اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان :
به گزارش کابان‌نیوز،  پس از بحث و بررسی چالش‌ها در خصوص عزل و ابقاء ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و انحلال ریاست این سازمان از زبان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان؛ رادکیا این انحلال را قانونی ندانست.

سیروس رادکیا در گفت و گو با کابان‌نیوز با بیان اینکه دهقانی نمی‌تواند انتخابات را به انحلال بکشاند و من از ایشان  حکم ندارم که الآن بخواهد مرا برکنار کند، گفت: طبق ماده ۱۲۲ آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان می‌تواند توصیه‌های لازم را داشته باشند. در ماده ۱۲۲ آمده است که؛ وزارت مسکن و شهرسازی ضمن بررسی عملکرد نظام مهندسی استان‌ها و گزارش‌ها هیئت عمومی، توصیه‌های لازم را می‌نماید. طبق این ماده مدیرکل راه و شهرسازی نمی‌تواند امری انتخابات را مختل کند. 

وی اظهار کرد: مشکلی که آقای دهقانی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان دارد این است که در روزهای پایانی عمر مدیریتی خود چند اشتباه را مرتکب شده است و البته چند ابهام هم وجود دارد. اول اینکه باید بداند که بنده به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی، کارمند وی نیستم و دوم اینکه سازمان نظام مهندسی یک سازمان کاملاً مستقل است که زیر نظر آقای دهقانی نیست و طبق ماده ۱۲۲ اگر موردی باشد، می‌تواند توصیه‌های لازم را داشته باشد.

رادکیا با توضیحاتی در خصوص موارد قانونی دوره‌های ریاست سازمان نظام مهندسی گفت: طبق ماده ۷۱ یک اعتبارنامه سه ساله از وزیر گرفته‌ایم که در هر سال باید یک رئیس برای این سازمان انتخاب شود که در حال حاضر در سال سوم به سر می‌بریم اما با یک عملکرد ضعیف از رئیس قبلی که ۲۲ ماه حکومت کرده، مواجه شدیم که به همین دلیل مجبور شدیم انتخابات برگزار کنیم.

رادکیا با بیان اینکه در انتخاباتی که برگزار کردیم نمایندگان مسکن و شهرسازی حضور داشتند تصریح کرد: آقای مدیرکل راه و شهرسازی مگر در آن زمان ماده هفتاد و یک را نداشتید؟ پس چطور هیئت رئیسه قبلی یک سال و دو ماه همچنان به کار خود ادامه می‌دادند؟ اگر تاریخ انقضاء دارد چرا در سال اول، باید یک سال و دو ماه رئیس بر صندلی ریاستش باقی بماند و چرا باید هیئت رئیسه سال سوم عمرش ده ماهه شود؟

وی خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی گفت: اگر انتخابات را آذر ماه برگزار می‌کردیم، عمر هیئت رئیسه دور سوم ده ماهه می‌شد، باید به این موضوع پاسخ دهید. رادکیا ادامه داد: ده نفر از هیئت مدیره در دوره تصدی آقای شیخ الاسلام مخالفش بودند، چطور می‌توانست با ده نفر مخالف کار کند؟!

رادکیا با بیان اینکه برای انتخاباتی که برگزار کردیم، نمایندگان مسکن و شهرسازی حضور داشتند، خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی گفت:  آقای دهقانی با ۳۵ سال عمر مدیریتی که دارید باید بدانید که وقتی نمایندگان سازمانت در جلسه حضور دارند چطور انتخابات را غیرقانونی اعلام می‌کنید؟ اگر انتخابات غیرقانونی بوده چرا نمایندگانت در جلسه شرکت کردند؟ زمانی که دعوتنامه را برایتان ارسال کردیم، پاسخ می‌دادید که" غیر قانونی است و در جلسه شما شرکت نمی‌کنیم"! 

وی تصریح کرد: بنده  به عنوان رئیس سازمان اصلاً از هیچ مقامی حکم ندارم، از آقای دهقان هم حکمی ندارم که الآن بخواهد حکم بر کناری‌ام را صادر کند.

رادکیا که هنوز مشخص نیست رئیس سازمان نظام مهندسی است یا برکنار شده، در ادامه با بیان این که آقای شیخ الاسلام با شش امضاء و رأی موافق رئیس سازمان شد؛ اظهار کرد: پس از ۲۲ ماه حکومت کردن و ضعف عملکرد انتخابات زود هنگام را برگزار کردیم که به گفته آقای مهدی حق بین نائب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی کشور، انتخابات قانونی است.

وی اظهار کرد: اگر در جایی از قانون ذکر شده که راه و شهرسازی باید مصوبه ما را بررسی کند و بگوید که قانونی است یا غیرقانونی به ما هم اطلاع دهید. اصلاً اداره راه و شهرسازی اجازه اظهارنظر ندارد و یک اظهارنظری کرده که در حیطه وظایفش نبوده است.

رادکیا با تأکید بر این که رئیس قبلی این سازمان ده نفر مخالف داشته، تصریح کرد: آقای شیخ الاسلام چطور می‌خواست به کار خود ادامه دهد؟ این سؤالی است که باید آقای دهقان به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی نیز پاسخ دهد. رادکیا اضافه کرد: این موضوع دو حالت دارد، یا سازمان نظام مهندسی و اهدافش برای آقای دهقانی مهم است یا خود آقای شیخ‌الاسلامی!

رادکیا با بیان این که دلایل محکمی دارم که سازمان نظام مهندسی اولویت اول نیست تصریح کرد: سند و دلیل و مدرک دارم که فقط شخص آقای شیخ الاسلامی اهمیت دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار