شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۸

فراخوان نخستين همايش ملي خرما و امنيت غذايي در خوزستان اعلام شد .

به گزارش روابط عمومي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، دكتر بهزاد شريف مخمل زاده معاون غذا و داروي اين دانشگاه، با اعلام اين خبر گفت: اين همايش به منظور ارائه و بهره‌گيري از آخرين نتايج پژوهشي براي رويارويي با چالش‌ ها و توسعه كيفي صنعت خرما در كشور، مهرماه امسال در تالار شهداي دانشگاه علوم پزشكي اهواز برگزار مي شود.

وي گفت: علاقمندان می توانند آثار خود را در قالب مقاله و پوستر به نشانی اهواز، خیابان آزادگان، خیابان نظام وفا بین رستگاری و آهنگری معاونت غذا و داروی استان – دبيرخانه اولين همايش خرما و امنيت غذايي ارسال كنند.

شريف مخمل زاده با اشاره به اینكه این جشنواره توسط معاونت غذا و داروی استان خوزستان و همكاری مركز تحقيقات خرما و ميوه هاي گرمسيري كشور، دانشگاه كشاورزي رامين، دانشگاه علوم پزشكی اهواز و استانداري خوزستان برگزار می شود، تصریح كرد: علاقمندان می توانند علاوه بر مراجعه به دبیرخانه جشنواره، آثار خود را نیز از طریق رایانامه fdokhz_ hamayesh.ir ارسال كنند، و همچنین برای كسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اينترنتي www.vchfm.ajums.ac.ir و يا با شماره تلفن 8-2234727-0611 تماس بگیرند.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز، خاطرنشان كرد: محققان تا 31 تيرماه 91 مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه ارسال كنند كه پس از بررسی آثار، به برگزیدگان اول تا سوم به رسم ياد بود جوايزي اهدا خواهد شد.

وي با بيان اينكه همايش ملي خرما و امنيت غذايي به مدت 3 روز از 26 تا 28 مهرماه امسال در اهواز برگزار مي شود، ديگر اهداف اين همايش را برنامه ريزي صحيح و پي ريزي ديدگاهي جديد و در خور خرماي كشور و زمينه‌سازي براي توسعه كيفي اين صنعت، از اولين زنجيره‌هاي توليد تا آخرين مباحث مربوط به مصرف اين محصول عنوان كرد.

شريف مخمل زاده همچنين خرما و امنيت غذايي، نقش خرما در تغذيه، سلامت و بيماري، فنون بهينه توليد و فناوريهاي نوين، مديريت آفات و بيماري ها، مديريت آبياري و تغذيه، مكانيزاسيون عمليات كاشت، داشت و پس از برداشت، دانش، فناوري و صنايع بسته بندي، فراوري و توليد فراورده هاي جديد،كنترل كيفيت و ضوابط بهداشتي خرما، مديريت ضايعات و پسماند، اقتصاد، تجارت، بازار رساني و چالش هاي جهاني، بررسي توكسيكولوژي خرما درمراحل مختلف كاشت، داشت، برداشت و پس از برداشت را از مهمترين عناوين محور هاي همايش عنوان كرد.

وي در پایان با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني»، ابراز اميدواري كرد: با توجه بیش از پیش به این محصول ارزشمند، شاهد کاهش چالش های پیش روی صنعت خرما و افزایش ارزش افزوده این محصول در آینده ای نزدیک باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار