سال گذشته این مکان را 20 میلیون تومان رهن کرده ایم و امسال نیز به ما می گویند باید تخلیه کنید در حالی که محل امانیه اهواز مرکزیت بیشتری دارد و ایاب و ذهاب معلولین در این جا نسبت به سایر مکان ها راحت تر است

"> معلولین خوزستان بی خانمان می شوند
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۹

سال گذشته این مکان را 20 میلیون تومان رهن کرده ایم و امسال نیز به ما می گویند باید تخلیه کنید در حالی که محل امانیه اهواز مرکزیت بیشتری دارد و ایاب و ذهاب معلولین در این جا نسبت به سایر مکان ها راحت تر است

 

شوشان : جامعه معلولین ایران در اوایل انقلاب در آبان ماه 1357 اقدام به تأسیس سازمانی غیردولتی نمود و به عنوان اولین سازمان غیردولتی مرتبط با معلولان جسمی و حرکتی شروع به فعالیت کرد.

هدف اصلی تشکیل جامعه معلولان پیگیری و تلاش در جهت شناساندن توانایی ها و حل مسائل و مشکلات و همچنین ارتقاء بیش از پیش نیروهای مادی و معنوی معلولان است که بمنظور تحقق اهداف فوق، جامعه معلولین ایران در زمینه های فرهنگی- آموزشی، حقوقی ، اجتماعی، بهداشتی- درمانی ، رفاهی و دیگر خدمات مرتبط با معلولان فعالیت می کند.

به گزارش شوشان ، تا امروز حدود 17 شعبه و 72 دفتر و تقریبا ً000/50 هزار نفر عضو جامعه معلولین ایران می باشند.جامعه معلولین خوزستان نیز در سال 77 شکل گرفت و همواره با بحران ها و مشکلات متعددی روبرو بوده است .

از آنجا که طبق قانون ، NGO ها نمی توانند از حمایت شرکتهای دولتی بهره مند شوند جامعه معلولین خوزستان نیز با وجود داشتن صنایع مادر در این استان هم اینک در وضعیت بحرانی به سر می برد .

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولین استان در این خصوص به شوشان گفت : ما با داشتن 1100 نفر عضو از هیچ گونه حمایتی برخوردار نیستیم و کمک های بهزیستی بسیار ناچیز است و از آنجایی که نهادهای مردمی خودشان باید هزینه هایشان را با کمک مردم و شرکتهای دولتی و خصوصی پوشش دهند در مضیقه قرار گرفته ایم.

احمد همدانی پور گفت : سال گذشته این مکان را 20 میلیون تومان رهن کرده ایم و امسال نیز به ما می گویند باید تخلیه کنید در حالی که محل امانیه اهواز مرکزیت بیشتری دارد و ایاب و ذهاب معلولین در این جا نسبت به سایر مکان ها راحت تر است .

وی در ادامه گفت: ما با وجود مشکلات مالی که داریم با افزایش بهای مسکن نیز مواجه شده ایم و نمی دانیم که چگونه باید این مشکل را حل کنیم.

کمک های مردمی نیز به طور متداوم نیست و مردم گاهی کمک می کنند و دیگر سراغی نمی گیرند.شرکتهای دولتی نیز که نمی توانند کمک نقدی کنند .حتی برای حل این مشکل سراغ شهر دار هم رفتیم و تمام مشکلات مان را بیان کردیم وی هم در جواب ما گفت که شهرداری این امکان را ندارد که به جامعه معلولین کمک کند .

احمد همدانی پور ضمن نارضایتی از حمایت مسولین گفت :ما از تمام صنایع مادر در استان کمک خواسته ایم و به 100 سازمان و شرکت مختلف نامه نوشته ایم و ضمن معرفی نهاد خود از آنها خواسته ایم اگر فرد معلولی در آن جا وجود دارد به ما معرفی کنند و اگر هم تمایل داشتند کمکی به جامعه معلولین بکنند ولی متاسفانه از هیچ کدام جوابی نگرفته ایم. یکی دو مورد هم فقط کمک غیر مالی کردند مثل دادن استخر به اعضای ما به مدت یک ماه و پس از آن نیز حاضر به تمدید مدت نشدند.

وی در ادامه افزود : به ما می گویند از حمایت های امور ملی جوانان استفاده کنید که آنها نیز وضع شان بهتر از ما نیست و نمی توانند به ما کمک کنند . حداقل سازمان ورزش می تواند با ارائه خدمات ورزشی به ما کمک کند.

وی در ادامه گفت : معلولینی که سرپرست خانوار ندارند ، دانشجویانی معلولی که توانایی پرداخت شهریه ندارند نمونه هایی از افرادی هستند که از خدمات این NGO استفاده می کنند در سال گذشته سفر به مشهد مقدس برپایی جشن های اعیاد ،تخفیف نیم بها کتب دانشجویی و برپایی نهاد های کار آفرینی از فعالیت های جامعه معلولین خوزستان بود هم اینک این بلا تکلیفی ما به ضرر معلولین تمام شده است.

همدانی از نامناسب بودن معابر شهر اهواز این گونه سخن گفت : یک فرد معلول در اهواز برای گذر حتما باید همراه داشته باشد چرا که معابر هیچ کدام شان مناسب سازی نشده اند و تمام پزشکان در خیابان نادری تجمع پیدا کرده اند جایی که فرد معلول نمی تواند وارد شود .

وی ادامه داد : در کنار همه اینها حتی مکان تفریحی مناسبی برای معلولین وجود ندارد در صورتی که کشورهایی که عضو کنوانسسیون بین المللی معلولین هستند می بایست قوانین را رعایت کنند در کشوری مثل انگلیس رعایت نکردن حقوق معلولین توسط افراد عادی جرم محسوب می شود حتی می توان گفت کشورهای کوچک همسایه نیز در رعایت حقوق معلولین موفق تر از ما عمل کرده اند.

همدانی در پایان گفت : متاسفانه نهاد های مردمی در بین مسولین به خوبی جا نیفتاده است در حالی که معلولین ما برای گرفتن حقوق خود نمی توانند تک تک به ادارات مراجعه کنند و میبایست یک نهاد فعالیت های آنان را سازماندهی کند .هم اینک نهاد ما با مشکل حاد مسکن مواجه شده است و حاضر هستیم در جایی هرچند به صورت موقت مستقر شویم چرا که تا آخر اردی بهشت می بایست اینجا را تخلیه کنیم در صورتی که مکان دیگری نداریم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار