اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۸۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
سناریو انتقال هواپیمائی نفت به خارج از خوزستان و انتقال و استقرار در دیگر استان ها با هشیاری ملاحظه می گردد
هواپیمایی نفت با قدمت بیش از 85 سال در کشور ، اولین سازمان و تشکیلات استاندارد و قانونمند می باشد که پست و سپس واحدهای پروازی نیروی هوایی ارتش و در نهایت بعد از 22 سال هواپیمایی جمهوری اسلامی هما شکل می گیرد.

هواپیمیایی نفت ابتدا توسط پرسنل صدرصد خارجی در کلیه بخش های تخصصی و خدماتی وابسته به خود با مرکزیت و استقرار پایگاه اصلی در فرودگاه آبادان آغاز بکار نموده است که با شروع جنگ نحمیلی و تهدید نقاط استراتژیک مشهدمقاوم آبادان کلبه امکانات هواپیمایی نفت به همراه کارکنان مربوطه و هواپیماهای ملکی شامل انواع هواپیمای فرند شیپ f-27 ساخت کشور هلند و نوع هواپیماهای توبین آتر به خارج از آبادان انتقال داده می شوند.

در طول ایام جنگ تحمیلی هواپیمایی نفت افتخار آن را داشتند تا با ثبت خدمات ماندگار و بیاد ماندنی خود در تاریخچه جنگ ایران – عراق به موازات ارائه خدمات موثر و سازنده آشکار به تشکیلات جنگ بیش از بیست و دو هزار ساعت پروازهای عملیاتی را بدون وقفه و زیر آتش سنگین دشمن و تهدید فرودگاه های محل نشست و برخاست خود، خصوصا فرودگاه های عملیاتی – ملکی حوزه صنعت نفت شامل ، فرودگاه های جزیزه خارک ف اهواز ف مسجدسلیمان ، آغاجاری ، گچساران ، ماهشهر و در فضای تهدید آمیز توسط هواپیماهای جنگنده عراقی با عشق و غیرت فراموش نشدنی همچون دلیر مردان خط مقدم جبهه های بر فراز آسمان خوزستان نفتخیز و دیگر حوزه های نفتی – گازی (جزاریر لاوان – سیری ....) جانانه دست و پنجه نرم نمایند.

حمل و نقل مجروحین جنگی مناطق نفتخیز عملیاتی جنوب ، کارکنان و خانواده های گرامی آنان که دوش به دوش مردان زحمتکش خود در جای جای صنعت نفت به مقاومت پرداخته بودند از جزیره خارک به دیگر فرودگاه ها و بالعمکس در طول ساعات شبانه روز اهمیت و ضرورت بقا،حفظ هواپیمایی نفت را در اقلیم خوزستان بدلیل اهمیت و حساسیت های ژئوپلیتیکی و وجود مخازن به عنوان اصلی ترین سرمایه خدادادی کشور دوچندان نمود.

هواپیمایی نفت خدمات برشمرده شده قبلی خود را به موازات ماموریت های اصلی و همیشگی خود که همانا پشتیبانی بموقع از اکتشاف ، تولید ، صادرات محصولات نفتی و گازی ، ارائه خدمات رفاهی – درمانی خانواده کارکنان می باشد با حضور موفق آمیز در ح.ادث و سوانح مهم مانند مهرا آتش چاه های نفت کویت ، اتش سوزی نفت شهر ، زلزله بم و... تکیمیل نموده است.

متعاقب استمرار نیازهای ضروری – الزامی اشاره شده در حوزه های نفتی –گازی متمرکز در جنوب و دیگر نقاط مرکزی و شمالی کشور و حتی خارج از کشور ( پروازهای پشتیبانی ضدساله از عملیات حفاری بزرگ مردان صنعت نفت در ترکمنستان و اشاره مجدذ به اهمیت استراتژیک ( امنیتی – سیاسی خوزستان در همجوتری مرزهای بین المللی بقاء- توسعه هواپیمایی نفت را پای به پای گسترش طرح پروژ های نفتی بیش از نمایان ساخته است . هواپیمایی نفت به لطف ایزد منان و بهره برداری از آیین مقررات بین المللی هواپیمایی ، تربیت کادر تخصصی ( معلم خلبانان ، کارشناسان ارشد و مهندسین تعمیراتی در منابع معتبر اروپایی که همیشه اوقات هماهنگ با قوانین داخلی سازمان هواپیمایی کشوری ایران شکل گرفته است افتخار آن را داشتند با بهره برداری از روح اصلی ایمنی – استاندارها در مجموعهئ وزارت نفت علیرغم 85 سال سابقه لاینفک تاکنون هیچگونه سانحهو حادثه پروازهای مسافربری نداشته باشد.

امروزه این صنعت (هواپیمایی نفت ) با توان مضاعف و همراه با افزایش فعالیت های نفتی و گازی سربلند از همیشه و بااقتدار یکی از ویژگی های بازرتاریخ خوزستان عزیزمحسوب می شود. امروز هواپیمایی نفت آبروی مناطق خیز کشور و این استان می باشد که خوشبختانه بر اساس برنامه ریزهای کلان بعد از انقلاب بطور صدرصد توسط کارشناسان – متخصصان ایران با مرکزیت اصلی هواپیمایی نفت در فرودگاه بین المللی اهواز اداره می شود.

هواپیمایی نفت بر اساس ضرورت و نیازهای عملیاتی حوزه های نفتی و گسترش فعالیت ها با افزایش و تغییر هواپیماهای ملکی کانادایی توبین آتر به هواپیمایی هلندی فرند شیپ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی مبتنی بر طرح نوسازی و توسعه و تعویض با هواپیماهای نوین و منطیق با صنعت روز مجهز به هواپیمایی بالا بردن سرعت راندمان مشاغل نفتی و گازی حوزه وزارتی نفت گام های موفقیت آمیز را طی نموده است.

امروزه هواپیمایی نفت با خریداری چهار فروند هواپیماهای کاملاً پیشرفته و مجهز به سیستم های نوین کامپیوتر نوع ساخت کشور هلند افتخار و عزت آن را داشته برای اولین بار در طول تاریخ تاسیس 85 ساله خود دارای ناوگان هواپیماهای جت شود. کارکنان نفت – گاز، شهروندان نجیب استان خوزستان و دیگر استان ها ضمن استفاده شبانه روزی از خدمات هواپیمائی این شرکت از نزدیک شاهد گستردگی و انجام خدمات وسیع و یکپارچه آن در سراسر کشور میباشد.

در ادامه تاریخ مستمر و جاری هواپیمائی نفت و ضرورت گسترش و توسعه آن که توجه و اقدامات عملی موثرتری را طلب مینمود. حوالی سال 1379 شرکت ملی نفت ایران با درک صحیح از وابستگی و نیاز خود به خدمات جدای ناپذیر هواپیمائی نفت تشکیلات هواپیمائی خود را که تا پبش ا زاین بعنوان یک اداره ( خدمات هوایی مناطق نفت خیز جنوب) پس از آبادان با مرکزیت در استان ( فرودگاه اهواز) موجودیت داشت با نگاه به همعه ابعاد و در نظر گرفتن کلیه زوایا آنرا به شرکت هواپیمائی نفت با حفظ مرکزیت در فرودگاه اهواز و ادامه خدمتگزاری به صنعت و پروژه های جدید تبدیل نمود و سپس با توجه و اشاره به نقش حاکمیتی – تصدی گری همراه با حفظ مالکیت صد در صدی این شرکت آنرا به زیر مجموعه صندوق بازنشستگی مزایا و رفاه کارکنان صنعت نفت هدایت نمود. پس از آن و در طی سال های اخیر با تغییر مدیریت های غیر نفتی در این شرکت که شاید محتملاً هواپیمایی را می شناختند ولی نفت را نمی شناختند و عدم توجه به این مهم و قابلیت که هواپیمایی نفت و استان نفت خیز خوزستان قطب اقتصادی / صنعتی کشور که تامین کننده سرمایه کلان دولت قدم میباشد.

تنها استان کشور میباشد که بطور بی نظیر و بدون استثناء بر پایه همین اهمیت فعالیت های هواپیمائی ناشی از پراکندگی و همجواری تشکیلات بزرگ نفت و گاز که دارای فرودگاه عملیاتی فعال در مجموعه حوزه ها یخود اعم از اهواز آبادان، خارک، گچساران ، بندر ماهشهر آغاجاری دزفول بهبهان میباشد که همین مهم اقتضاء آنرا مینماید تا بر اساس همین اهمیت و حساسیت توسط کارکنان هواپیمائی نفت مدیریت و اداره امور گردد و متعاقب آن کما فی السابق برنامه های توسعه در همین شرکت هواپیمائی نفت نیز کماکان منظور و ملحوظ نظر واقع گردد.

امروزه با بررسی و نگرش بر نگاه موفق آمیز و تصمیماتی که به لطف خدا و خوشبختانه در یکسال اخیر در استان زرخیز خوزستان و اهمیت (نفت – گاز) صورت پذیرفته است و برپایه اصلی تر اهمیت ملی – میهنی این استان شامل، حضور پر توان جناب آقای دکتر مقتدایی در نظام استاندار خوزستان که مسلط و آشنا به کلیه ارکان و زوایای نفت و گاز میباشند، بازگشت مرد کار و عمل ، زاده نفت ، پدر توانای حفاری( جناب آقای مهندس حاج حیدر بهمنی) ، انتصاب شادی بخش و مسرور کننده جناب آقای مهندس بیژن عالیپور در رأس مدیریت مناطق نفت خیز جنوب و فراتر از همه این انتصابات مبمون و پر برکت حضور ارزنده و قابل ستایش جناب آقای مهندس بیژن زنگنه وزیر لایق. موفق دیگر و کارآشنا صنعت نفت بعنوان وزیر نفت دولت جمهوری اسلامی، اشاره به حضور دیگر مدیر توانا و قابل جناب آقای جوادی اصل در کسوت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که از اساتید و خبره های نفت و گاز و صاحب نام این صنعت بوده و میباشند، بیش از پیش اصل و ضرورت کارکنان. متخصصین و مدیران نفتی آشنا را در هواپیمایی نفت که خود نیز هواپیمائی بوده باشند به نحوی نمایان میسازد.
فلذا روندی که اخیراً در شرکت هواپیمائی متعلق به خانواده و سازمان نفت مشاهده می شود حاکی از آن بوده که مدیران فعلی با هدفمند – و یا غیر هدفمند حاصلی جزء تضعیف بی سابقه نهاد هواپیمائی نفت در بر نداشته اند و با عنایت به اینکه تحمیل و تحمل اینهمه هزینه های سازمانی، منابع انسانی و مالی برگرفته ا زمدیریت ( هدفمند – غیر هدفمند) منجر به تضعیف هواپیمائی نفت مقرون به صرفه نمی باشد .

 براساس آنچه شنیده می شود طبق سناریو در دست اجراء ایشان که عبارت است از سوق دادن آتی هواپیمائی نفت به خارج از استان خوزستان و انتقال و استقرار در دیگر استان ها با هشیاری ملاحظه می گردد د رمقابل اینکه چرا وزارت نفت بدست نفتی ها سپرده می شود ( حضور عزیزان و بزرگان گرانمایه، وزیر محترم نفت جناب آقای مهندس بیژن زنگنه، آقایان مهندس رکن الدین جوادی، مهندس حاج حیدر بهمنی، مهندس بیژهن عالپور) و استان بزرگ و سریلند خوزستان به دست دیگر مرد خوشنام میدان های عمل جناب آقای دکتر مقتدایی که خود از زعمای نفت و گاز بوده و میباشند.

حرکت معکوس هواپیمائی نفت در مقابل این جریان انتصاب و حضور مردان نفتی نمایانگر این میباشد که هواپیمائی نفت از مسیر خود خارج شده است . همانگونه که بخوبی آگاه و آشنا میباشد تا پبش از این نفت از مسیر خود خارج شده بود و همگان با خسارات و ضررها و آسیب های وارده جبران ناپذیر بر پیگره نفت آشنا میباشید.

 یادمان باشد سال های پیش از این همین واقعه و سناریوی تلخ برای فروند دیگر این صنعت یعنی خدمات هلیکوپتری بوقوع پبوست که با رفتن جناب آقای مهندس بیژن زنگنه از وزارت نفت از تصمیمات و صدمات وارده بر روح و تن خدمات هلیکوپتری موجب اضمحلال و برون سپاری آن گردید. هشدار که امروزه هواپیمائی نفت در تقابل  با موج اداره نفت توسط شایستگان نفتی بر پایه های منافع اشخاص – منافع محلی می رود تا راه خدمات هلیکوپتری را در پیش گیرد.

چرا و چرا شرکت هواپیمائی نفت با اتکا به سابقه خود، اشاره به تمرکز و استقرار رکن رکین همه ارکان سازمانی- عملیاتی خود در فرودگاه بین المللی اهواز به دلیل اهمیت نفتی مناطق حوزه جنوب هیئت مدیره آن و حتی مدیر عامل خارج از استان خوزستان و در تهران مستقر باشند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۸
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
comment
1
5
comment هواپیمایی نفت راشیرمردی باغیرت دکترمقتدایی درخوزستان حل میکند
comment
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
comment
1
4
comment اداره هواپيمايي امروز وظيفه وزارت نفت نيست ، وزارت نفت بايد به دنبال حقوق ملت در چاههاي مشترك با قطر و .... باشد، امروز زماني نيست كه هيچ شركت هوايي نبود و وزارت نفت بايد براي پشتيباني نفت شركت هوايي دائر ميكرد ، لذا حتما وزارت نفت هم بايد فرودگاههايش را واگذار نمايد و هم شركت هواپيماييش را . اما انتقال مركزيت شركت از أهواز و خوزستان عملا براي صنعت هوايي امكانپذير نيست ضمن آن كه از نظر بازرگاني نيز تقاضاي سفر هوايي در استان خوزستان خود به اندازه اي هست كه جذابيت لازم را براي هر شركت هوايي داشته باشد،
comment
صادقی هندیجان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
comment
1
1
comment یک بار دیگر استاندار عزیز خوزستان نقشه های شوم را بر باد خواهد داد.
comment
خلبان مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
comment
3
1
comment باسلام
اصلاً هواپیمایی نفت صد در صد خصوصی و متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت میباشد و در حال حاضر جزء ضرر دهی سودی ندارد لذا هیات مدیره صندوق برحسب قانون تجارت تصمیم میگیرد که چه خط مشی را تعیین کند و اصلا به عوامل دولتی ربطی ندارد که دخالت کنند و اگر زیاد دلشان میسوزد بدهی شان به شرکت هواپیمایی را پرداخت کنند و شرکت هواپیمایی هم قصدی برای انتثال شرکت به خارج از استان و بیکار کردن نیروهای خود ندارد لطفاً بدون اطلاع مطلبی را چاپ نکنید که فردا خدای ناکرده باید پاسخگو باشید . والسلام
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
comment
0
2
comment سلام هواپیمایی نفت باید در اهواز بماند ..
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
comment
1
1
comment حل مشکل نفت ایر در دست جنا ب آقای مقتدایی میباشد .
comment
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
comment
1
1
comment حل مشکل نفت ایر در دست جنا ب آقای مقتدایی میباشد .
comment
خلبان مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
comment
2
0
comment مدیر مسئول محترم
باسلام
لطفاً به رسالت رسانه ای خود وفادار بوده و کامنتهای اینجانب را در باره این مطلب جهت تنوین افکار عمومی چاپ کنید تا خداوند راضی شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار