اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۳
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کردوجود 650 هزار بیسواد در خوزستانمدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: در شرایط فعلی حدود 650 هزار بی‌سواد در خوزستان وجود دارند که از ساده‌ترین مهارت خواندن و نوشتن نیز برخوردار نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد تقی‌زاده در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های مشارکت‌ کننده در سوادآموزی اظهار کرد: بحث سوادآموزی محدود به یک مسئله علمی و آموزشی نیست بلکه یک بحث فرهنگی و اجتماعی است که متاسفانه گریبانگیر جامعه ما شده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور 10 میلیون نفر بیسواد وجود دارد که 650 هزار نفر آنان در استان خوزستان هستند، افزود: جامعه و ملتی با سوابق تاریخی، فرهنگی و دینی درخشان که درگیر یک پدیده شوم اینچنینی شده است، قطعا ریشه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار بوده است.

تقی‌زاده گفت: در استان خوزستان از زوایای مختلف حرف برای گفتن وجود داشته است، اما شرایط فعلی زیبنده گذشته و حال مردم این استان نیست. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: نخستین دانشگاه دنیا در دوران باستان در این استان احداث شد و نخستین مکتب‌خانه‌ها نیز در ایران جزو اولین‌ها بوده است؛ در آموزش و پرورش نوین نیز استان خوزستان جزو اولین‌ها بوده اما اکنون شرایط مناسبی در زمینه آموزش و پرورش و فرهنگی و اجتماعی وجود ندارد. 

تقی‌زاده گفت: در شرایط فعلی حدود 650 هزار بیسواد در استان داریم، این افراد کسانی هستند که از ساده‌ترین مهارت خواندن و نوشتن نیز برخوردار نیستند. وی یادآور شد: اگر بخواهیم نظام آموزشی خوبی داشته باشیم و در شاخص‌های مختلف به سطح شاخص‌های ملی و جهانی برسیم، باید در بحث پدیده بیسوادی کار کرد. مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خاطر نشان کرد: اگر در این زمینه موفق شویم، دانش‌آموزان ما نیز مشکل نخواهند داشت و در آینده در بسیاری از زمینه‌ها مشکلات ما کمتر خواهد شد. - 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار