اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: شهرداران، حامیان کتابخانه‌های عمومی استان باشند زیرا برای اداره کردن این مکان‌های فرهنگی، کمک شهرداری‌ها نیاز است.

منصور کوهی رستمی پیش از ظهر امروز در جمع شهرداران اندیمشک اظهار کرد: شهرستان اندیمشک قدمت تاریخی و سابقه بسیار زیادی دارد و محل تلاقی سه استان کشور و محل ورود رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در زمان جنگ تحمیلی بوده است.

وی افزود: در این سال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال باید توجه بیشتری به کتاب و کتابخوانی شود و سابقه دیرینه کشور ایران نیز نشان‌دهنده فرهنگ غنی ما است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: در یک نگاه کلی در شاخص‌ها شهرستان اندیمشک در حال حاضر دارای 12 باب کتابخانه عمومی است و به ازای هر 13 هزار و 634 نفر اندیمشکی یک باب کتابخانه عمومی در این شهرستان موجود است.

کوهی رستمی اضافه کرد: همچنین در شاخص زیربنا 3 هزار و 502 مترمربع فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان وجود دارد که در این شاخص به ازای هر 100 نفر 2.14 مترمربع فضا وجود دارد.

رستمی تاکید کرد: در سرانه کتاب نیز در 12 باب کتابخانه شهرستان 115 هزار و 802 مترمربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که در این شاخص به ازای هر 100 نفر 70 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی در دسترس مراجعان قرار دارد.

وی ادامه داد: در شاخص عضو نیز در حال حاضر 10 هزار و 196 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی قرار داشته که در این شاخص 6.23 درصد جمعیت عضو کتابخانه‌ها هستند.

این سرپرست اداره کل گفت: در چهار شاخص اصلی کتاب و کتابخانه‌ها خوشبختانه شهرستان اندیمشک از متوسط استانی بالاتر بوده و به عنوان نمونه در شاخص عضو متوسط استان خوزستان چهار درصد است در حالی که در شهرستان اندیمشک 6.23 بوده و این نشان از علاقه مردم این شهرستان به بحث کتاب و کتابخوانی است.

کوهی رستمی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است و ایشان در جلسات مختلف نسبت مسائل فرهنگی تاکید فراوان داشته‌اند، گفت: همانطور که می‌دانید جایگاه کتاب و کتابخانه در رشد و توسعه هر منطقه بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه می‌دانیم که با ارتقای این شاخص شاهد رشد و پیشرفت از لحاظ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

وی ادامه داد: درآمد جاری کتابخانه‌های عمومی تنها از راه نیم درصد درآمد شهرداری‌ها است که شما( شهرداران) به صورت ماهانه پرداخت می‌کنید و نیاز است شهرداران هر منطقه با عنایت ویژه نسبت به پرداخت نیم درصد اقدام کنند تا کتابخانه‌ها بتوانند نیازهای خود را رفع کنند و فضایی مطلوب برای اعضاء فراهم کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: تجربه کشورهای توسعه یافته نشان داده که شهرداری‌ها در بحث مسائل کتابخانه‌ها و کتاب همکاری‌های فراوانی را داشته و نسبت به این مکان‌های فرهنگی با جدیت خاصی مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها را پیگیری می‌کنند.

کوهی رستمی در پایان با بیان اینکه شهرستان اندیمشک در زمینه کتاب و کتابخانه‌ها دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای بوده و به علت سابقه تاریخی که دارد انتظار از این شهرستان زیاد است خاطر نشان کرد: نیاز است که مدیران و مسئولان اجرایی نسبت به مسئله کتاب و کتابخانه‌ای با جدیت وارد شوند و در این راه به ما کمک کنند و این انتظار از شهرداران بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این جلسه شهرداران اندیمشک نیز علاقه خود را به مباحث کتاب و کتابخانه‌ها عنوان کردند و همچنین شهردار اندیمشک متعهد شد ماهانه حداقل مبلغ 50 میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه‌ها واریز کند و شهردار حسینیه نیز تا پایان آبان ماه مبلغ 20 میلیون ریال به حساب کتابخانه‌ها واریز و باقی شهرداران نیز بدهی خود را پرداخت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار