اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان:
سعد الله عبداللهی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد: عملیات پهلودهی شناورهای تجاری زیر500 تن دربندرشادگان ظرف 10 روز آینده طی مراسمی عملیاتی می شود.

وی روز سه شنبه از تلاش های استاندار خوزستان برای راه اندازی فعالیت بندرشادگان قدردانی کرد و گفت : با فعالیت این بندر درآینده نزدیک اقتصاد منطقه متحول می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان افزود: بهره برداری از بندرشادگان که با سرمایه گذاری 350 میلیارد ریالی سازمان بنادر و دریانوردی کشورانجام شده موجب رونق تجارت ، کسب و کار و افزایش امنیت مرزی درمنطقه شادگان خواهد شد.

عبداللهی گفت : کلیه زیرساخت ها برای فعالیت گمرگ بندرشادگان مهیاست و ما آماده ایم ظرف 10 روز آینده عملیات پهلو دهی شناورهای تجاری زیر500 تن را دراین بندراجرایی کنیم.

باتلاش استاندارخوزستان وموافقت وزیرکشور مجوز فعالیت گمرگ بندرشادگان روز سه شنبه صادرگردید.

عملیات احداث ابنیه و زیرساخت های بندرشادگان سال گذشته به پایان رسید اما تاکنون فعالیت های بندری آن به دلیل عدم صدور مجوز بین المللی آغازنشد.

فاز اول بندر شادگان دارای بیش از 3 هکتار مساحت است . کل مساحت زمین تملک شده این بندر حدود 30 هکتاربالغ می شود.

بندرشادگان دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود 100 هزار تن درسال است که ظرفیت شناورآن پس از لایروبی به 500 تن می رسد.

شهرستان شادگان دارای بیش از 300 فروند لنج صیادی و تجاری فعال وبیش از 650قایق صیادی فعال است که دو رودخانه عظیم کارون و جراحی ازکنارآن می گذرند .

همچنین این شهرستان دارای دو خور متصل به دریا به نام های ابوخضیرو دورق است که قابل کشتیرانی است .

شادگان دارای تالاب بین المللی به نام شادگان با 537هزار هکتار وسعت است که به تنهایی یک سوم مساحت تالاب های کشور را شامل می شود.

این شهرستان با داشتن حدود دو میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما ، رتبه اول کشور را ازاین حیث داراست و سالانه 60 هزارتن خرما به کشورهای همسایه خلیج فارس ازطریق بندرعباس و دیگربنادر صادر می کند.
مرجع / ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار