآوری اینکه که از همه افراد و دیدگاه ها باید برای خدمت به استان استفاده شود دست یاری بسوی همه بزرگان استان دراز کرده است.

زنده نگه داشتن سرمایه اجتماعی 

خوزستان با داشتن بیشتری صنایع و سرمایه گذاری های ملی و بودجه های عمرانی کماکان چهره محروم خود را حفظ کرده است. 
یکی از دلایل این موضوع به بزرگان استان باز می گردد عدم درک و تفاهم میان بزرگان و چهره های ذی نفوذ خوزستانی در بسیاری موقعیت ها مانع توسعه استان گردیده است. متاسفانه تقسیم بندیهای سیاسی و قومی در میان بزرگان استان بزرگترین مانع توسعه استان است . مقتدایی امروز تلاش می کند تا سرمایه اجتماعی استان که بزرگترین سرمایه استان است در مسیر صحیح خود قرار گیرد تا خوزستان در مسیر توسعه خود قرار گیرد.

بسیاری از بزرگان پیش از این نیز به دنبال ایجاد تفاهم میان تمام نیروهای استان بودند ولی این کار را یا در مسیر سیاسی پیش بردند و یا از دیدگاه صرف اقتصادی و این دلیل عقیم بودن این تلاش ها بود ولی استاندار خوزستان مسیر ایجاد تفاهم را از دیدگاه اجتماعی و تاریخی می داند.

آنچه در ایام اخیر با تدبیر دکتر مقتدایی در حال انجام است حرکت به سمت شکل گیری تفاهم برای توسعه در استان خوزستان است . استاندار خوزستان بدرستی مسیر ایجاد این تفاهم را نه در حوزه های سیاسی که در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی جستجو می کند . برگزاری با شکوه مراسم نکوداشت نمایندگان شهید و فرمانداران شهید و مشارکت و حضور فعال افراد مختلف از گروه های سیاسی متفاوت و بازتاب بسیار مثبت این برنامه ها در فضای اجتماعی سیاسی استان و کشور نشان داده است روندی که مقتدایی درپیش گرفته است روندی موفق و تاثیر گذار بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار