شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵

مردم را پشت درهاي بسته معطل نكنيد

برخي روسا، مسئولان و مديران در ادارات دولتي استان با برگزاري جلسه‌هاي چند ساعته ارباب رجوع را پشت‌درهاي بسته ساعت ها معطل مي‌كنند. اي‌كاش قبل از برگزاري هر‌گونه جلسه‌اي يك نفر به عنوان جانشين كه حق امضا داشته باشد كار مردم را انجام دهد تا براي دريافت يك امضاي ناقابل اين همه وقت مردم گرفته نشود. ای کاش مدیرانی که زمانی برای دیدن حضوری ارباب رجوع را ندارند حداقل با یک عذرخواهی ساده رضایت نسبی آنان را به جا می آوردند .

بهداشت صنفي

امروزه با همه دغدغه‌ ها و مشغله‌ های کاری، غذا خوردن بیرون از خانه امری اجتناب‌ ناپذیر است، چه برای کارمندان و کارگران و دانشجویان و چه برای کسانی که شغلی ثابت در یک محل ندارند و مجبورند مدام از جایی به جای دیگر بروند. این افراد از روی اجبار و اضطرار، بیرون از خانه غذا می‌ خورند.ا لبته این افراد تنها نیستند. بسیاری از خانواده‌ ها هم چه روزهای تعطیل آخر هفته و چه در دیگر روزهای هفته، گاهی برای سرگرمی و تفنن، غذا خوردن بیرون از خانه را دوست دارند؛ ‌به‌ طوری ‌که انگار غذا خوردن بیرون از خانه نوعی تفریح محسوب می ‌شود و خیلی از ما وقتی می ‌خواهیم به بهانه ‌ای بیرون برویم، سری به اغذیه‌ فروشی‌ها و رستوران ‌ها می‌ زنیم.

اما در این میان دیده می شود که بسیاری از اغذیه فروش ها و فست فودها و حتی برخی از رستوران ها در سطح شهر اهواز بهداشت فردی و محیط کار خود را رعایت نمی کنند. به دانشگاه علوم پزشکی اهواز توصیه می شود به تخلف این واحدهای صنفی که با عدم رعایت بهداشت فردی و محیط باعث بروز بسیاری از مشکلات و بیماری ها برای شهروندان می شود برخورد و نظارت لازم را انجام دهد.


دغدغه های بانک سپه خوزستان

بانک سپه امسال برای دومین سال متوالی به عنوان مجری خرید تضمینی گندم انتخاب شده است. این نکته قابل اهمیت است که انتخاب یک بانک به عنوان مجری خرید گندم می تواند برای آن بانک بسیار سودمند باشد چرا که پس از تحویل گندم کشاورزان به سیلو، مبلغ گندم به حساب بانک سپه واریز می شود تا کشاورز بتواند مبلغ خود را برداشت کند. اما بشنوید دغدغه های بانک سپه خوزستان را که اعلام کرده سال گذشته بسیاری از کشاورزان بلافاصله وجه خود را برداشت کرده اند و سودی برای بانک در پی نداشته است.

جالب است بدانید امسال دغدغه دیگری گریبانگیر بانک سپه خوزستان شده و مسئولین بانک اعتقاد دارند نرخ اعلام شده خرید گندم که 395 تومان می باشد اصلا برای کشاورز قابل قبول نیست و کشاورز حاضر نیست گندم خود را به دولت بفروشد و ترجیح می دهد گندم برداشت شده خود را به دلال با قیمت420 تومان بفروشد که این موضوع باعث شده امسال هم بانک سپه حال و روز خوبی از خرید گندم نداشته باشد.پارسال نرخ خرید گندم 365 تومان بود که کشاورزان انتظار داشتند با توجه به افزایش چند برابری هزینه های تولید، قیمت خرید گندم بیش از500 تومان اعلام شود که این امر عملی نشد و کشاورزان خوزستانی از این اتفاق گلایه داشتند.

افق مطلوب صدا و سیمای خوزستان

بارها گفته شده است صدا و سیمای مرکز خوزستان می تواند نقش مهمی در اطلاع رسانی و خدمات رسانی معنوی به هم استانی های خوزستانی ایفا کند. صدا و سیمای خوزستان می بایست در عرصه سیاست گذاری و فرهنگ سازی در میان عموم جامعه تاثیر گذارترین نهاد باشد اگر بتواند از ظرفیت های بکر و استعدادهای ناشناخته و گمنام در میان هنرمندان بومی استان نهایت استفاده را ببرد. در چند سال اخیر به شهادت همه ناظران و آگاهان به مسائل روز استان شاهد اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری عمده ای نبوده ایم. پوشش فراگیر شبکه های استانی و سایر شبکه های استانی با استانداردهای کشوری فاصله دارد. به نظر می رسد موضوع دیجیتالی شدن شبکه استانی نیز باید به مردم اطلاع رسانی شود. باید بیش از گذشته به هنرمندان بومی و ماخوذ به حیای استان بها و اهمیت داده شود. بسیاری از هنرمندان در گفتگو با شوشان از کم توجهی مسئولان صدا و سیمای مرکز استان به طرح ها و پیشنهادات و برنامه سازی آنها گلایه دارند. از جناب مهندس حیدری مدیر پرکار و با انگیزه صدا و سیمای خوزستان انتظار داریم به مجموعه تحت اختیار خود تکانی بدهد و با استفاده از توانمندی های بومی استان جهش مثبتی ایجاد نمایند تا بتوان همگام با صدا و سیمای مراکز دیگر کلانشهرها به جایگاه شایسته و بایسته خود برسیم. امید که صدا و سیمای مرکز خوزستان بتواند در عرصه فرهنگ سازی کشور موجی فراگیر ایجاد کند.

نیروهای سیاسی چشم انتظار

به تحقیق پرمشغله ترین و پرکارترین حوزه کاری استانداری خوزستان حوزه معاونت سیاسی- اجتماعی خوزستان است که ماموریت اصلی هدایت و نظارت بر فرمانداران و بخشداران را بر عهده دارد. معتقدیم از بین گزینه های موجود که برای تصدی این مسئولیت در نظرگرفته شده بود دکتر سیدکریم حسینی شایسته ترین گزینه موجود برای نشستن بر صندلی هدایت این معاونت مهم و استراتژیک است. دکتر حسینی را باید به لحاظ تخصص، تعهد، پیگیری، خستگی ناپذیری، دلسوزی، تواضع و هوشمندی جزو مدیران فعال و موفق استان لقب داد. با انتصاب حسینی به سمت معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان فعالان سیاسی، سازمان های مردم نهاد، نشریات و خبرگزاری ها و گروه های اجتماعی استان منتظرند تا دکتر اولین نشست های خود را با آنها برگزار کرده و از اهداف و برنامه های جدید این حوزه در دوره خود بگوید. به نظر می رسد نباید این انتظار به درازا کشیده شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار