اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان خوزستان از شروع اجرای طرح ملی مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان در استان خوزستان خبر داد.

دکتر 'بهمن جوشن' چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با شروع فصل سرد و آغاز مهاجرت پرندگان آبزی و آزادپرور به زیستگاه های استان خوزستان، مراقبت فعال آنفلوانزای پرندگان توسط اداره کل دامپزشکی استان با هدف بررسی میزان شیوع تحت تیپ های احتمالی آنفلوآنزا شامل H5,H7,H9 همزمان با سایر استانهای کشور از روز چهارشنبه شروع شده است.

وی بیان کرد: برقراری کشیک های آنفلوانزا در شهرهای استان، بررسی گزارش های تلفات در طیور صنعتی، روستایی و طیور مهاجر با اعزام اکیپ و دامپزشک، انجام پایش بیماری آنفلوانزا با انجام نمونه گیری و آزمایش الایزا و HI و همچنین تشکیل ستادهای آنفلوانزای پرندگان در سطح استان از جمله اقدامات اداره کل دامپزشکی استان به منظور شناسایی و مقابله با حضور احتمالی این بیماری در فصول پرخطر است.

دکتر جوشن افزود: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در واحدهای اپیدمیولوژیک طیور مهمترین عامل در پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای پرندگان می باشد.

استان خوزستان دارای هشت واحد مرغ تخمگذار ، بیش از 800 واحد مرغ گوشتی ، سه واحد مرغ تخمگذار و یک واحد مرغ مادر، مرغ جوجه کشی، بلدرچین و بوقلمون است.

هرساله دهها هزار پرنده مناطق سردسیر از عرض های شمالی و سیبری برای زمستان گذرانی و تخم گذاری به تالاب ها و مناطق ساحلی خوزستان مهاجرت می کنند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار